NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

UMWŁ chce wjazdu SA135 na Fabryczną

| Kasper Fiszer 09.06.2016 273

UMWŁ chce wjazdu SA135 na Fabryczną
SA135 Przewozów Regionalnych w Łodzifot. Kasper Fiszer.
Od 2021 r. z Opoczna do Łodzi prawdopodobnie będą mogły kursować pociągi elektryczne. Do tego czasu połączenie obsłużą jednostki spalinowe. UMWŁ chce, by mogły one skończyć bieg na nowym dworcu Łódź Fabryczna.
Łódzki urząd marszałkowski odniósł się dziś do planów obsługi podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Władze samorządowe zapewniają, że rozkład jazdy pociągów regionalnych będzie realizowany na zaplanowanym wcześniej poziomie. Obaj przewoźnicy, którzy uruchamiają połączenia kolejowe w ramach umowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego, dysponują też już dziś odpowiednim taborem elektrycznym.

Czy do tunelu wjadą EN57?

– Do Koluszek, Skierniewic i Warszawy pojadą jednostki ŁKA, natomiast do Warszawy, Częstochowy, Skierniewic i Tomaszowa Mazowieckiego skierowane będą zmodernizowane jednostki stanowiące własność województwa łódzkiego – potwierdza opisywane przez nas plany przewoźników Jacek Grabarski z wydziału informacji i komunikacji społecznej UMWŁ. – Natomiast w sytuacjach awaryjnych będzie wykorzystywany tabor niezmodernizowany – dodaje.

Wynika z tego, że w szczególnych przypadkach na nową Łódź Fabryczną docierać będą także jednostki EN57 przed generalnym remontem. Na podziemną stację bez problemów wjedzie natomiast jedyny należący do województwa pojazd ED59 Acatus, który eksploatują obecnie Przewozy Regionalne. – Jednostka ta posiada system mostkowania hamulca bezpieczeństwa – mówi przedstawiciel UMWŁ. System ten pozwala na odroczenie działania hamulca bezpieczeństwa w przypadku, w którym natychmiastowe zatrzymanie składu wiązałoby się z dodatkowym zagrożeniem, np. niemożliwością ewakuacji czy dotarcia pojazdów ratunkowych, co jest szczególnie ważne w przypadku jazdy w długich tunelach.

Z którego dworca wyjadą pociągi do Opoczna?

Choć przekazane w poniedziałek stanowisko PKP Polskich Linii Kolejowych znacznie rozszerza względem pierwotnych planów katalog pojazdów mogących obsługiwać trasę do podziemnej stacji, władze regionu będą się starać o kolejne zmiany w organizacji ruchu. – Zgłosimy do zarządcy infrastruktury zapytanie o możliwość wjazdu do Łodzi Fabrycznej spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA135. Są one własnością operatora, Przewozów Regionalnych, i obsługują w ramach umowy o świadczenie usług z województwem łódzkim połączenia na trasie z Opoczna do Łodzi – zapowiada Jacek Grabarski.

Jak przypomina jednocześnie przedstawiciel UMWŁ, ewentualne problemy z wjazdem pociągów z Opoczna są przejściowe, bo planowana jest elektryfikacja odcinka Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Władze regionu poinformowały też o zakładanej dacie otwarcia szlaku już po zakończeniu robót. – Zgodnie z Regionalnym Planem Transportowym Województwa Łódzkiego zakończenie realizacji projektu zostało przewidziane do końca 2021 r. – stwierdza wydział informacji i komunikacji społecznej UMWŁ.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź Fabryczna (72)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź Fabryczna (72)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5