NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Trwają prace na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie

| Jakub Madrjas 01.06.2018 3,1k

Trwają prace na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie
fot. PKP PLK
Trwają prace na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie
Trwają prace na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie
Trwają prace na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie
PKP Polskie Linie Kolejowe informują o postępach robót na trasie Szczecinek – Runowo Pomorskie. Efektem inwestycji wartej 178 mln zł będzie o około 30 minut krótszy czas przejazdu.
Jak informuje PLK, aktualnie odbudowywany jest dotychczas nieczynny drugi tor na odcinku Szczecinek – Łubowo. Stary tor zdemontowano już na długości 24 km. Ułożono nowe podkłady na 14 km. Rozpoczęto budowę dwóch nowych peronów w Jeleninie i Silnowie w zmienionych lokalizacjach. Do czasu oddania ich do użytku pasażerowie korzystają ze starych platform.

Między stacjami Złocieniec a Jankowo Pomorskie usunięto na 15 km stare szyny i podkłady. Rozpoczęto układanie nowych podkładów. Ciekawostką z placu budowy jest to, że prace przy wzmacnianiu gruntu pod nowy tor wykonywane są metodą polegającą na wprowadzaniu w grunt mieszanki betonowej, w miejscach słabszego podtorza. Dzięki temu wzmacniana jest cała konstrukcja toru, co pozwoli na jazdę po nim ciężkich składów towarowych. W trakcie robót ruch pociągów w obu kierunkach prowadzony jest po czynnym, drugim torze. Nie wymaga to wprowadzania zastępczej komunikacji autobusowej.

Do końca 2018 r. zakończone mają zostać prace torowe na ok. 25 km odcinku Szczecinek – Łubowo i ok. 16 km odcinku Złocieniec – Jankowo Pomorskie. W następnej kolejności wykonywane będą prace przy obiektach inżynieryjnych, modernizacji peronów, budowie urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz sieci elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych.

Remont linii kolejowej Szczecinek – Runowo Pomorskie, rozpoczęty w październiku 2017 r., poprawi komunikację kolejową w regionie. Podróż ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego skróci się o ok. jedną trzecią. Dziś podróż trwa ok. 1h 30 min, a po realizacji projektu skróci się do ok. godziny. Taki czas zwiększy atrakcyjność połączeń kolejowych ze Szczecinem. Dla podróżnych powstaną nowe funkcjonalne perony na stacji Czaplinek i 10 przystankach m.in. w Suliszewie Drawskim i Żelisławie Pomorskim. Będą one wyposażone w wiaty, ławki, gabloty z rozkładami jazdy i lepiej oznakowane. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Dzięki inwestycji przywrócony zostanie ruch dwutorowy na ok. 25-kilometrowym odcinku Szczecinek – Łubowo. Zwiększy to przepustowość linii, a tym samym umożliwi wprowadzenie większej liczby pociągów. Projekt obejmuje wymianę 51 km toru. Przewidziano remont 33 obiektów inżynieryjnych.

Po zakończeniu prac składy pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, czyli nawet o 40 km/h szybciej niż obecnie. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem oraz prace na 54 przejazdach kolejowo–drogowych wpłyną na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.

Odcinek Szczecinek – Runowo Pomorskie to także linia ważna dla przewozów towarowych i dojazdów na poligon w Drawsku Pomorskim.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szczecinek (21)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szczecinek (21)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5