Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Transprojekt Gdański zaprojektuje podbicie torów na CMK do 250 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
13-11-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Transprojekt Gdański zaprojektuje podbicie torów na CMK do 250 km/h
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Transprojekt Gdański podpisał z PKP PLK umowę na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim na wykonanie podbicia torów na Centralnej Magistrali Kolejowej dla osiągnięcia prędkości 250 km/h.

W styczniu tego roku ogłoszony został przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim na wykonanie podbicia torów na odcinku prawie całej CMK (od km 15,385 do km 204,940), dla jej dostosowania do prędkości 250 km/h. W postępowaniu zostały złożone dwie oferty – Solid Rail i Transportojektu Gdańskiego. Obie przekroczyły kosztorys opiewający na 3 666 124,86 zł brutto i postępowanie unieważniono w maju tego roku.

W lipcu ogłoszono kolejne postępowanie. Oferty złożyły te same firmy, ale kosztorys był już dużo wyższy – 6 222 928, 61 zł. Zmieściła się w nim oferta Transportojektu Gdańskiego, opiewająca na 5 525 160 zł brutto. Jak udało nam się dowiedzieć, przetarg został rozstrzygnięty, a umowę podpisano w listopadzie. 

– Przyjęte przez Transprojekt Gdański zamówienie obejmuje 190 kilometrów linii nr 4 i jest pod kilkoma względami wyjątkowe. Co oczywiste, przyczynia się do podniesienia maksymalnej prędkości rozkładowej pociągów pasażerskich na polskiej sieci kolejowej – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Tomasz Resiak, dyrektor ds. Umów firmy Transprojekt Gdański.

Jak podkreśla, na uwagę zasługuje przede wszystkim koncepcja zamówienia. Zakłada ono opracowanie jednego, wewnętrzne spójnego projektu geometrii całej linii kolejowej, torów stacyjnych i linii stycznych oraz jednolitej osnowy geodezyjnej. Dotąd CMK była modernizowana punktowo, przez co projekty geometrii mają różną formę i standardy opracowania a osnowa geodezyjna jest rozproszona i – z perspektywy całości linii – niespójna. – Korzystanie z takiego materiału dla przyszłych prac utrzymaniowych może być trudne lub niemożliwe. Obecne zamówienie polega na zebraniu wszystkich niezbędnych danych projektowych i geodezyjnych w jednym opracowaniu, które z powodzeniem będzie mogło być wykorzystywane jako podstawa prac utrzymaniowych i modernizacyjnych przez kolejne lata – tłumaczy Resiak. 

Warto przypomnieć, że trwa przetarg na opracowanie studium wykonalności dla podniesienia prędkości na Centralnej Magistrali Kolejowej do 250 km/h. Wpłynęły w nim dwie oferty. PKP PLK zapowiada podniesienie prędkości do 250 km/h na CMK w grudniu 2023
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity: Testy w Czechach, trakcja podwójna, ale nadal wolno na CMK

Tabor i technika

Pendolino PKP Intercity: Testy w Czechach, trakcja podwójna, ale nadal wolno na CMK

Łukasz Malinowski 15 października 2025

PORR wykonawcą stacji Biała Rawska. Inwestycja na CMK za blisko 150 mln

Infrastruktura

Milczarski kontra Rachwalski. Spór o prędkość na sieci KDP

Infrastruktura

Pociąg Polregio z Łodzi do Kielc nie przyspieszy do 160 km/godz.

Infrastruktura

Poprawią warszawską linię obwodową. Jest umowa na dokumentację

Infrastruktura

Poprawią warszawską linię obwodową. Jest umowa na dokumentację

Transprojekt/Rynek Kolejowy 30 czerwca 2014

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity: Testy w Czechach, trakcja podwójna, ale nadal wolno na CMK

Tabor i technika

Pendolino PKP Intercity: Testy w Czechach, trakcja podwójna, ale nadal wolno na CMK

Łukasz Malinowski 15 października 2025

PORR wykonawcą stacji Biała Rawska. Inwestycja na CMK za blisko 150 mln

Infrastruktura

Milczarski kontra Rachwalski. Spór o prędkość na sieci KDP

Infrastruktura

Pociąg Polregio z Łodzi do Kielc nie przyspieszy do 160 km/godz.

Infrastruktura

Poprawią warszawską linię obwodową. Jest umowa na dokumentację

Infrastruktura

Poprawią warszawską linię obwodową. Jest umowa na dokumentację

Transprojekt/Rynek Kolejowy 30 czerwca 2014

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij