Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kto opracuje plany dla prędkości 250 km/h na CMK?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
13-10-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kto opracuje plany dla prędkości 250 km/h na CMK?
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SACMK w Idzikowicach
Tylko dwie oferty wpłynęły w przetargu na opracowanie studium wykonalności dla podniesienia prędkości na Centralnej Magistrali Kolejowej do 250 km/h. 

Pod koniec sierpnia PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie studium wykonalności dla podniesienia prędkości na Centralnej Magistrali Kolejowej do 250 km/h. Opracowanie będzie obejmowało weryfikację efektów technicznych zrealizowanych i planowanych prac na CMK, analizę stanu sieci trakcyjnej i ewentualnych dalszych inwestycji z uwzględnieniem dwóch wariantów zasilania w kontekście podnoszenia prędkości jazdy pociągów. 

Po otwarciu ofert okazało się, że tylko dwa podmioty są zainteresowane udziałem. Do tego propozycja Schuessler-Plan Inżynierzy o wartości 2,976 mln zł brutto przekracza budżet PKP PLK (2,675 mln zł brutto). Jedyną ofertę w budżecie przedstawiło konsorcjum Infra - CD i Instytutu Kolejnictwa (1,4 mln zł). 

Twórca studium wykonalności przedstawi PKP PLK kilka wariantów inwestycyjnych, w którym ma wziąć pod uwagę np. różne rodzaje zasialania (DC 3 KV lub „AC 2x25kV”). Porównane zostaną koszty podniesienia prędkości na całej linii do 200 km/h, dla 250 km/h a nawet do 300 km/h. 

Zdaniem PKP PLK podniesienie prędkości do 250 km/h na CMK byłoby możliwe w grudniu 2023. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Klimczak: Po CMK pojedziemy więcej niż 250 km/h. Aktualizacja

Infrastruktura

PKP PLK: Bez GSM-R nie będzie 250 km/h na CMK

Infrastruktura

PKP PLK: Bez GSM-R nie będzie 250 km/h na CMK

Jakub Rösler 19 grudnia 2024

CPK: Co z połączeniem lotniska z Krakowem i Katowicami?

Infrastruktura

Zobacz również:

Klimczak: Po CMK pojedziemy więcej niż 250 km/h. Aktualizacja

Infrastruktura

PKP PLK: Bez GSM-R nie będzie 250 km/h na CMK

Infrastruktura

PKP PLK: Bez GSM-R nie będzie 250 km/h na CMK

Jakub Rösler 19 grudnia 2024

CPK: Co z połączeniem lotniska z Krakowem i Katowicami?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij