Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

UMWŁ chce wjazdu SA135 na Fabryczną

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-06-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
UMWŁ chce wjazdu SA135 na Fabryczną
fot. Kasper Fiszer.SA135 Przewozów Regionalnych w Łodzi
Od 2021 r. z Opoczna do Łodzi prawdopodobnie będą mogły kursować pociągi elektryczne. Do tego czasu połączenie obsłużą jednostki spalinowe. UMWŁ chce, by mogły one skończyć bieg na nowym dworcu Łódź Fabryczna.

Łódzki urząd marszałkowski odniósł się dziś do planów obsługi podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Władze samorządowe zapewniają, że rozkład jazdy pociągów regionalnych będzie realizowany na zaplanowanym wcześniej poziomie. Obaj przewoźnicy, którzy uruchamiają połączenia kolejowe w ramach umowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego, dysponują też już dziś odpowiednim taborem elektrycznym.

Czy do tunelu wjadą EN57?

– Do Koluszek, Skierniewic i Warszawy pojadą jednostki ŁKA, natomiast do Warszawy, Częstochowy, Skierniewic i Tomaszowa Mazowieckiego skierowane będą zmodernizowane jednostki stanowiące własność województwa łódzkiego – potwierdza opisywane przez nas plany przewoźników Jacek Grabarski z wydziału informacji i komunikacji społecznej UMWŁ. – Natomiast w sytuacjach awaryjnych będzie wykorzystywany tabor niezmodernizowany – dodaje.

Wynika z tego, że w szczególnych przypadkach na nową Łódź Fabryczną docierać będą także jednostki EN57 przed generalnym remontem. Na podziemną stację bez problemów wjedzie natomiast jedyny należący do województwa pojazd ED59 Acatus, który eksploatują obecnie Przewozy Regionalne. – Jednostka ta posiada system mostkowania hamulca bezpieczeństwa – mówi przedstawiciel UMWŁ. System ten pozwala na odroczenie działania hamulca bezpieczeństwa w przypadku, w którym natychmiastowe zatrzymanie składu wiązałoby się z dodatkowym zagrożeniem, np. niemożliwością ewakuacji czy dotarcia pojazdów ratunkowych, co jest szczególnie ważne w przypadku jazdy w długich tunelach.

Z którego dworca wyjadą pociągi do Opoczna?

Choć przekazane w poniedziałek stanowisko PKP Polskich Linii Kolejowych znacznie rozszerza względem pierwotnych planów katalog pojazdów mogących obsługiwać trasę do podziemnej stacji, władze regionu będą się starać o kolejne zmiany w organizacji ruchu. – Zgłosimy do zarządcy infrastruktury zapytanie o możliwość wjazdu do Łodzi Fabrycznej spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA135. Są one własnością operatora, Przewozów Regionalnych, i obsługują w ramach umowy o świadczenie usług z województwem łódzkim połączenia na trasie z Opoczna do Łodzi – zapowiada Jacek Grabarski.

Jak przypomina jednocześnie przedstawiciel UMWŁ, ewentualne problemy z wjazdem pociągów z Opoczna są przejściowe, bo planowana jest elektryfikacja odcinka Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Władze regionu poinformowały też o zakładanej dacie otwarcia szlaku już po zakończeniu robót. – Zgodnie z Regionalnym Planem Transportowym Województwa Łódzkiego zakończenie realizacji projektu zostało przewidziane do końca 2021 r. – stwierdza wydział informacji i komunikacji społecznej UMWŁ.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5