Litewski rząd zgodnie z obietnicą przyspieszył odbudowę linii kolejowej z Możejek do łotewskiego Renge. Krótsze połączenie do rafinerii Orlenu ma przyjąć pociągi testowe już w tym roku.
W 2017 roku Komisja Europejska po dziewięciu latach od skargi Orlenu nałożyła na litewskie koleje grzywnę w wysokości 27 873 000 euro za łamanie przepisów ochrony konkurencji. Chodzi o zamknięcie linii kolejowej od granicy z Łotwą do rafinerii w Możejkach, kupionej w 2006 roku przez Orlen. Usunięcie tego odcinka spowodowało, że Orlen został zmuszony do korzystania z dużo dłuższej drogi, aby przewozić ładunki na Łotwę. Więcej na ten temat
piszemy tutaj.
Jak pisaliśmy niedawno, Litewski rząd podjął decyzję o przyspieszeniu prac nad odbudową linii kolejowej. Teraz, dzięki uprzejmości Ambasada Republiki Litewskiej oraz Kolei Litewskich (Lietuvos Gelezinkeliai) możemy zaprezentować Czytelnikom zdjęcia i film z odbudowy torów. Jak informuje "Rynek Kolejowy" Stanislav Vidtmann z Ambasady Republiki Litewskiej, Koleje Litewskie zobowiązały się do uruchomienia pierwszego próbnego przejazdu pociągu do końca grudnia bieżącego roku. - W tym momencie tory są całkowicie ułożone na odcinku 4 km (cała trasa mierzy 19 km.) - informuje Vidtmann.
Koleje Litewskie informują, że układanie torów odbywa się zgodnie z harmonogramem. Całkowity koszt inwestycji to 9,38 mln. euro.