Powoli dobiegają końca prace przy drążeniu tuneli centralnego odcinka II linii metra. Ostatniej tarczy TBM, Marii, brakuje jeszcze ok. 700 metrów do Powiśla. Zakończenie prac przewidziane jest na przełomie listopada i grudnia – wtedy rozpocznie się wyposażanie tuneli.
Wczoraj (22 października) wieczorem do stacji C-13 Powiśle przebiła się Anna, która drążyła południowy tunel centralnego odcinka od strony stacji C-9 Rondo Daszyńskiego (na zachodzie). Maszyna dołączyła do Krystyny i Elisabetty, które już wcześniej zakończyły drążenie dwóch tuneli od strony stacji C-15 Dworzec Wileński (na wschodzie), z sukcesem przechodząc pod Wisłą. – To daje możliwość realizacji prac wykończeniowych w tunelu, w szczególności układania torowiska – mówi Jerzy Lejk, prezes warszawskiego metra. W momencie drążenia wykonanym odcinkiem tunelu jeżdżą multikary, dowożące pracowników i elementy obudowy tuneli – uniemożliwia to prace przy nawierzchni torowej. W tunelu podwieszone są też systemy wspomagające drążenie, np. taśmociągi odprowadzające urobek.
Do wykonania pozostaje jeszcze jeden niecały odcinek. – W dalszym ciągu pracuje Maria, dzisiaj rano była 250 metrów za stacją Nowy Świat – Uniwersytet. Do przejścia ma jeszcze około 700 metrów – mówi Lejk. To ostatni odcinek Marii, której zadaniem było wydrążenie północnego tunelu od strony stacji C-9 Rondo Daszyńskiego do Powiśla. – Przewiduje się, że na przełomie listopada i grudnia czwarta tarcza Maria zakończy swoją pracę i wtedy prace niezbędne dla jazdy pociągów będą prowadzone we wszystkich tunelach – mówi Jerzy Lejk.
Więcej na portalu transport-publiczny.pl