NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ukraina wysyła pociąg kontenerowy do Chin

| Michał Szymajda 07.10.2021 1,8k

Ukraina wysyła pociąg kontenerowy do Chin
fot. Liski.ua
Ukraińcy po raz pierwszy od wielu lat wysłali samodzielnie kontenerowy pociąg do Chin. Wyjechał z terminalu kontenerowego w Liskach pod Kijowem i zmierza do hubu w Xi'an.
Coś co wydaje się dość zwykłym wydarzeniem, wcale takim nie jest. Przez bardzo wiele lat niebyło bowiem pociągów, które eksportowałyby towary z Ukrainy do Chin. Transport ma świadczyć o ożywieniu handlowym, które ma miejsce na Ukrainie.

Jak informuje portal railfreight.com, pociąg składa się z 43 40-stopowych kontenerów przewożących drewno. Po 18 dniach podróży i po pokonaniu 10 000 kilometrów dotrze do Xi’an. Nie jest to jeszcze regularne połączenie, ale Koleje Ukraińskie twierdzą, że otwarcie połączeń regularnych jest możliwe w niedalekiej przyszłości.

– Usługa jest próbą włączenia Ukrainy do globalnego systemu transportu multimodalnego, który szybko się rozwija i definiuje nowoczesną logistykę. W Unii Europejskiej, w ruchu towarowym, udział ruchu kontenerowego wynosi około 45%. Powinniśmy szukać okazji do rozwoju tego typi przewozów, zwłaszcza, że na Ukrainie mówimy o 2,5% takich transportów, do tego tranzytowych – powiedział ukraiński minister infrastruktury Ołeksandr Kubakow.

W ostatnich miesiącach Ukraina przyjęła jednak 52 pociągi z Chin, które wracały do Kraju Środka „na pusto”. Kraj stale próbuje stać się tranzytem Nowego Jedwabnego Szlaku i miejscem docelowym do transportu towarów, co jest opłacalne ze względu na cła, którymi można obciążać towary w miejscu ostatecznego transportu. Ukraina boryka się jednak z problemami z infrastrukturą. – Obecnie nie możemy w pełni wykorzystać pozytywnego wpływu naszego położenia geograficznego, ponieważ nasza infrastruktura kolejowa i portowa jest w większości przestarzała – powiedział minister Kubakow. Wskazał jednak na rządowy plan, który ma doprowadzić do budowy terminali przeładunkowym, modernizacji portów i m.in. elektryfikacji ważnych linii, w tym do Polski. 

Nie możemy ignorować popytu i potencjału transportu multimodalnego, w szczególności z krajami azjatyckimi, dlatego modernizacja i budowa infrastruktury dla formatu morsko-kolejowego będzie jednym z głównych zadań planu „Wielkiego Budownictwa” w nadchodzących latach – powiedział.

Tymczasem w obwodzie kaliningradzkim rośnie infrastruktura, która ma szanse na przejęcie części przeładunków z polsko-białoruskiego przejścia w Małaszewiczach. Piszemy o tym tutaj. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (440)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Ukraina (440)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5