Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Traxxy Kolei Mazowieckich do naprawy P5

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
18-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Traxxy Kolei Mazowieckich do naprawy P5
fot. Janusz Jakubowski (Wikimedia Commons) / lic. CC BY 2.0
Po kilkunastu latach eksploatacji lokomotyw elektrycznych Traxx P160 DC ich właściciel, Koleje Mazowieckie, ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy na poziomie P5, czyli naprawy głównej, wszystkich posiadanych 11 sztuk. Wciąż nowoczesne elektrowozy, które zostały dostarczone w 2011 roku, prowadzą składy push-pull złożone z wagonów piętrowych.

Województwo mazowieckie jest obecnie jedynym regionem w Polsce, w którym eksploatuje się składy push-pull. Jest to również jedyne województwo naszym kraju, w którym pociągi piętrowe eksploatowane są na relatywnie dużą skalę (choć zmieni to zakup co najmniej 42 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przez PKP Intercity). Samorządowy przewoźnik Koleje Mazowieckie posiada 11 lokomotyw elektrycznych Traxx P160 DC, oznaczone jako seria EU47, a także 2 elektrowozy Gama (typ 111Eb), a także łącznie 59 wagonów piętrowych, wyprodukowanych przez Bombardier Transportation i Pesę Bydgoszcz. Początkowo KM eksploatowały jedynie wagony piętrowe produkcji Bombardier Transportation. Zestawy z nich złożone prowadziły początkowo lokomotywy elektryczne serii EU07, jednak po 3 latach zostały zastąpione przez wspomniane nowoczesne elektrowozy Traxx P160 DC.

Właśnie wprowadzenie do eksploatacji Traxxów umożliwiło wykorzystanie potencjału piętrowych zestawów Twindexx, które stały się wówczas składami push-pull (obsługują one głównie połączenia przyspieszone i ekspresy regionalne – także pod względem ilości takowych Mazowsze wyróżnia się na tle pozostałych województw). Te jednosystemowe czteroosiowe lokomotywy elektryczne o mocy 5,6 MW rozwijają prędkość 160 km/h. Po kilkunastu latach eksploatacji przyszedł czas na naprawę główną wszystkich posiadanych 11 elektrowozów. W tym celu KM ogłosiły przetarg na realizację zadania, określając przy tym szacowany czas obowiązywania zamówienia na 2 lata. Jak informuje zamawiający, oprócz wykonania napraw na poziomie utrzymania P5 zamówienie obejmie również prace dodatkowe oraz dostawę nowych kół monoblokowych wraz z ich wymianą.

Do składania ofert zaproszone zostały podmioty, które po 2010 roku wykonały naprawę na poziomie P4 lub P5 co najmniej dwóch lokomotyw elektrycznych o maksymalnej prędkości eksploatacyjnej nie mniejsze 120 km/h lub w ostatnich 5 latach takowe wyprodukowały. Będzie można je składać do dnia 18 lipca bieżącego roku do godziny 11:30 (otwarcie nastąpi dwa kwadranse później). Głównym kryterium oceny ofert będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 80% punktów. Po 10% punktów będzie mogło zostać przyznanych w zależności od okresu udzielonej gwarancji jakości oraz terminu wykonania zadania.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Laude Smart Intermodal zamawia dwa Vectrony MS

Tabor i technika

Laude Smart Intermodal zamawia dwa Vectrony MS

Mikołaj Kobryński 16 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie chcą budować nowy zakład naprawy tramwajów

Zintegrowany transport

PKP Intercity: SU160 – nie określono docelowego wskaźnika dostępności

Tabor i technika

Przetarg na naprawę rewizyjną EP09 unieważniony!

Tabor i technika

Przetarg na naprawę rewizyjną EP09 unieważniony!

Mikołaj Kobryński 04 czerwca 2025

PKP Intercity kończy przetarg na naprawę lokomotyw

Przetargi

Zobacz również:

Laude Smart Intermodal zamawia dwa Vectrony MS

Tabor i technika

Laude Smart Intermodal zamawia dwa Vectrony MS

Mikołaj Kobryński 16 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie chcą budować nowy zakład naprawy tramwajów

Zintegrowany transport

PKP Intercity: SU160 – nie określono docelowego wskaźnika dostępności

Tabor i technika

Przetarg na naprawę rewizyjną EP09 unieważniony!

Tabor i technika

Przetarg na naprawę rewizyjną EP09 unieważniony!

Mikołaj Kobryński 04 czerwca 2025

PKP Intercity kończy przetarg na naprawę lokomotyw

Przetargi

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5