NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Trasa do Zakopanego: W styczniu znikną ograniczenia na przejazdach

| Roman Czubiński 10.01.2019 4,4k

Trasa do Zakopanego: W styczniu znikną ograniczenia na przejazdach
fot. Dominik Lebda
Na niektórych przejazdach strzeżonych między Krakowem i Zakopanem zostały wprowadzone ograniczenia prędkości do 20 km/h. PKP PLK uspokaja, że będą one obowiązywały tylko tymczasowo w związku z testami nowych urządzeń. Do końca stycznia należy liczyć się z wydłużeniem czasu przejazdu, przewidzianym jednak w rozkładzie. Do 2023 r. ma nastąpić modernizacja kolejnych skrzyżowań.
O sprawie poinformowało przed kilkoma dniami Centrum Zrównoważonego Transportu. Według organizacji wprowadzone między stacjami Kraków Główny i Zakopane ograniczenia znacznie wydłużają czas przejazdu pociągów, niwelując efekt inwestycji przeprowadzonych w ostatnich latach. – Mimo budowy dwóch łącznic (obejście Płaszowa i Suchej) czas jazdy pociągu jest teraz dłuższy, niż przed wydaniem 0,5 mld zł na inwestycje na tej trasie – głosi wpis na Twitterze CZT.

Według Doroty Szalachy z zespołu prasowego PKP PLK SA powodem jest wymiana urządzeń na nowe i związane z tym względy bezpieczeństwa. – Wynika to z regulacji wewnętrznych zarządcy infrastruktury i ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz drogowego na czas sprawdzania nowo zmontowanych urządzeń – wyjaśnia Szalacha.

Najwięcej przejazdów poddano modernizacji na linii nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka. Według przedstawicielki PKP PLK było ich kilkanaście, lecz obecnie ograniczenie do 20 km/h obowiązuje już tylko na trzech spośród nich – resztę zniesiono w grudniu ubiegłego roku. Na pozostałych nastąpi to z końcem stycznia. Na linii 94 Kraków Płaszów – Oświęcim takie ograniczenie ze względu na wstępną eksploatację nowych urządzeń wprowadzono na jednym przejeździe – w ciągu ul. Kąpielowej w Krakowie. Jego zniesienie ma nastąpić jeszcze w bieżącym tygodniu.

– Mniejszą prędkość wprowadzono także ze względów bezpieczeństwa na kilku przejazdach na linii 98 Sucha Beskidzka – Chabówka i na linii 99 Chabówka – Zakopane z powodu ograniczonej widoczności – dodaje Szalacha. Na pierwszej z wymienionych linii na dwóch skrzyżowaniach na szlaku Maków Podhalański – Osielec obowiązuje ograniczenie do 60 i 40 km/h. Na drugiej pociągi zwalniają na czterech przejazdach, na szlakach Szaflary – Dunajec i Poronin – Zakopane. – Ograniczenia prędkości zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy pociągów, nie miały więc wpływu na punktualność ich kursowania – informuje przedstawicielka zarządcy infrastruktury, nie podając jednak, o ile minut wydłużył się w efekcie czas przejazdu.

Szalacha przypomina, że na liniach 97, 98 i 99 PKP PLK będzie realizować inwestycje, których jednym z efektów będzie zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. – Trasy te są częścią większego projektu o nazwie „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Zakończenie prac na linii nr 97 planowane jest w 2020 r. a całego projektu do 2023 r. – informuje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5