NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Trzy przebudowane stacje na linii kolejowej z Kędzierzyna do Chałupek

| inf. pras. 17.12.2018 2,2k

Trzy przebudowane stacje na linii kolejowej z Kędzierzyna do Chałupek
fot. PKP PLK
Trzy przebudowane stacje na linii kolejowej z Kędzierzyna do Chałupek
Trzy przebudowane stacje na linii kolejowej z Kędzierzyna do Chałupek
Trzy przebudowane stacje na linii kolejowej z Kędzierzyna do Chałupek
Trzy przebudowane stacje na linii kolejowej z Kędzierzyna do Chałupek
PKP Polskie Linie Kolejowe w grudniu zakończyły rewitalizację linii Kędzierzyn Koźle - Chałupki na odcinkach Bierawa – Nędza i Racibórz – Krzyżanowice. Pasażerowie korzystają z trzech przebudowanych stacji i przystanku. Wymienione są tory, naprawione mosty, dodatkowo zabezpieczone przejazdy. Wartość inwestycji to ponad 76 mln zł z budżetu państwa.
– Projekt realizowany przez PKP PLK ze środków budżetowych to lepsze połączenia w kraju oraz rozwój międzynarodowych przewozów pasażerskich i towarowych. Linia od Kędzierzyna Koźla do Chałupek, która po inwestycji zwiększa swoje możliwości, stanowi ważne połączenie w ciągu komunikacyjnym E 59, łączącym porty w Szczecinie i Świnoujściu ze Śląskiem i przejściem granicznym w Chałupkach – mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Nędza, Kuźnia Raciborska i Dziergowice - pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów PLK przebudowały 3 stacje: Nędza, Kuźnia Raciborska i Dziergowice oraz przystanek osobowy Tworków. Pasażerowie mają do dyspozycji 8 odnowionych peronów z wiatami, nowym oświetleniem, systemem oznakowania oraz nagłośnieniem.

– Prace poprawiły możliwości linii Kędzierzyn Koźle – Chałupki. Dzięki nowym peronom podróżni łatwiej skorzystają z pociągów. Będą również efekty dla gospodarki, gdyż ładunki sprawniej pojadą koleją – mówi Jarosław Wieczorek, wojewoda śląski.

Perony zostały podwyższone, co znacznie ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów oraz są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji Kuźnia Raciborska została wyremontowana kładka dla pieszych, łącząca perony z budynkiem dworca.

Sprawny przejazd pociągów osobowych i towarowych

Nowe urządzenia sterowania ruchem oraz wymiana 14 rozjazdów na stacjach, zapewnią większy poziom bezpieczeństwa. Bezpieczniej będzie także na 15 zmodernizowanych i przebudowanych przejazdach kolejowo-drogowych. Monitoring na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami zapewni lepszy nadzór w ruchu drogowym. W ramach inwestycji wyremontowano 35 km linii kolejowej oraz 27 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów) m.in. dwa mosty - na rzece Psina o długości 91 m i na rzece Bierawka o długości 37 m. Na odcinku Racibórz – Krzyżanowice została kompleksowo wymieniona sieć trakcyjna.

Efekty zakończonych prac

Dzięki rewitalizacji linii (nr 151) na odcinkach Bierawa – Nędza i Racibórz – Krzyżanowice zwiększono prędkość do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i do 100 km/h dla pociągów towarowych (dotychczas 50/60 km/h), co wpłynie na lepszą przepustowość linii i sprawniejszy ruch pasażerski i towarowy. Na realizację zadania, ze środków budżetowych, PLK przeznaczyły ponad 76 mln zł.

Inwestycja jest realizowana w ramach projektu pn.: „Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle - Chałupki (granica Państwa)", wartego ponad 296 mln zł, finansowanego z budżetu państwa. W 2017 roku na tym projekcie zostały zakończone prace na odcinku Krzyżanowice – Chałupki (ok. 31 mln zł), natomiast w 2019 roku PLK planują zakończenie o dokumentacji projektowej na przebudowę stacji Racibórz. Obecnie, PLK ogłosiły przetarg na przebudowę sieci trakcyjnej w stacji Krzyżanowice oraz na odcinku Krzyżanowice – Chałupki w ramach ww. projektu. Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia 29 mln złotych.

Inwestycja na odcinkach Bierawa – Nędza i Racibórz - Krzyżanowice w liczbach:
• 35 km linii kolejowej,
• 3 stacje i przystanek osobowy
• 8 przebudowanych peronów,
• 27 obiektów inżynieryjnych,
• 15 przejazdów kolejowo-drogowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5