Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Transport podczas Euro 2012 na Ukrainie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-07-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jakub Madrjas

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Transport podczas Euro 2012 na Ukrainie
Wyłączone z ruchu centra miast i opóźnienia na lotniskach – to najczęstsze zarzuty dotyczące organizacji transportu podczas Euro 2012 na Ukrainie. Komentatorzy podkreślają jednak, że to drobne niedogodności, a Ukraina zrobiła bardzo dużo, żeby odpowiednio przygotować się do mistrzostw.

Podobnie jak w Polsce na Ukrainie silnie lansowana przez oficjeli jest teoria skoku cywilizacyjnego, jaki dokonał się dzięki mistrzostwom. – Do Euro 2012 przeprowadzone zostały prace o tak dużej skali, jakiej w historii Ukrzaliznycy jeszcze nie było  – mówił „Rynkowi Kolejowemu” Wołodymyr Kozak, dyrektor Kolei Ukraińskich. Prace w szczególności związane były ze wprowadzeniem do ruchu przyśpieszonych pociągów. Inwestycje w latach ubiegłych obejmowały m.in. modernizację 330 km torów, elektryfikację tras Fastiw – Żytomierz (101 km), Połtawa – Krzemieńczuk – Burty (95 km). Tylko w 2011 r. Koleje Ukraińskie wydały na przygotowania do Euro 2012 5,3 mld hrywien, czyli ok. 2 mld zł. Aby wprowadzić przyśpieszone pociągi w relacjach Lwów – Zdołbunów, Zdołbunów – Szepetówka – Korosteń – Kijów, Kijów – Połtawa – Charków, Połtawa – Krasnograd – Łozowa i Łozowa – Donieck, wykonane zostały modernizacje i remonty nie tylko torowisk, ale też urządzeń automatyki i telekomunikacji kolejowej. Jeszcze w bieżącym roku zelektryfikowano linię Połtawa – Krasnograd – Łozowa. Inną ważną inwestycją była budowa kolejowo-drogowego mostu na rzece Dniepr w Kijowie.  Oprócz tego przy okazji elektryfikacji unowocześniane były urządzenia automatyki, komunikacji oraz sterowania ruchem. Przeprowadzone roboty umożliwiły prowadzenie ruchu pociągów na odcinku 779 km z prędkością 160 km/h, 385 km – 140 km/h i 428 km – 120 km/h.

Wspomniane przyśpieszone pociągi, nazywane przez Ukraińskie Ministerstwo Infrastruktury pociągami dużych prędkości (w rzeczywistości osiągają prędkość 160 km/h), to elektryczne zespoły trakcyjne produkcji Hyundai Rotem. Kontrakt na ich dostawę podpisany w grudniu 2010 r. opiewał na kwotę 307 mln dolarów. Każdy dziewięcioczłonowy elektryczny zespół trakcyjny ma 579 miejsc siedzących (w układzie 2+2 w klasie 1 oraz 2+3 w klasie 2). Pociągi, nazwane „Ukraina Express”, wyjechały na tory 7 czerwca. W sumie podczas Euro pasażerów woziło sześć z dziesięciu zamówionych w Korei składów. Docelowo cztery pociągi będą obsługiwały trzy połączenia dziennie między Kijowem a Lwowem, trzy między Kijowem a Charkowem oraz dwa między Kijowem a Donieckiem. Poza składami z Korei, UZ kupiły także piętrowe pociągi Skody Vagonki za pół miliarda hrywien. Kursują one na linii Charków – Donieck – Dniepropietrowsk. Koleje Ukraińskie przed Euro zdążyły też uruchomić internetowy system sprzedaży biletów. Mniejszy ruch inwestycyjny niż w Polsce panował natomiast na dworcach. Ukraińskie dworce w najważniejszych miastach jeszcze przed Euro 2012 były w dobrym stanie. Dużą modernizację przeprowadzono tylko w Doniecku, gdzie przebudowa obiektu umożliwiła zwiększenie jego zdolności przepustowej z 15 tysięcy do ponad 35 tysięcy pasażerów na dobę. Również w pełni zmodernizowano infrastrukturę całej stacji kolejowej, dzięki czemu oddzielono ruch pociągów podmiejskich, przewozów pasażerskich i towarowych.


To tylko fragment artykułu. Całość w "Rynku Kolejowym" nr 8-9/2012. Zapraszamy do prenumeraty lub salonów Empik.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

„Byłem megafonistą na Dworcu Centralnym”

Infrastruktura

„Byłem megafonistą na Dworcu Centralnym”

Kolej na 2012 05 lipca 2012

Furgalski: I po Euro

Warte uwagi

Furgalski: I po Euro

Adrian Furgalski 05 sierpnia 2012

Kolej na Euro 2012 - wideowspomnienie

Rynek Kolejowy TV

Kolej na Euro 2012 - wideowspomnienie

Rynek Kolejowy 09 sierpnia 2012

Peryt o Euro 2012: Celem PKP PLK była zmiana wizerunku kolei

Warte uwagi

Peryt o Euro 2012: Celem PKP PLK była zmiana wizerunku kolei

ew, Rynek Infrastruktury 11 października 2012

Kolej do Modlina powstanie w ramach inwestycji na Euro 2012?

Infrastruktura

Zobacz również:

„Byłem megafonistą na Dworcu Centralnym”

Infrastruktura

„Byłem megafonistą na Dworcu Centralnym”

Kolej na 2012 05 lipca 2012

Furgalski: I po Euro

Warte uwagi

Furgalski: I po Euro

Adrian Furgalski 05 sierpnia 2012

Kolej na Euro 2012 - wideowspomnienie

Rynek Kolejowy TV

Kolej na Euro 2012 - wideowspomnienie

Rynek Kolejowy 09 sierpnia 2012

Peryt o Euro 2012: Celem PKP PLK była zmiana wizerunku kolei

Warte uwagi

Peryt o Euro 2012: Celem PKP PLK była zmiana wizerunku kolei

ew, Rynek Infrastruktury 11 października 2012

Kolej do Modlina powstanie w ramach inwestycji na Euro 2012?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5