NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

TransANT. Wagon towarowy jak mróweczka

| Jakub Dybalski 19.09.2018 3,9k

TransANT. Wagon towarowy jak mróweczka
fot. mat. pras.
TransANT. Wagon towarowy jak mróweczka
TransANT. Wagon towarowy jak mróweczka
TransANT. Wagon towarowy jak mróweczka
TransANT. Wagon towarowy jak mróweczka
TransANT. Wagon towarowy jak mróweczka
TransANT. Wagon towarowy jak mróweczka
Żeby powstał ten wagon potrzebne było zaangażowanie, praca zespołowa, wytrzymałość i umiejętność adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych. TransANT wydaje się więc bardzo dobrą nazwą – powiedział w środę na targach Innotrans dr Clemens Forst, rzecznik Rail Cargo Group. Zaprezentował premierowo, zbudowany od podstaw, we współpracy z Voestalpine, wagon towarowy TransANT.
Wierzymy w przyszłość przewozów towarowych. Bez niego rozwój transportu jest niemożliwy. Ciężarówki nie będą w stanie wszystkiego przewieźć, nie wspominając o kwestiach ekologicznych – mówił Frost.

Wiara w rozwój branży, ale też potrzeba – Rail Cargo Group, czyli towarowe ramię austriackich kolei OBB, obecne już w 14 europejskich krajach, ma ćwierć wieku, czyli tyle ile mniej więcej trwa cykl życia wagonu – zaważyły na decyzji, by nowego taboru nie kupować na wolnym rynku, ale stworzyć od podstaw. RCG, bazując na swoich doświadczeniach przewoźnika, porozumiało się z konstruktorami z Voestalpine. Powstał wagon o bardzo lekkiej, właściwie ażurowej konstrukcji, który ma zrewolucjonizować przewozy cargo.

TransANT jest lżejszy o prawie 1/4 od tradycyjnych wagonów towarowych. 18,3-metrowa konstrukcja (60 stóp długości), bez wózka i pokrywy, waży 5,6 tony, przy standardzie w okolicach 7,3 tony. To oznacza dużo większą ładowność. Wagon z załadunkiem może przekroczyć 70 ton, choć standard to dwa razy mniej.

Wagon jest też modułowy. O ile rama wagonu ma jedną konstrukcję (choć producent będzie oferować ją w kilku wariantach, od 40 do 70 stóp długości), to nadwozie można skonstruować dowolnie, w zależności od tego, czego fobie zażyczy klient. W Berlinie zaprezentowano wariant lekki okryty plandeką, która można było automatycznie przykryć i rozłożyć.

Na razie Rail Cargo Group dysponuje 10 wagonami, które na trasę ruszą w przyszłym roku. Większe zakupy i masowa sprzedaż są planowane na 2020 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Europa (313)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Europa (313)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5