NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

PKP PLK: Podniesienie prędkości do 250 km/h na CMK możliwe od grudnia 2023

| Michał Szymajda 06.12.2019 469

PKP PLK: Podniesienie prędkości do 250 km/h na CMK możliwe od grudnia 2023
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
PLK zlecą przygotowanie dokumentacji dla przebudowy dwóch stacji i posterunku odgałęźnego na Centralnej Magistrali Kolejowej. Poprzedni przetarg na wykonanie prac w formule projektuj i buduj, w dwóch z trzech tych miejsc, zarządca infrastruktury unieważnił.
Przebudowa stacji Psary oraz posterunku odgałęźnego Knapówka to element większego projektu modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej, związanego z podnoszeniem prędkości na CMK do 250 km/h. Obecnie pociągi kursują tam z prędkością 200 km/h. Niedawno jednak PKP Polskie Linie Kolejowe podjęły decyzję o unieważnieniu postępowań na prace we wspomnianych lokalizacjach w formule „projektuj i buduj”. Jak wyjaśnia, PKP PLK, oferty złożone przez wykonawców przewyższyły planowany budżet.

– Aktualnie trwa postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji stacji Psary, posterunku Knapówka oraz zabudowy 2 sztuk na stacji Góra Włodowska. Przetarg na prace budowlane zostanie ogłoszony po przygotowaniu dokumentacji. Takie rozwiązanie pozwoli na zachowanie harmonogramu prac na CMK – wyjaśnia Izabela Miernikiewicz z biura prasowego PKP PLK.

Prace budowlane na stacji Psary planowane są w 2021 r., natomiast na stacji Góra Włodowska oraz posterunku Knapówka w 2022 r. Prace zapewnią podniesienie prędkości do 250 km/h na stacji Psary i p.odg. Knapówka. Zabudowa 2 rozjazdów w stacji Góra Włodowska ma na celu zwiększenie przepustowości linii kolejowej.

Poza tą inwestycją podniesienie prędkości umożliwi modernizacja obiektów inżynieryjnych na szlakach: Pilichowice – Olszamowice (przetarg został już ogłoszony) i Pilichowice – Opoczno , zabudowa systemu ETCS poziomu 2 wraz z wymianą samoczynnej blokady liniowej (podpisana umowa), zastąpienie 4 przejazdów kolejowo-drogowych bezkolizyjnymi skrzyżowaniami (w realizacji), przeprowadzenie regulacji i podbicia toru oraz przeprowadzenie badań dynamicznych poszczególnych podsystemów do prędkości 250 km/h wraz z ich certyfikacją.

– Docelowo, po modernizacji CMK oraz certyfikacji infrastruktury, od rozkładu jazdy 2023/24 planowane jest podniesienie prędkości do 250 km/h – poinformowała Izabela Miernikiewicz.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44580)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44580)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5