NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Trwa inwestycja PKP PLK na linii do Wisły Głębce [zdjęcia]

| Michał Szymajda 09.08.2020 6,4k

Trwa inwestycja PKP PLK na linii do Wisły Głębce [zdjęcia]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Trwa inwestycja PKP PLK na linii do Wisły Głębce [zdjęcia]
Trwa inwestycja PKP PLK na linii do Wisły Głębce [zdjęcia]
Trwa inwestycja PKP PLK na linii do Wisły Głębce [zdjęcia]
Trwa inwestycja PKP PLK na linii do Wisły Głębce [zdjęcia]
Efektem inwestycji na linii kolejowej z Chybia do Wisły Głębce będą o 30 minut krótsze podróże w Beskid Śląski. Jak zapewnia PKP PLK, z Katowic do Wisły Głębce dotrzemy w około 1h i 40 min. To znacznie przybliży do aglomeracji piękne górskie tereny i pozwoli turystom zrezygnować z przyjazdu tu autem.
Stacja Skoczów zmienia się. Budowane są dwa nowe wyższe i szersze 200-metrowe perony. Na betonowych konstrukcjach będą układane płyty z wypukłymi ścieżkami naprowadzającymi. Zaplanowano pochylnie, które umożliwią dostęp osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Podróżnym będą służyły nowe wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco. Bezpieczeństwo podróży zwiększy nowe oświetlenie. Orientację ułatwią tablice i gabloty informacyjne. Zaplanowano również montaż stojaków na rowery.

Widać budowę Lokalnego Centrum Sterowania w Skoczowie. To miejsce, z którego dyżurni ruchu wspierani przez systemy komputerowe, będą obsługiwać urządzenia sterowania ruchem na stacjach i linii Pierściec – Skoczów – Goleszów – Ustroń – Ustroń Polana – Wisła Uzdrowisko. Nowoczesne urządzenia zapewnią bezpieczne i sprawne podróże i przewóz ładunków. Wykonawca przygotowuje montaż sieci trakcyjnej oraz budowę podtorza i torów na stacji Skoczów i na trasie Pierściec – Skoczów. Zabudowywane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wszystkie prace na stacji Skoczów zakończą się w listopadzie 2020 roku.

Gotowy most na Wiśle i planowe prace na linii Chybie (Bronów) – Skoczów. Wybudowano już nowe perony w stacji Pierściec i na przystankach osobowych Zaborze oraz Chybie Mnich. Między Bronowem a Skoczowem położono 14 km nowych torów. Wymieniono rozjazdy w Bieniowcu i na stacji Pierściec. Na kolejne lata użytkowania przygotowano most na Wiśle w Skoczowie oraz kilkanaście obiektów inżynieryjnych. Wymieniono nawierzchnię na 8 przejazdach kolejowo-drogowych. Prace postępują na linii Goleszów – Cieszyn oraz w stacji Cieszyn. Od Skoczowa do Wisły Głębce prace przewidziano w przyszłym roku.

Wartość projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce” to prawie 460 mln złotych, z czego 85% pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Zakończenie prac planowane jest do końca 2021 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5