Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trwają prace na wołomińskim odcinku Rail Baltiki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-05-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Trwają prace na wołomińskim odcinku Rail Baltiki
Fot. PKP PLKTrwają prace na wołomińskim odcinku Rail Baltiki
Efektem prac będzie od września szybszy i wygodniejszy dojazd do stolicy oraz nowoczesne perony z których mieszkańcy Wołomina będą podróżować do Warszawy i Białegostoku – informuje PKP PLK.

PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach modernizacji linii Rail Baltica prowadzą intensywne prace w Wołominie. W miejscu przejazdów w ciągu ulic Przejazd – Sasina i Niepodległości – Geodetów powstają połączenia bezkolizyjne. Po zakończeniu inwestycji kierowcy swobodnie i bezpiecznie przedostaną się na drugą stronę miasta tunelami pod torami. Obecnie trwają prace konstrukcyjne.

– Stacje Wołomin i Wołomin Słoneczna przechodzą kompleksową przebudowę. Stare perony zostaną zastąpione nowoczesnymi platformami, na których zainstalowane będą wyświetlacze i megafony. Nowe będą również ławki, wiaty, zegary i oznakowanie. Oba obiekty będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, podróżnych z cięższym bagażem czy opiekunów z dziećmi w wózkach – mówi Paweł Rosiak, dyrektor projektu
w PLK.

Ostatnia faza modernizacji w Wołominie Słoneczna

Stacja Wołomin Słoneczna w połowie maja wejdzie w ostatnią fazę modernizacji. Budowany będzie nowy peron wyspowy i tory dla ruchu podmiejskiego. Ze względu na bardzo szeroki zakres prac przystanek Wołomin Słoneczna będzie wyłączony z eksploatacji. Od 15 maja do końca czerwca pasażerowie będą korzystać ze stacji Wołomin i Zagościniec. Z kolei na stacji w Wołominie, w środkowej części peronów, powstaje podziemne przejście dla pieszych, które zastąpi wysłużoną kładkę nad torami. Będzie w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Nowy tunel dla pieszych jest budowany również na ul. Sikorskiego.

Od początku maja przebudowywane są przejazdy kolejowo-drogowe w Kobyłce, które zostaną wyposażone w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, rogatki i sygnalizację. Takie rozwiązania podniosą poziom bezpieczeństwa i ułatwia komunikacje na przejazdach przy stacji Kobyłka i Kobyłka Ossów.

Dodatkowe tory – wygodniej i sprawniej koleją do Warszawy

Korzystną i jedną z najistotniejszych zmian dla osób dojeżdżających do stolicy z podwarszawskich miejscowości jest dobudowanie drugiej pary torów na odcinku od Zielonki do Wołomina. Dzięki nim ruch podmiejski zostanie oddzielony od ruchu pociągów dalekobieżnych, co pozwoli na zwiększenie przepustowości linii. Pociągi będą mogły kursować sprawniej i maksymalnie ograniczone zostaną zmiany w rozkładzie.

– W ramach działań związanych z ochrona środowiska, wzdłuż linii kolejowej zamontowane zostaną ekrany akustyczne zapobiegające hałasowi i zwiększające bezpieczeństwo. Po zakończeniu prac najszybsze dalekobieżne pociągi pasażerskie będą mogły jeździć po trasie z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast towarowe z prędkością do 120 km/h. Całość zasadniczych prac zostanie zakończona do końca roku – informuje Karol Jakubowski, z biura prasowego PKP PLK.

Modernizacja linii kolejowej E 75 Warszawa – Białystok – granica państwa (Rail Baltica) na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) obejmuje 60 obiektów inżynieryjnych (wymiana, remont lub budowa nowych), w tym 10 wiaduktów kolejowych, 3 wiadukty drogowe, 9 mostów kolejowych, 7 przejść pod torami, 19 przepustów, 11 przepustów dla płazów z konstrukcjami naprowadzającymi i 1 przejście dla zwierząt średnich. Modernizowane są wszystkie przejazdy kolejowe położone na tym odcinku linii. Niektóre z przejazdów są zlikwidowane, a w ich miejsce powstają bezkolizyjne skrzyżowania w postaci wiaduktów lub tuneli. Całkowity koszt robót na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) to ponad 2 miliardy złotych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5