Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
01-01-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W przyszłym roku pociągi pojadą przez stację Kutno pod nadzorem nowego lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym. Nowoczesne systemy komputerowe nadzorować będą przejazdy pociągów na ok. 60 km odcinku Żychlin – Kutno – Barłogi. 

W nowym budynku lokalnego centrum sterowania (LCS) w Kutnie montowane są nowoczesne urządzenia komputerowe, które zastąpią stare układy mechaniczne. Równocześnie na stacji Kutno kończy się przebudowa układu torów w części zachodniej. Wymieniane są 3 rozjazdy. Na początek roku zaplanowano przebudowę kolejnych 3 rozjazdów i ostatnich 3 torów stacyjnych. Po zakończeniu tych robót w czerwcu podróżni będą mogli korzystać ze wszystkich czterech peronów. Wszystkie prace potrwają do końca 2023 r.

W nowym LCS w Kutnie dyżurni ruchu będą śledzić na monitorach pociągi na ok. 60 kilometrowym odcinku Żychlin – Kutno – Barłogi (na trasie Warszawa – Poznań). Nowy obiekt zastąpi pięć starych nastawni w rejonie Kutna. Nowoczesne urządzenia zapewnią większą przepustowość linii tj. możliwość kursowania większej liczby pociągów. Dyżurni będą mieli stały podgląd na 29 przejazdów kolejowo-drogowych, dzięki zamontowanym kamerom, które sygnał przekazywały będą do lokalnego centrum sterowania. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa.

Uruchomienie wszystkich urządzeń systemu sterowania w LCS w Kutnie nastąpi w drugiej połowie 2023 roku. Nowe tory z siecią trakcyjną są już na odcinku Żychlin– Barłogi.  Modernizacja trasy Poznań – Warszawa objęła również budowę centrów sterowania w Łowiczu i Koninie.

Obecnie na stacji Kutno podróżni korzystają obecnie z dwóch nowych, wyższych peronów dostosowanych do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Działają przebudowane przejścia podziemne.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” warty jest ponad 2 mld zł. Wykonywany jest z wykorzystaniem środków z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Przebudowa linii notuje rekordowe opóźnienia, które nie pozostają bez wpływu na czas przejazdu pociągów, który nie może wrócić do tego sprzed 2017 roku.


Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij