Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Trenitalia kupi 135 zespołów trakcyjnych z napędem elektryczno-spalinowo-bateryjnym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
26-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Trenitalia kupi 135 zespołów trakcyjnych z napędem elektryczno-spalinowo-bateryjnym
Fot. ms, rynek-kolejowyHitachi "Rock"
23 lipca Europejski Bank Inwestycyjny zatwierdził pożyczkę wartą 450 milionów euro dla włoskiego państwowego przewoźnika Trenitalia. Będzie ona niezbędna do sfinansowania zakupu 135 hybrydowych zespołów trakcyjnych.

Zakup regionalnych pojazdów hybrydowych to część olbrzymiego programu inwestycyjnego na włoskich kolejach, o którym pisaliśmy w maju 2019 roku. 135 pojazdów ma kosztować łącznie 960 milionów euro. EBI gwarantuje więc pożyczkę na prawie połowę zakupów.

Jak informuje portal Railway Gazette, chodzi o zakup trzy- i czterowagonych zespołów trakcyjnych. Mają jeździć w regionach: Kalabria, Lazio, Molise, Toskania, w Dolnie Aosty oraz na Sycylii i Sardynii. Pomysł na pojazdy jest specyficzny. Mają używać sieci trakcyjnej, tam gdzie ona jest, silników spalinowych na niezelektryfikowanych pozamiejskich fragmentach linii, a w terenie zurbanizowanym korzystać z baterii.

Trenitalia na początku 2020 roku zamówiła już takie pociągi w fabryce Hitachi, będącej spadkobiercą AnsaldoBredy. 150 milionowa transza pożyczki zabezpieczy już dostawę 43 piętrowych hybrydowych pojazdów „Rock”, które we Włoszech jeżdżą już także w wersji wyłącznie elektrycznej.

Przewoźnik szacuje, że po zakupie wszystkich 135 pojazdów zmniejszy emisję CO2 do atmosfery o 600 milionów ton. Zwiększenie liczby miejsc w pociągach i poprawienie częstotliwości ich kursowania ma wpłynąć z kolei na ograniczenie liczby aut we włoskich miastach.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Tabor i technika

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Daniel Siwak 18 czerwca 2024

Włoska Trenitalia zadowolona ze swojego biznesu we Francji

Tabor i technika

Trenitalia: KDP z Rzymu do Mediolanu skutecznie walczy z lotnictwem

Tabor i technika

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Zobacz również:

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Tabor i technika

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Daniel Siwak 18 czerwca 2024

Włoska Trenitalia zadowolona ze swojego biznesu we Francji

Tabor i technika

Trenitalia: KDP z Rzymu do Mediolanu skutecznie walczy z lotnictwem

Tabor i technika

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij