Końcowy etap prac przy budowie części stacji C-13 Powiśle pod tunelem Wisłostrady rozpocznie się na jesieni. Wykonawca metra prawdopodobnie zastosuje technologię zamrażania gruntu.
Budowa tej części stacji Powiśle, która znajduje się pod tunelem Wisłostrady i docelowo ma stanowić połączenie między dwoma wykonanymi korpusami stacji po obydwu stronach tunelu, jest wstrzymana od sierpnia ub.r. Wówczas, w trakcie wykonywanych prac, doszło do poważnej awarii w postaci nagłego napływu na teren budowy dużej ilości nawodnionego gruntu, w wyniku czego tunel Wisłostrady został pozbawiony naturalnego podłoża.
Od czerwca tunel został ponownie udostępniony dla kierowców. Obie jezdnie pozostają jednak zwężone na potrzeby pomiarów. – Cały czas prowadzona jest obserwacja odkształceń. Nie stwierdzono obecnie żadnych ruchów obiektu – zapewnia Dariusz Kostaniak, wiceprezes Metra ds. inwestycji.
Jak dowiedzieliśmy się w Metrze Warszawskim prace przy budowie brakującej części stacji powinny zostać wznowione na przełomie września i października. Wykonawca zastosuje najprawdopodobniej technologię zamrażania gruntu. Do przeprowadzenia prac zostanie zatrudnione jedno z europejskich konsorcjów, specjalizujące się w tego typu operacjach.
Miasto nie chce mówić o roszczeniach finansowych ze strony wykonawcy, ponieważ żadne takie roszczenia nie pojawiły się. Budowa stacji jest wpisana w kontrakt, a wybór technologii należy do wykonawcy, realizującego inwestycję w formule projektuj i buduj w oparciu o przygotowane przez siebie plany i projekty. – Tym bardziej, że nie ruszyły tam w pełni prace przy budowie połączenia, więc trudno w ogóle byłoby mówić o zaspokajaniu jakichś oczekiwań finansowych – słyszymy od przedstawicieli inwestora.