Partnerzy serwisu:
Biznes

Włosi zainwestują w kolej olbrzymie pieniądze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
14-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Włosi zainwestują w kolej olbrzymie pieniądze
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plSZT Pesy w Toskanii
W latach 2019–2023 Koleje Włoskie chcą zainwestować nawet 58 miliardów euro w poprawę warunków przewozów na liniach konwencjonalnych. Głównym celem jest poprawa jakości przewozów na liniach regionalnych i podmiejskich.

Gianfranco Battisti, dyrektor generalny Ferrovie dello Stato, zapowiedział bezprecedensowe inwestycje 10 maja w Rzymie. Minimalna wartość inwestycji będzie wynosić 42 mld euro, z możliwością uzupełnienia kontraktów o opcje, do 58 mld euro. 

Największe pieniądze pójdą na dokończenie nowego Tunelu Brenner, który ma doprowadzić do wzrostu konkurencyjności kolei w starciu z transportem drogowym. Ważną inwestycją będzie także budowa linii KDP z Mediolanu do Genewy oraz z Brescii do Padwy przez Weronę. Sporo pieniędzy pochłonie modernizacja linii Neapol – Bari, a także unowocześnienie systemów metra zarządzanych przez FS. Włochy chcą też zakończyć zabudowę ERTMS/ETCS na liniach konwencjonalnych, a 5,5 mld euro związać z działaniami, które mają na celu poprawę punktualności pociągów (chodzi o przebudowę systemów srk, dobudowę torów, mijanek, etc.).

Koleje Włoskie chcą kupić aż 2000 nowych pojazdów. W tej liczbie znajdą się przede wszystkim nowe autobusy szynowe i ezt do obsługi linii regionalnych. Szucuje się, że do 2023 roku na torach pojawi się ich ok. 240. FS chcą też inwestować w nowe wagony platformy i… autobusy zeroemisyjne, które kursują w ramach siatki połączeń tam, gdzie nie można dotrzeć pociągiem. FS chcą wyasygnować też pieniądze na zakup 14 szybkich pociągów do obsługi rozwijającej się siatki połączeń „alta velocita” – czyli kolei dużych prędkości.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Tabor i technika

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Daniel Siwak 18 czerwca 2024

Włoska Trenitalia zadowolona ze swojego biznesu we Francji

Tabor i technika

Trenitalia: KDP z Rzymu do Mediolanu skutecznie walczy z lotnictwem

Tabor i technika

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Zobacz również:

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Tabor i technika

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Daniel Siwak 18 czerwca 2024

Włoska Trenitalia zadowolona ze swojego biznesu we Francji

Tabor i technika

Trenitalia: KDP z Rzymu do Mediolanu skutecznie walczy z lotnictwem

Tabor i technika

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij