NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Transprojekt Gdański zaprojektuje podbicie torów na CMK do 250 km/h

| Jakub Madrjas 13.11.2020 5,8k

Transprojekt Gdański zaprojektuje podbicie torów na CMK do 250 km/h
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Transprojekt Gdański podpisał z PKP PLK umowę na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim na wykonanie podbicia torów na Centralnej Magistrali Kolejowej dla osiągnięcia prędkości 250 km/h.
W styczniu tego roku ogłoszony został przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim na wykonanie podbicia torów na odcinku prawie całej CMK (od km 15,385 do km 204,940), dla jej dostosowania do prędkości 250 km/h. W postępowaniu zostały złożone dwie oferty – Solid Rail i Transportojektu Gdańskiego. Obie przekroczyły kosztorys opiewający na 3 666 124,86 zł brutto i postępowanie unieważniono w maju tego roku.

W lipcu ogłoszono kolejne postępowanie. Oferty złożyły te same firmy, ale kosztorys był już dużo wyższy – 6 222 928, 61 zł. Zmieściła się w nim oferta Transportojektu Gdańskiego, opiewająca na 5 525 160 zł brutto. Jak udało nam się dowiedzieć, przetarg został rozstrzygnięty, a umowę podpisano w listopadzie. 

– Przyjęte przez Transprojekt Gdański zamówienie obejmuje 190 kilometrów linii nr 4 i jest pod kilkoma względami wyjątkowe. Co oczywiste, przyczynia się do podniesienia maksymalnej prędkości rozkładowej pociągów pasażerskich na polskiej sieci kolejowej – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Tomasz Resiak, dyrektor ds. Umów firmy Transprojekt Gdański.

Jak podkreśla, na uwagę zasługuje przede wszystkim koncepcja zamówienia. Zakłada ono opracowanie jednego, wewnętrzne spójnego projektu geometrii całej linii kolejowej, torów stacyjnych i linii stycznych oraz jednolitej osnowy geodezyjnej. Dotąd CMK była modernizowana punktowo, przez co projekty geometrii mają różną formę i standardy opracowania a osnowa geodezyjna jest rozproszona i – z perspektywy całości linii – niespójna. – Korzystanie z takiego materiału dla przyszłych prac utrzymaniowych może być trudne lub niemożliwe. Obecne zamówienie polega na zebraniu wszystkich niezbędnych danych projektowych i geodezyjnych w jednym opracowaniu, które z powodzeniem będzie mogło być wykorzystywane jako podstawa prac utrzymaniowych i modernizacyjnych przez kolejne lata – tłumaczy Resiak. 

Warto przypomnieć, że trwa przetarg na opracowanie studium wykonalności dla podniesienia prędkości na Centralnej Magistrali Kolejowej do 250 km/h. Wpłynęły w nim dwie oferty. PKP PLK zapowiada podniesienie prędkości do 250 km/h na CMK w grudniu 2023
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5