NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Turcja ma swój pierwszy, zbudowany w kraju, elektryczny zespół trakcyjny

| Michał Szymajda 18.06.2020 63

Turcja ma swój pierwszy, zbudowany w kraju, elektryczny zespół trakcyjny
Fot. Tuvasas
Turecki zakład budowy taboru kolejowego Tüvasaş zbudował swój pierwszy elektryczny zespół trakcyjny. To pierwszy zbudowany pojazd tego typu w historii Turcji.
Budowa pociągu rozpoczęła się w połowie 2018 roku i pierwotnie miała być zakończona w ostatnim miesiącu 2019 roku, jednak projekt opóźnił się o pół roku, także ze względu na epidemię koronawirusa. Elektryczny zespół trakcyjny powstał w kooperacji z Tureckimi Kolejami Państwowymi (TCDD) i to ten przewoźnik ma być jego docelowym odbiorcą. TCDD, po zakupie pociągów dużych prędkości od Siemensa (Velaro), chciałoby mieć flotę pociągów nieco niższych prędkości, do operowania na liniach międzyregionalnych.

Zbudowany pojazd został przygotowany do osiągania prędkości 160 km/h, choć projekt ma być rozwijany do opcji prędkości 225 km/h. Pierwszy egzemplarz posiada pięć wagonów, z których każdy osadzony jest na dwóch wózkach, z których jeden jest napędowy. Ezt zbudowano w wariancie dalekobieżnym, posiada więc 324 wygodne fotele, do środka wejdziemy po schodach. Jest oczywiście klimatyzowany i monitorowany, posiada wzorowane na zachodnich systemy bezpieczeństwa ze strefą kontrolowanego zderzenia na czole pojazdu. Najważniejsze: pudła wagonów zbudowane są z aluminium, co wymagało stworzenia skomplikowanej linii produkcyjnej w Tüvasaş i rygorystycznych zasad montażu.

Pojazdy będą budowane w wariancie od 3 do 6-członowym. Planuje się, że do końca 2020 roku ezt będzie sprawdzany na torze testowym, po czym wejdzie do eksploatacji nadzorowanej. Ezt zbudowano z zachowaniem technicznych specyfikacji interoperacyjności, w przyszłości ma być oferowany w Europie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Turcja (59)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Turcja (59)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5