NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Udało się wybrać wykonawcę dla odcinka Radzice – Radom

| Martyn Janduła 31.03.2017 32

Udało się wybrać wykonawcę dla odcinka Radzice – Radom
Budynek dworca w Drzewicyfot. Rafał T / fotopolska.eu, lic. CC BY-SA 3.0.
Ciekawe starcie miało miejsce w przetargu na remont linii kolejowej nr 22 na odcinku Radzice – Radom. Ostatecznie tylko dwóch oferentów z ośmiu walczyło o kontrakt.
PKP PLK wybrały wykonawcę drugiego etapu prac na linii kolejowej nr 22 na odcinku Radzice – Radom. Fragment, którego będą dotyczyć prace budowlane, leży na terenie dwóch województw. Odcinek Radzice – Drzewica leży na terenie województwa łódzkiego, a odcinek Drzewica – Radom Krychnowice na terenie województwa mazowieckiego.

Zwrot akcji w przetargu

Po otwarciu ofert okazało się, że zgłosiło się aż osiem podmiotów. Najniższą cenę zaoferowało Przedsiębiorstwo Remontowo – Budowlane TOR – 42 mln zł brutto. Oprócz tej firmy, oferty złożyły też KZN Rail, PNiUIK, ZUE, Colas Rail, Swetelsky Rail, Schweerbau oraz Transkol. Tradycyjnie wszystkie firmy zaoferowały maksymalny okres gwarancji i rękojmi (72 miesiące), co było jedynym kryterium pozacenowym.

Wydawało się, że cena zadecyduje o wygranej, a Przedsiębiorstwo TOR może być pewne zwycięstwa. Okazało się, jednak, że PKP PLK wykluczyły aż sześć ofert w przetargu i ostatecznie o miano najkorzystniejszej oferty walczyło wyłącznie dwóch oferentów.  Pod uwagę brane były wyłącznie oferty firm Swetelsky Rail oraz Transkol. I to właśnie oferta tej drugiej została uznana za najkorzystniejszą. Firma zaproponowała, że wykona prace za 45,4 mln zł brutto. Budżet zamawiającego w tym zamówieniu wyniósł 52,9 mln zł brutto.

Zakres prac

Do zadań przyszłego wykonawcy należeć będzie zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych. W myśl założeń, linia 22 realizowana ma być według założeń Standardów Technicznych M120. Oznacza to, że maksymalna prędkość pociągów pasażerskich na tej trasie będzie wynosić do 120 km/h, a towarowych – 80 km/h.

Wykonawca będzie zobowiązany do kompleksowej wymiany wszystkich elementów torowiska, wymiany zwyczajnych rozjazdów na typ 60E1 na podrozjazdnicach strunobetonowych oraz przebudowy wewnętrznych i zewnętrznych urządzeń srk z dostosowaniem do zmienionego układu torowego na stacji Drzewica. W związku z przebudową układu torowego stacji i zastąpieniem starych rozjazdów nowymi, wykonawca dokona także przewieszenia sieci trakcyjnej. Mosty, wiadukty i przepusty nie są objęte zakresem inwestycji.

Osiem etapów inwestycji

Linia nr 22 jest linią zelektryfikowaną, a na fragmencie od 29 do 80 km także linią dwutorową. Stan podkładów na linii PKP PLK w wielu fragmentach określany jest jako zły. Pociągi jeżdżą tutaj z prędkością pomiędzy 80 a 60 km/h. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy na niektórych odcinkach pojawia się ograniczenie prędkości do 40 km/h. PKP PLK przewidziały aż osiem etapów inwestycji dla tego zadania. Więcej o tym piszemy tutaj.

Dzięki realizacji drugiego etapu inwestycji, cały ciąg łączący województwo łódzkie z południowym Mazowszem ciąg biegnący z Koluszek przez Tomaszów Mazowiecki i Drzewicę do Radomia będzie w dobrym stanie technicznym.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Radom (220)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Radom (220)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5