NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Pociągi Kolei Mazowieckich z wielokilometrowym objazdem... po Warszawie

| Jakub Madrjas 24.09.2020 157

Pociągi Kolei Mazowieckich z wielokilometrowym objazdem... po Warszawie
Fot. Janusz Jakubowski
Gazeta Wyborcza zwraca uwagę na trasę trzech pociągów Kolei Mazowieckich. Z powodu opóźnień w inwestycjach zostały wysłane na zaskakujący objazd, w wyniku czego kilkukrotnie krążą przez całe centrum miasta.
Jak pisze Jarosław Osowski z "Gazety Stołecznej", chodzi o pociąg Kolei Mazowieckich nr 97144, który w trakcie swojej nocnej peregrynacji po stolicy dwukrotnie zmienia kierunek jazdy i aż trzy razy przejeżdża przez Wisłę. Normalnie podróż z Lotniska Chopina do Modlina trwa niewiele ponad godzinę, ale w tym przypadku niemal dwie. O godz. 22.39 skład wyrusza z podziemnej stacji na Okęciu i jak zwykle dociera do Dworca Wschodniego. Zamiast jednak jechać stąd prostą drogą przez Pragę i Białołękę do Modlina, po 12 minutach postoju wraca znów na lewy brzeg Wisły, nie zatrzymując się ani na Dworcu Centralnym, ani na Zachodnim.

Pierwszy przystanek, ale nadal bez otwierania drzwi, ma miejsce dopiero na stacji Warszawa Główna Towarowa. W tych warunkach pociąg Kolei Mazowieckich z pasażerami czeka 12 minut. O godz. 23.51, czyli 72 minuty od wyruszenia z pobliskiego Lotniska Chopina, maszynista daje sygnał do odjazdu z Warszawy Głównej Towarowej i zabiera pasażerów w przeciwnym kierunku. Już trzeci raz mijają Dworzec Zachodni, tym razem przez peron 8 jedzie przez Wolę i Powązki i Dworzec Gdański (wszędzie bez zatrzymywania), mostem koło Cytadeli i przez tereny kolejowe na Żeraniu. Wreszcie 11 minut po północy pociąg lotniskowy otwiera drzwi przy odludnym peronie na przystanku pod Trasą Toruńską niedaleko Bródna. O tej porze raz na pół godziny przejeżdża tędy nocny autobus.

Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich, stwierdza, że taki właśnie przebieg nocnego kursu "został zarządzony przez sztab kryzysowy". – Zmiana odbywała się z dnia na dzień, stąd brak możliwości przygotowania lepszego rozkładu jazdy. Obecna trasa jest alternatywnym sposobem poprowadzenia pociągu zamiast jego odwołania – przekonuje nas rzeczniczka. Dodaje, że każdy pasażer może sobie sprawdzić trasę i godziny odjazdów. Informuje, że z nietypowego kursu korzysta zazwyczaj kilka-kilkanaście osób. 

Dlaczego jednak z pociągu nie można się nigdzie wydostać przez prawie godzinę? Donata Nowakowska odpowiada, że takie rozwiązanie wybrano dla dobra uwięzionych podróżnych. – Żeby dodatkowo nie wydłużać czasu przejazdu – zaznacza. Według Donaty Nowakowskiej zakręcony pociąg wróci na stałą trasę w najbliższy weekend. Razem z dwoma innymi składami (nr 93150 i 93152), które w drodze z Modlina porywają pasażerów na postój w ustronnym miejscu na stacji Warszawa Główna Towarowa o godz. 23.08 i 1.37. W Kolejach Mazowieckich zapewniają: "Do spółki nie wpłynęły żadne skargi w związku z tak zmienioną (czasową) organizacją ruchu".

Przyczyną zmian jest opóźniona budowa przystanku Warszawa Targówek, której wykonawca otrzymał zamknięcie torowe linii nr 9 w godzinach nocnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (914)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Mazowieckie (914)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5