NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

UMWŁ chce wjazdu SA135 na Fabryczną

| Kasper Fiszer 09.06.2016 44

UMWŁ chce wjazdu SA135 na Fabryczną
SA135 Przewozów Regionalnych w Łodzifot. Kasper Fiszer.
Od 2021 r. z Opoczna do Łodzi prawdopodobnie będą mogły kursować pociągi elektryczne. Do tego czasu połączenie obsłużą jednostki spalinowe. UMWŁ chce, by mogły one skończyć bieg na nowym dworcu Łódź Fabryczna.
Łódzki urząd marszałkowski odniósł się dziś do planów obsługi podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Władze samorządowe zapewniają, że rozkład jazdy pociągów regionalnych będzie realizowany na zaplanowanym wcześniej poziomie. Obaj przewoźnicy, którzy uruchamiają połączenia kolejowe w ramach umowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego, dysponują też już dziś odpowiednim taborem elektrycznym.

Czy do tunelu wjadą EN57?

– Do Koluszek, Skierniewic i Warszawy pojadą jednostki ŁKA, natomiast do Warszawy, Częstochowy, Skierniewic i Tomaszowa Mazowieckiego skierowane będą zmodernizowane jednostki stanowiące własność województwa łódzkiego – potwierdza opisywane przez nas plany przewoźników Jacek Grabarski z wydziału informacji i komunikacji społecznej UMWŁ. – Natomiast w sytuacjach awaryjnych będzie wykorzystywany tabor niezmodernizowany – dodaje.

Wynika z tego, że w szczególnych przypadkach na nową Łódź Fabryczną docierać będą także jednostki EN57 przed generalnym remontem. Na podziemną stację bez problemów wjedzie natomiast jedyny należący do województwa pojazd ED59 Acatus, który eksploatują obecnie Przewozy Regionalne. – Jednostka ta posiada system mostkowania hamulca bezpieczeństwa – mówi przedstawiciel UMWŁ. System ten pozwala na odroczenie działania hamulca bezpieczeństwa w przypadku, w którym natychmiastowe zatrzymanie składu wiązałoby się z dodatkowym zagrożeniem, np. niemożliwością ewakuacji czy dotarcia pojazdów ratunkowych, co jest szczególnie ważne w przypadku jazdy w długich tunelach.

Z którego dworca wyjadą pociągi do Opoczna?

Choć przekazane w poniedziałek stanowisko PKP Polskich Linii Kolejowych znacznie rozszerza względem pierwotnych planów katalog pojazdów mogących obsługiwać trasę do podziemnej stacji, władze regionu będą się starać o kolejne zmiany w organizacji ruchu. – Zgłosimy do zarządcy infrastruktury zapytanie o możliwość wjazdu do Łodzi Fabrycznej spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA135. Są one własnością operatora, Przewozów Regionalnych, i obsługują w ramach umowy o świadczenie usług z województwem łódzkim połączenia na trasie z Opoczna do Łodzi – zapowiada Jacek Grabarski.

Jak przypomina jednocześnie przedstawiciel UMWŁ, ewentualne problemy z wjazdem pociągów z Opoczna są przejściowe, bo planowana jest elektryfikacja odcinka Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Władze regionu poinformowały też o zakładanej dacie otwarcia szlaku już po zakończeniu robót. – Zgodnie z Regionalnym Planem Transportowym Województwa Łódzkiego zakończenie realizacji projektu zostało przewidziane do końca 2021 r. – stwierdza wydział informacji i komunikacji społecznej UMWŁ.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź Fabryczna (63)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź Fabryczna (63)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5