Partnerzy serwisu:
Prawo

Tusk: Ruszyliśmy z modernizacją kolei

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
17-11-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy/KPRM, 17 listopada 2010

Podziel się ze znajomymi:

– W 2010 roku rząd przeznaczył 4,7 mld zł na modernizację polskich kolei – powiedział premier Donald Tusk podczas konferencji podsumowującej trzy lata rządu koalicji PO-PSL. Mówiąc o inwestycjach związanych z Euro 2012, zaznaczył, że ich wartość sięgnie 100 mld zł.

Szef rządu, przemawiając na tle setek zdjęć z największych inwestycji w Polsce, jako jeden z najważniejszych sukcesów koalicji wymienił rozwój infrastruktury. – Symbolem awansu cywilizacyjnego są drogi – zaznaczył Donald Tusk. – Dzisiaj jesteśmy poza wszelką konkurencją w Europie, budujemy najwięcej dróg ze wszystkich państw europejskich. To są autostrady, drogi ekspresowe i najmniejsze drogi lokalne. Zakładaliśmy, że wyremontujemy 6 tys. dróg lokalnych, a będzie ich o 2 tys. więcej – wyjaśnił.

Donald Tusk podkreślił, że modernizowane są koleje, lotniska oraz budowane stadiony. – To jest obraz dziś w Polsce nowych obwodnic, dróg lokalnych, o których wspomniałem, ale ruszyliśmy także z modernizacją kolei - mówił premier. Dodał, że w tym roku na modernizację kolei rząd przeznaczył 4,7 mld zł, i że modernizowane są także 44 dworce kolejowe. – W sumie, kiedy podliczymy te inwestycje, których klamrą miało być przygotowanie Polski na Euro 2012 to wartość tych inwestycji sięgnie 100 mld zł – powiedział szef rządu.

Jak zaznaczył, takie przyspieszenie w rozwoju infrastruktury było możliwe dzięki usprawnieniom w pozyskiwaniu środków europejskich. – Ten mało efektowny czas, kiedy nie było widać tego asfaltu, tych dźwigów, tego betonu wylewanego, to był czas naprawy ustaw, przepisów, tak żeby te inwestycje mogły wreszcie ruszyć – mówił.

Więcej informacji o działaniach rządu w ostatnich trzech latach można znaleźć w raporcie „Polska 2010”.

Fragment raportu „Polska 2010” dotyczący kolei:

"Równoległe z modernizacją sieci dróg systematycznie zwiększa się środki na inwestycje kolejowe (Zobacz wykres obok). Biorąc pod uwagę łącznie środki UE, budżetu państwa, funduszu kolejowego, kredyty międzynarodowych instytucji finansowych zaciągnięte przez PKP Polskie Linie Kolejowe i gwarantowane przez rząd, a także środki własne zarządcy infrastruktury w 2007 roku było to 2,4 mld zł. W 2010 roku nakłady zwiększyły się do 4,7 mld zł, a w 2011 roku fundusze na rozwój i modernizację transportu szynowego przekroczą 10 mld zł. Od listopada roku 2007 sfinalizowano prace modernizacyjne i remontowe ponad 1000 km torów. Podpisano też umowy na modernizację kolejnych 1500 km.

Zadbano o poprawę stanu dworców kolejowych. Obecnie realizowany jest program modernizacji 44 dworców. Do 2012 roku przeznaczy się na ten cel ponad 980 mln zł. Największe przebudowy zaplanowano m.in. na dworcach Gdynia Główna, w Krakowie i Wrocławiu, które są realizowane ze znaczącym wsparciem UE, a także dworcach Poznań Główny i Katowice Osobowa, realizowane z udziałem kapitału prywatnego.

Rząd oddłużył także spółkę Przewozy Regionalne – dzięki zmniejszeniu zadłużenia o ponad 2,1 mld zł poprawiono kondycję finansową spółki. Ta bezprecedensowa operacja została przeprowadzona w latach 2008–2009, czyli w okresie kryzysu gospodarczego."
 

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tusk o budżecie UE: Będzie happy end

Biznes

Tusk o budżecie UE: Będzie happy end

Rynek Infrastruktury 15 marca 2013

Tusk: Wotum nieufności szkodzi Polsce...w Brukseli

Kadry

Tusk: Wotum nieufności szkodzi Polsce...w Brukseli

mj, Rynek Infrastruktury 04 kwietnia 2013

Donald Tusk na szczycie UE w Brukseli

Prawo i polityka

Donald Tusk na szczycie UE w Brukseli

ew / Rynek Infrastruktury 28 czerwca 2013

Tusk od grudnia, Bieńkowska od listopada?

Prawo i polityka

Tusk od grudnia, Bieńkowska od listopada?

Paweł Rydzyński, TVN24, EC 31 sierpnia 2014

Bieńkowska ma dość pracy w MIR?

Kadry

Bieńkowska ma dość pracy w MIR?

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy/TVP 02 września 2014

Jak odejście Tuska i Bieńkowskiej wpłynie na branżę budowlaną?

Kadry

Jak odejście Tuska i Bieńkowskiej wpłynie na branżę budowlaną?

Rafał Bałdys/RynekInfrastruktury.pl 05 września 2014

Zobacz również:

Tusk o budżecie UE: Będzie happy end

Biznes

Tusk o budżecie UE: Będzie happy end

Rynek Infrastruktury 15 marca 2013

Tusk: Wotum nieufności szkodzi Polsce...w Brukseli

Kadry

Tusk: Wotum nieufności szkodzi Polsce...w Brukseli

mj, Rynek Infrastruktury 04 kwietnia 2013

Donald Tusk na szczycie UE w Brukseli

Prawo i polityka

Donald Tusk na szczycie UE w Brukseli

ew / Rynek Infrastruktury 28 czerwca 2013

Tusk od grudnia, Bieńkowska od listopada?

Prawo i polityka

Tusk od grudnia, Bieńkowska od listopada?

Paweł Rydzyński, TVN24, EC 31 sierpnia 2014

Bieńkowska ma dość pracy w MIR?

Kadry

Bieńkowska ma dość pracy w MIR?

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy/TVP 02 września 2014

Jak odejście Tuska i Bieńkowskiej wpłynie na branżę budowlaną?

Kadry

Jak odejście Tuska i Bieńkowskiej wpłynie na branżę budowlaną?

Rafał Bałdys/RynekInfrastruktury.pl 05 września 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5