NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Trwają prace na stacji Skoczów

| inf. pras. 10.07.2020 112

Trwają prace na stacji Skoczów
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Trwają prace na stacji Skoczów
Trwają prace na stacji Skoczów
W Skoczowie trwają prace na linii w stronę Wisły Głębce oraz Katowic. Widać już nowe konstrukcje peronów - informuje PKP PLK.
Stacja Skoczów na trasie Chybie – Wisła Głębce wyposażana jest w pochylnie, które ułatwią dostęp na perony osobom z ograniczoną możliwością poruszania się. Przewidziano antypoślizgową nawierzchnię i ścieżki naprowadzające, które pozwolą na dogodniejsze dojścia osobom niewidomym i słabo widzącym. Będą dwa 200-metrowe szersze i wyższe perony, co zapewni podróżnym komfort przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągów. Podróżnym będą służyły nowe wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco. Perony zyskają nowe oświetlenie, co wpłynie na bezpieczeństwo podróżowania. Orientację ułatwią tablice i gabloty informacyjne. Zaplanowano również montaż stojaków na rowery.

W ramach inwestycji na linii z Chybia w stronę Skoczowa, m.in. w stacji Skoczów, usunięto już stare tory i elementy sieci trakcyjnej. W Skoczowie widać nowe konstrukcje peronów. Są fundamenty lokalnego centrum sterowania, z którego będzie prowadzone zarządzanie ruchem pociągów. Wykonawca przebudowuje obiekty na szlaku Bronów – Skoczów, m.in. most na Wiśle w Skoczowie. Szeroki zakres robót wymaga zmian w kursowaniu pociągów. Podróżni mają zapewnioną obsługę. Zastępcza komunikacja autobusowa kursuje na odcinkach Bielsko-Biała – Skoczów – Ustroń – Wisła Głębce oraz Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg – Chybie Mnich – Pierściec – Skoczów – Goleszów – Ustroń – Wisła.

Efektem inwestycji będą krótsze podróże w Beskid Śląski, np. z Katowic do Wisły Głębce w ok. 1h i 40 min, a więc o ponad 30 minut szybciej niż dotychczas. Zwiększy się dostęp do kolei, a podróżni skorzystają z nowych przystanków, m.in. Skoczów Bajerki oraz z wygodnych peronów na 7 stacjach i 10 przystankach, m.in. w Cieszynie, Goleszowie, Ustroniu i Wiśle Uzdrowisko. Przywrócone zostanie połączenie z Goleszowa do Cieszyna. Zwiększy się przepustowość linii.

Wartość projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce” to prawie 460 mln złotych, z czego 85% pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Zakończenie prac planowane jest do końca 2021 roku - informuje PKP PLK. Prace rozpoczęły się w lutym.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Skoczów (1)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Skoczów (1)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5