Na stacji Kraków Płaszów podróżni korzystają z peronów nr 1 i nr 3. Przebudowywany jest peron nr 2. Widać budowę nowego dodatkowego peronu nr 4 – informuje PKP PLK.
Wykonawca powiększa też przejście podziemne. Prace obejmują konstrukcje nowych dużych wiat. Kompleksowa przebudowa stacji to także wymiana torów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem. Na stacji zbudowane jest Lokalne Centrum Sterowania. Pomieszczenia wyposażone w nowoczesne systemy i urządzenia komputerowe będą miejscem, skąd prowadzony będzie ruchu pociągów – informuje inwestor, zapowiadając otwarcie przebudowanego peronu numer 2 w październiku.
Kiedy gotowy będzie też dodatkowy peron numer 4 i powiększone przejście podziemne, wykonawcy rozpoczną kolejny etap robót – przebudowę peronu numer 1. Roboty torowe koncentrują się natomiast po wschodniej stronie stacji. Pracuje tam ciężki sprzęt, który wzmacnia teren. Maszyny muszą wbić w ziemię niemal 3 tys. betonowych pali, każdy o długości do 5 metrów.
Modernizacja stacji Kraków Płaszów to przebudowa linii średnicowej w Krakowie – projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” za miliard złotych. PLK nie podaje aktualnego terminu zakończenia inwestycji, która
miała być gotowa do końca 2020 roku.