NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Torpol z szansą na remont linii Szczecinek – Runowo Pomorskie

| Martyn Janduła 27.01.2017 6

Torpol z szansą na remont linii Szczecinek – Runowo Pomorskie
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Finansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 inwestycja dotyczy modernizacji linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie. Województwu udało się pozyskać na ten cel z Unii Europejskiej 150 mln zł. Obecnie zakończono proces składania ofert na zaprojektowanie i wykonanie robót. Najniższą cenę złożyła firma Torpol.
Przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie prowadzony jest przez PKP PLK w formule „projektuj i buduj”. Szacowany koszt inwestycji oceniono na 173 mln zł brutto. Dodatkowo inwestycja ma powstać przy współudziale środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 w wysokości 150 mln zł.

Prace przewidują m.in. wyremontowanie torów i towarzyszącej im infrastruktury kolejowej. Inwestycja będzie realizowana etapami, a jej efektem będzie m.in. umożliwienie pociągom pasażerskim kursowania na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie z prędkością do 120 km/h. Oprócz znaczenia dla mieszkańców regionu, linia kolejowa nr 210 to również ważny szlak transportowy dla Polskiego Wojska ćwiczącego na poligonie w Drawsku Pomorskim.

W ramach inwestycji PLK wymienią tory, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na szlaku Łubowo – Szczecinek przywrócony zostanie drugi tor, co zwiększy przepustowość i pozwoli na dodatkowe kursy pociągów. Prace obejmą także 33 obiekty inżynieryjne, m.in. 3 wiadukty i most. PLK zwiększą poziom bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami, dzięki odnowieniu i przeglądowi 50 przejazdów kolejowo-drogowych.

Cena w postępowaniu przetargowym stanowi aż 80%. Po 10% wykonawca może zdobyć za termin realizacji oraz termin gwarancji. Do zamawiającego wpłynęło siedem ofert. Jak informuje Torpol, to właśnie oferta tej firmy okazała się mieć najniższą cenę w postępowaniu przetargowy. Wartość złożonej oferty wynosi 121,7 mln zł netto. Prace mają potrwać 30 miesięcy – do 2020 roku. Najpierw wykonawca będzie musiał opracować dokumentację projektową. Dopiero potem będzie mógł przystąpić do prac budowlanych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szczecin (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szczecin (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS