NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Trzy razy przez Wisłę pociągiem z Lotniska Chopina do Modlina [relacja]

| Michał Szymajda 28.09.2020 5,1k

Trzy razy przez Wisłę pociągiem z Lotniska Chopina do Modlina [relacja]
fot. M. Szymajda, Rynek Kolejowy
Pociąg z warszawskiego Lotniska Chopina do Modlina, który niezwykłą objazdową trasą uruchomiały do ostatniego weekendu Koleje Mazowieckie, pomimo kuriozalnej trasy i czasu przejazdu… okazał się połączeniem w którym nie zabrakło pasażerów. Szkoda, że Koleje Mazowieckie nie podniosły rękawicy rzuconej przez miłośników kolei i z możliwości trzykrotnego przekroczenia Wisły pociągiem nie uczyniły akcji marketingowej. 
Przypomnijmy: w związku z pracami, które prowadzone są przez PKP PLK przy kolejnym etapie budowy przystanku Warszawa Targówek, jeden z późnowieczornych pociągów Kolei Mazowieckich nie mógł dojechać z Warszawy Wschodniej standardową, najkrótszą trasą do Modlina, czyli przez linię nr 9. Pasażerom zaproponowano zaskakujący objazd, w ramach którego pociąg jedzie z powrotem przez Wisłę.

Po dojeździe do Warszawy Wschodniej do następnej stacji zatrzymania – Warszawy Toruńskiej – pociąg dociera po… 52 minutach, choć jadąc zwykłą trasą byliby tam po… 8 minutach. Po odjeździe ze Wschodniej Elf Kolei Mazowieckich przejechał „na biegu” przez Warszawę Centralną, Warszawę Zachodnią i zatrzymał się dopiero na stacji Warszawa Główna Towarowa za bazą utrzymaniową SKM Warszawa, aby stamtąd wracać, również bez zatrzymań, przez linię obwodową. Nie zabierał więc pasażerów nawet na takich stacjach jak Warszawa Zachodnia Peron 8, czy Warszawa Gdańska. Pasażerowie byli o tym kilkukrotnie informowani przez obsługę.



Dla większości pasażerów piątkowego pociągu, przedostatniego, który pojechał w tym specyficznym rozkładzie jazdy, taka trasa nie była zaskoczeniem. Dowiedzieli się o niej z mediów. W środku pociągu zespołu trakcyjnego podróżowało około 50 osób, które były miłośnikami kolei, lub potraktowały relację jako okazję do organizacji wyjątkowej imprezy. Na pokładzie byli nie tylko mieszkańcy stolicy, ale też sporo osób spoza miasta i województwa. Zwłaszcza możliwość przejazdu bez zatrzymania przez największe warszawskie stacje, oraz okazja do trzykrotnego przekroczenia Wisły, była dla nich magnesem. W przypadku rozkładowych pociągów pasażerskich taka okazja zdarza się niezwykle rzadko, w zasadzie niemal wyłącznie w sytuacjach awaryjnych. Bilety na trasę objazdową były sprzedawane w takiej samej cenie, z naliczeniem takiej samej liczby kilometrów, jak w przypadku krótkiej trasy.



Ci pasażerowie byli niezwykle wdzięczni kolejarzom za taką organizację objazdu. Nieliczni podróżni, którzy byli zaskoczeni relacją, lub nie dosłyszeli powtarzanego komunikatu drużyny konduktorskiej, z pewnością chętniej udaliby się z Warszawy Wschodniej do Warszawy Toruńskiej, Legionowa, czy Modlina autobusową komunikacją zastępczą i brak takiej należy ocenić negatywnie. Jak uzasadniały sens pociągu Koleje Mazowieckie?

– Trasa jest alternatywnym sposobem poprowadzenia pociągu zamiast jego odwołania – powiedziała rzeczniczka Kolei Mazowieckich, Donata Nowakowska. Dodała, że każdy pasażer może sobie sprawdzić trasę i godziny odjazdów, a brak możliwości opuszczenia pociągu przez prawie godzinę uzasadniała skróceniem czasu przejazdu do Modlina.

 

Tych dylematów pasażerowie już jednak nie będą mieli. W nocy z niedzieli na poniedziałek pociąg OsP 97144 wrócił na swoją stałą trasę. Do Modlina dociera o godzinie 23:44, a nie 37 minut po północy. Pozostaje pewien niedosyt, że Koleje Mazowieckie nie wykorzystały połączenia do nietypowej akcji marketingowej. Okazało się bowiem, że wędrujący po Warszawie pociąg… cieszy się powodzeniem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5