NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Umowa na rewitalizację linii z Wrocławia do Sobótki i Świdnicy podpisana

| inf. prasowa PKP PLK 12.06.2019 6,5k

Umowa na rewitalizację linii z Wrocławia do Sobótki i Świdnicy podpisana
fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za blisko 200 mln zł na rewitalizację linii z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę. Inwestycja umożliwi dojazd z podwrocławskich miejscowości do miasta oraz weekendowe wycieczki w rejon m.in. Ślęży i Świdnicy.
W ramach Krajowego Programu Kolejowego PLK podpisała umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, związanych z rewitalizacją linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście, wraz z linią 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto. Umowa przewiduje wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie pozwoleń i decyzji koniecznych dla przeprowadzenia prac.

Dla pasażerów rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Wrocław – Świdnica oznacza połączenia koleją do Wrocławia Głównego, bez stania w korkach na drogach, m.in. z okolic Wojszyc, Ołtaszyna i Partynic oraz rejonu Kobierzyc, Domasławia, Bielan Wrocławskich. Linia przebiega przez Sobótkę Zachodnią, dlatego z odnowionej trasy z pewnością skorzystają turyści, wyjeżdżający się w rejon masywu Ślęży czy do Świdnicy. Podróż z Wrocławia do Świdnicy w zależności od liczby zatrzymań zajmie ok. 60–80 min.

Na 14 przystankach między Wrocławiem a Świdnicą lepszy standard obsługi zapewnią wybudowane nowe perony. Po pracach tory, obiekty i urządzenia sterowania na 60 km odcinku umożliwią przejazd pociągów z prędkością 80–100 km/godz. Poziom bezpieczeństwa zwiększy przebudowa 39 przejazdów kolejowo-drogowych.

W 2019 r. zaplanowano prace na odcinku Sobótka Zachodnia – Świdnica Miasto. Kolejne roboty Sobótka Zachodnia – Wrocław Gł. będą w roku następnym. Zakończenie zadania planowane jest na przełomie 2020 i 2021 r.

Znaczenie i atrakcyjność trasy kolejowej Wrocław – Sobótka Zach. – Świdnica wzrośnie po ukończeniu przebudowy odcinka, prowadzącego ze Świdnicy przez Jugowice do Jedliny-Zdroju. Prace na tym odcinku rozpoczęły się jeszcze w 2018 r.; ich zakończenie zaplanowano do końca 2020 r. Przedsięwzięcie za 110 mln zł realizowane jest również z RPO województwa dolnośląskiego.

Projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto” jest współfinansowany ze środków EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014–2020. Wartość podpisanej umowy wynosi 199, 735 zł (netto). Wykonawcą robót jest konsorcjum firm w składzie: Schweerbau GmbH – lider i SBM sp. z o.o.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (824)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (824)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5