NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociągi Kolei Mazowieckich z wielokilometrowym objazdem... po Warszawie

| Jakub Madrjas 24.09.2020 8,7k

Pociągi Kolei Mazowieckich z wielokilometrowym objazdem... po Warszawie
Fot. Janusz Jakubowski
Gazeta Wyborcza zwraca uwagę na trasę trzech pociągów Kolei Mazowieckich. Z powodu opóźnień w inwestycjach zostały wysłane na zaskakujący objazd, w wyniku czego kilkukrotnie krążą przez całe centrum miasta.
Jak pisze Jarosław Osowski z "Gazety Stołecznej", chodzi o pociąg Kolei Mazowieckich nr 97144, który w trakcie swojej nocnej peregrynacji po stolicy dwukrotnie zmienia kierunek jazdy i aż trzy razy przejeżdża przez Wisłę. Normalnie podróż z Lotniska Chopina do Modlina trwa niewiele ponad godzinę, ale w tym przypadku niemal dwie. O godz. 22.39 skład wyrusza z podziemnej stacji na Okęciu i jak zwykle dociera do Dworca Wschodniego. Zamiast jednak jechać stąd prostą drogą przez Pragę i Białołękę do Modlina, po 12 minutach postoju wraca znów na lewy brzeg Wisły, nie zatrzymując się ani na Dworcu Centralnym, ani na Zachodnim.

Pierwszy przystanek, ale nadal bez otwierania drzwi, ma miejsce dopiero na stacji Warszawa Główna Towarowa. W tych warunkach pociąg Kolei Mazowieckich z pasażerami czeka 12 minut. O godz. 23.51, czyli 72 minuty od wyruszenia z pobliskiego Lotniska Chopina, maszynista daje sygnał do odjazdu z Warszawy Głównej Towarowej i zabiera pasażerów w przeciwnym kierunku. Już trzeci raz mijają Dworzec Zachodni, tym razem przez peron 8 jedzie przez Wolę i Powązki i Dworzec Gdański (wszędzie bez zatrzymywania), mostem koło Cytadeli i przez tereny kolejowe na Żeraniu. Wreszcie 11 minut po północy pociąg lotniskowy otwiera drzwi przy odludnym peronie na przystanku pod Trasą Toruńską niedaleko Bródna. O tej porze raz na pół godziny przejeżdża tędy nocny autobus.

Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich, stwierdza, że taki właśnie przebieg nocnego kursu "został zarządzony przez sztab kryzysowy". – Zmiana odbywała się z dnia na dzień, stąd brak możliwości przygotowania lepszego rozkładu jazdy. Obecna trasa jest alternatywnym sposobem poprowadzenia pociągu zamiast jego odwołania – przekonuje nas rzeczniczka. Dodaje, że każdy pasażer może sobie sprawdzić trasę i godziny odjazdów. Informuje, że z nietypowego kursu korzysta zazwyczaj kilka-kilkanaście osób. 

Dlaczego jednak z pociągu nie można się nigdzie wydostać przez prawie godzinę? Donata Nowakowska odpowiada, że takie rozwiązanie wybrano dla dobra uwięzionych podróżnych. – Żeby dodatkowo nie wydłużać czasu przejazdu – zaznacza. Według Donaty Nowakowskiej zakręcony pociąg wróci na stałą trasę w najbliższy weekend. Razem z dwoma innymi składami (nr 93150 i 93152), które w drodze z Modlina porywają pasażerów na postój w ustronnym miejscu na stacji Warszawa Główna Towarowa o godz. 23.08 i 1.37. W Kolejach Mazowieckich zapewniają: "Do spółki nie wpłynęły żadne skargi w związku z tak zmienioną (czasową) organizacją ruchu".

Przyczyną zmian jest opóźniona budowa przystanku Warszawa Targówek, której wykonawca otrzymał zamknięcie torowe linii nr 9 w godzinach nocnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1149)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1149)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5