NUMER 06/2021
NUMER 06/2021
Temat numeru:
Utrzymanie i naprawa taboru
szukaj
Śledź nas:

Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]

| Jakub Madrjas 14.07.2021 2,9k

Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Fot. Ziemowit Piotr Czerski/Kolej Kołobrzeska
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Kolejny dwunapędowy pociąg Impuls z Newagu rozpoczyna kursowanie po Pomorzu Zachodnim. Rozpoczęła się prezentacja pojazdu przy latarni morskiej w Kołobrzegu. 
Hybrydowego taboru na Pomorzu Zachodnim przybywa – samorząd zdecydował się na dokupienie pięcie jednostek. Trzeci skład został właśnie dostarczony - do bursztynowego i zielonego dołączył Impuls w malowaniu "morskim". Prezentacja odbywa się w Kołobrzegu, przy latarni morskiej do której bardzo rzadko dojeżdżają pociągi specjalne. - To symbole naszego regionu: nowoczesne, przyjazne środowisku, wygodne i bezpieczne – mówił marszałek województwa Olgierd Geblewicz zapowiadając prezentację.

W programie od godz. 11.30 zaplanowano zabawy w kolejowo-marynistycznym klimacie. Do popołudnia przewidziane są atrakcje dla dzieci, fotobudka, konkursy, upominki, zabawa przy muzyce. Będzie nawet okazja spotkać pirata.

Pociągi z hybrydowym napędem zakupione przez Województwo Zachodniopomorskie to nowość na polskich torach. Na razie kursują tylko na trasie Szczecin – Kołobrzeg, ale będą obsługiwać również inne połączenia (m.in. do Szczecinka), gdzie część linii jest niezelektryfikowana. Podwójny napęd to duże ułatwienie w organizacji przewozów kolejowych, a przede wszystkim komfort i bezpieczeństwo podróżnych. Bardzo ważne są również korzyści dla środowiska. Hybrydy kursują tam, gdzie dotychczas wysyłano spalinówki.

– Możliwość zmiany źródła zasilania oznacza oszczędność paliwa, ograniczenie emisji spalin – tłumaczy marszałek Olgierd Geblewicz. – Dzięki realizowanym od lat inwestycjom Pomorze Zachodnie ma najnowocześniejszy w Polsce tabor do obsługi połączeń regionalnych.

– Cieszę się, że te nowoczesne pojazdy są przekazywane w użytkowanie POLREGIO, ponieważ budujemy dzięki temu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę połączeń kolejowych służących mieszkańcom regionu i turystom. Wysoki komfort, bezpieczeństwo i nowoczesne rozwiązania podnoszą atrakcyjność kolei i przyciągają nowych pasażerów. Tu na Pomorzu Zachodnim wraz z Samorządem widzimy to bardzo wyraźnie – powiedział Artur Martyniuk, Prezes Zarządu POLREGIO.

Po ubiegłorocznym zakupie dwóch pociągów hybrydowych Zarząd Województwa zdecydował o zamówieniu jeszcze pięciu takich pojazdów za 100 mln zł netto. Dostawy zaplanowano etapami. „Morski” to trzecia hybryda dla Pomorza Zachodniego. Czwarta również już jest gotowa i wkrótce zostanie włączona do eksploatacji. Pojazdy są wyposażone w klimatyzację, internet bezprzewodowy, monitoring, elektroniczny system informacji pasażerskiej, sygnalizację przeciwpożarową, defibrylator, rampy ładunkowe dla wózków itd. Przewidziano w nich 150 miejsc siedzących plus 160 stojących oraz przestrzeń do przewozu rowerów – przypomina samorząd. Producentem dwunapędowych zespołów trakcyjnych 36WEh (o oznaczeniu kolejowym EN63H) jest nowosądecki Newag. Hybrydowy napęd tworzy silnik trakcyjny (1600 kW) zasilany z sieci elektrycznej za pomocą odbieraka prądu oraz jednostka napędowa składająca się z dwóch silników spalinowych i generatora prądu. Pojazdy wyposażone są w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa ruchu, a ich maksymalna prędkość to: 160 km/h (napęd z sieci trakcyjnej) i 120 km/h (silniki diesla).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2021
NUMER 06/2021
Ostatnie miesiące przyniosły spore zmiany na rynku napraw taboru kolejowego. PKP Cargo sfinalizowało zakup zakładów w Gniewczynie, PKP Intercity Remtrak przejęło ostatecznie zakład w Opolu, a nieco wcześniej zakończyło rozbudowę swoich głównych zakładów. Ostatnie lata przyniosły także budowę wielu zapleczy utrzymaniowych, przeważnie w ramach realizacji dużych kontraktów taborowych. Pomimo tego ciągle utrzymują się mniejsze podmioty oferujące usługi naprawcze oraz większe zakłady jak Olkol. W tym numerze staraliśmy się porozmawiać z możliwie największą liczbą firm działających na tym rynku, by pokazać, jakie są perspektywy jego rozwoju na najbliższe lata.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5