Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trwają przygotowania do budowy zaplecza PKP Intercity w Przemyślu Bakończycach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Trwają przygotowania do budowy zaplecza PKP Intercity w Przemyślu Bakończycach
Fot. ms, rynek-kolejowyPociąg PKP Intercity na stacji w Przemyślu
Istniejące od 1872 roku zaplecze do przygotowania pociągów do wyjazdu na trasy w Przemyślu będzie w najbliższych latach modernizowane.

Z Przemyśla wyprawianych jest coraz więcej pociągów, w tym międzynarodowych. Od nowego rozkładu jazdy z miasta przy polsko-ukraińskiej granicy wyjedziemy m.in. do Budapesztu, Berlina, czy Wiednia. Rola stacji będzie rosnąć w związku z tranzytem obywateli ukraińskich do Polski i innych krajów środkowej i zachodniej Europy. Rosną też wymagania techniczne dotyczące obsługi nowoczesnych wagonów.

– W Przemyślu przygotowywanych codziennie do trasy jest kilkanaście pociągów. Przed wyjazdem wymagają one m.in. wykonania takich czynności jak kontrola stanu technicznego, naprawy, wodowanie, czy też czyszczenie. Planowana przebudowa istniejącej infrastruktury kolejowej i zaplecza techniczno-socjalnego bocznicy w efekcie umożliwi szybkie i sprawne przygotowanie składów do drogi. Obecnie – w ramach kontraktu zawartego w kwietniu 2020 r. z firmą Muliticonsult Polska – przygotowywana jest dokumentacja projektowa przebudowy bocznicy – opisuje planowaną w Przemyślu inwestycję Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka prasowa PKP Intercity.

Inwestycja obejmie budowę myjni w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Ponadto zamierzenia inwestycyjne przewidziane przez PKP Intercity w ramach kompleksowej przebudowy bocznicy w Przemyślu obejmują m.in.: przebudowę i rozbudowę układu torowego i sieci trakcyjnej, wybudowanie zaplecza obsługowo-naprawczego (hala napraw) wraz z zapleczem socjalno-technicznym i magazynowym, przebudowę i rozbudowę układu torowego wraz z elektryfikacją terenu całej bocznicy, przebudowę niezbędnej infrastruktury wewnętrznej i zewnętrznej. Realizacja prac budowlanych została podzielona na dwa etapy: etap I 2022-2023 i etap II 2024-2026.

Drobniejsze naprawy stacja postojowa i baza obsługowa w Bakończycach przechodziła już w poprzednich latach. Zmodernizowano już kontener ogrzewczy do wagonów, poprawiono stan pomieszczeń socjalnych dla pracowników i drużyn konduktorskich, wykonano międzytorza i przejazd drogowy w poziomie szyn.

Na początku 2021 roku PKP Intercity ogłosiło przetarg na kompleksową przebudowę stacji postojowej w Krakowie. Spółka chce realizować także modernizację baz utrzymaniowych m.in. we Wrocławiu, w Warszawie i Szczecinie. Inwestycje napotkały jednak na pewne problemy o czym pisaliśmy tutaj
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5