Pierwsze trzy z zamówionych 40 lokomotyw Siemens Vectron dotarły do TX Logistik. Ich zadaniem będzie prowadzenie pociągów intermodalnych głównie między Północą a Południem Europy. Większość egzemplarzy ma zostać dostarczonych w przyszłym roku.
TX Logistik rozbudowuje swoją flotę z myślą o zwiększaniu intermodalnych przewozów kolejowych, głównie w relacjach międzynarodowych. Nowe Vectrony mają znaleźć zastosowanie przede wszystkim na trasach przez terytorium Szwajcarii, a także przez przełęcz Brenner na granicy austriacko-włoskiej. W obydwu intensywnie wykorzystywanych korytarzach koniczne jest wykorzystywanie lokomotyw wielosystemowych o dużej mocy.
Elektrowozy zamówione przez TX Logistik różnią się między sobą specyfikacją. Połowa z nich ma być przystosowana do eksploatacji w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Włoszech i Holandii. Ich dostawy mają zakończyć się na początku przyszłego roku. Pozostałych 20 egzemplarzy, przeznaczonych do pracy w korytarzu łączącym Niemcy z Austrią i Włochami, mają mieć dopuszczenia do ruchu tylko w tych trzech państwach. W ich przypadku termin dostawy będzie późniejszy: ostatnie lokomotywy mają dotrzeć do odbiorcy pod koniec 2025 r.
Pierwsze trzy egzemplarze będą na razie wykorzystywane tylko w Niemczech, Austrii i Holandii (dokumentów umożliwiających im jazdę po Włoszech i Szwajcarii jeszcze nie wydano). Wart 30 mln euro kontrakt na 40 Vectronów
podpisano w maju ubiegłego roku.
TX Logistik to przewoźnik kolejowy tor intermodalny założony w roku 1999. Początkowo był firmą prywatną, jednak w styczniu 2017 r. został wykupiony przez spółkę zależną włoskich Kolei Państwowych Mercitalia Logistics (już w 2005 r. nabyła ona
większościowy pakiet akcji). Dziś firma oferuje przewozy w 11 państwach, a w czterech z nich (Szwajcarii, Austrii, Danii oraz Szwecji) ma spółki zależne. Średnia roczna praca przewozowa wynosi ok. 9 mld tonokilometrów, a zatrudnienie – ok. 730 osób. Wartość sprzedaży w 2022 r. wynosiła – jak podaje spółka – 298 mln euro.