Partnerzy serwisu:
Biznes

Tramwaje Warszawskie bliżej wykorzystania części Środków, które miały iŚć na drogi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
21-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Tramwaje Warszawskie bliżej wykorzystania części Środków, które miały iŚć na drogi
Tramwaje Warszawskie postanowiły w ubiegłym roku ubiegać się o wykorzystanie części środków, które pojawiły się w programach unijnych po oszczędnościach w przetargach PKP PLK. Warszawska spółka właśnie podpisała umowę z CUPT w tej sprawie.

Przypomnijmy - przed dwoma laty okazało się, że rząd chce przenieść prawie 5 mld złotych unijnych pieniędzy zaoszczędzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe w przetargach na modernizację infrastruktury z kolei na inwestycje drogowe. Po miesiącach negocjacji nie zgodziła się na to Komisja Europejska. Nie zmieniło to jednak faktu, że całości pieniędzy kolej nie jest w stanie wykorzystać, mimo zgody Komisji Europejskiej na realizację inwestycji rewitalizacyjnych, czy podniesienia procentowego dofinansowania.

Z tej sytuacji postanowiły skorzystać spółki transportu publicznego w miastach, m. in. Tramwaje Warszawskie. Tramwaje Warszawskie zgłosiły dwa projekty do aktualizacji listy POIiŚ. Jednym z nich jest zakup 45 tramwajów dwukierunkowych. Drugi dotyczy refinansowania części ze swoich dokonanych już inwestycji i dofinansowania przyszłych. Właśnie została podpisana pierwsza umowa w tej sprawie.

Chodzi o umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na przygotowanie projektu indywidualnego (tzw. pre-umowa) pn. „Dostosowanie infrastruktury tramwajowej w Warszawie do potrzeb związanych z eksploatacją tramwajów niskopodłogowych”. Szacunkowa kwota dofinansowania to  89,45 mln zł.

Projekt polega na dostosowaniu infrastruktury tramwajowej do eksploatacji tramwajów niskopodłogowych w ciągu ulicy Obozowej (odc. Płocka – Pętla Koło) oraz części trasy Piaski – Kielecka obejmującej skrzyżowanie Niepodległości/Nowowiejska, skrzyżowanie Chałubińskiego/Al. Jerozolimskie oraz odcinek alei Jana Pawła II od Ronda ONZ do ul. Elektoralnej. Ponadto, projekt obejmuje modernizację podstacji trakcyjnych wraz z układami kablowymi. Orientacyjny koszt całkowity projektu to 186,45 mln zł.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Prawo i polityka

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Roman Czubiński 12 września 2024

Mochocki: PLK i MI pracują nad nowym finansowaniem inwestycji kolejowych

Prawo i polityka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Prawo i polityka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Roman Czubiński 03 września 2024

Zobacz również:

Ruszyła perspektywa unijna na lata 2014–20

Prawo i polityka

Ruszyła perspektywa unijna na lata 2014–20

Rynek-Kolejowy.pl 26 lutego 2015

Aktualizacja listy projektów POIiŚ

Biznes

Aktualizacja listy projektów POIiŚ

jm, Rynek Kolejowy 17 kwietnia 2015

Obecna perspektywa UE a inwestycje i pozyskiwanie środków na kolei

Nasze konferencje

Pozostałe z wątku:

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Prawo i polityka

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Roman Czubiński 12 września 2024

Mochocki: PLK i MI pracują nad nowym finansowaniem inwestycji kolejowych

Prawo i polityka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Prawo i polityka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Roman Czubiński 03 września 2024

Zobacz również:

Ruszyła perspektywa unijna na lata 2014–20

Prawo i polityka

Ruszyła perspektywa unijna na lata 2014–20

Rynek-Kolejowy.pl 26 lutego 2015

Aktualizacja listy projektów POIiŚ

Biznes

Aktualizacja listy projektów POIiŚ

jm, Rynek Kolejowy 17 kwietnia 2015

Obecna perspektywa UE a inwestycje i pozyskiwanie środków na kolei

Nasze konferencje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5