NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Trwa modernizacja linii nr 7. Zmienia się stacja Pilawa

| inf. prasowa PKP PLK 22.01.2018 48

Trwa modernizacja linii nr 7. Zmienia się stacja Pilawa
Przebudowa stacji Pilawa na linii 7 Fot. PKP PLK
Trwa modernizacja linii nr 7. Zmienia się stacja Pilawa
Trwa modernizacja linii nr 7. Zmienia się stacja Pilawa
Trwa modernizacja linii nr 7. Zmienia się stacja Pilawa
Zmienia się stacja Pilawa. Na linii Otwock – Lublin przebudowywane są tory oraz wszystkie stacje i przystanki. Montowane są nowe słupy sieci trakcyjnej. Trwają roboty na wiaduktach i mostach. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pasażerowie zyskają wyższy komfort obsługi a podróże między Lublinem a Warszawą będą krótsze.
Od czerwca modernizowana jest linia Otwock – Lublin. W pierwszej fazie przebudowywany jest odcinek między Pilawą a Lublinem. Pociągi zostały zastąpione komunikacją autobusową a pociągi dalekobieżne Warszawa – Lublin jeżdżą specjalnie przygotowaną trasą objazdową przez Łuków i Parczew.

W Pilawie, po przebudowie stacji, pasażerowie będą korzystać z dwóch nowych peronów wyposażonych w funkcjonalne wiaty, ławki, zegary, oświetlenie i tablice informacyjne. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Bezpieczne i wygodne dojście zapewni nowe przejście podziemne wyposażone w pochylnie. Będą ścieżki dotykowe, które ułatwią poruszanie się po peronach osobom niedowidzącym. Ustawione zostaną stojaki rowerowe. PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują w Pilawie Lokalne Centrum Sterowania, które dzięki systemom komputerowym, zapewni sprawniejsze prowadzenie ruchu pociągów od Otwocka do Pilawy.

Co dzieje się w Pilawie?


Obecnie w Pilawie trwa rozbiórka starych peronów. Demontowane są tory, rozjazdy, oświetlenie i sieć trakcyjna. Wykonawca zdjął 5 km starej sieci trakcyjnej i wbił ponad 100 fundamentów nowych słupów. Trwają prace przy budowie tunelu dla pieszych. Na trasie od Otwocka do Pilawy zgromadzono już materiały do budowy nowych torów m.in. 20 tysięcy podkładów, około 14 tysięcy ton tłucznia i kruszyw.

Na odcinku Pilawa – Dęblin na około 50 km zdemontowany został jeden tor i sieć trakcyjna. Kontynuowana jest rozbiórka starych urządzeń sterowania ruchem oraz torów na przystankach i stacjach: Garwolin, Ruda Talubska, Łaskarzew Towarowy, Sobolew, Życzyn i Dęblin. Wzmacniany jest grunt, na którym ułożone zostaną nowe tory. Na budowach wykonawca wykorzystuje koparki, dźwigi, palownice, pociąg sieciowy, ładowarki, samochody ciężarowe, walce i pompy do betonu.

Nowe tory, po przebudowie linii Otwock – Lublin, będą dostosowane do prędkości 160 km/h, a wymiana rozjazdów i przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych zapewni większy poziom bezpieczeństwa.

Pociągi Warszawa – Lublin na linię 7 wrócą za 2 lata

Na przełomie 2018/19 roku planowane jest przywrócenie ruchu pociągów na odcinku Pilawa – Lublin. Prace będą kontynuowane na odcinku Pilawa – Otwock. Zakończenie zasadniczych robót i przywrócenie ruchu między Otwockiem a Lublinem planowane jest na przełomie 2019/20 r.

Na odcinku Lublin – Otwock zmodernizowanych zostanie 17 stacji, 355 km torów kolejowych i sieci trakcyjnej, na 68 przejazdach kolejowo-drogowych zwiększy się poziom bezpieczeństwa. Po zakończeniu wszystkich prac na trasie Lublin – Warszawa najszybsze pociągi pojadą ok. 90 min.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk, na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I (POIiŚ 5.1-11.1)”. Wartość całego projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ wynosi ponad 2,9 mld zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5