Partnerzy serwisu:
Biznes

TRAKO 2009: ZNLE Gliwice zaprezentowało lokomotywę E6ACT DRAGON

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
14-10-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 14 października 2009

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
TRAKO 2009: ZNLE Gliwice zaprezentowało lokomotywę E6ACT DRAGON
ZNLE Gliwice zaprezentowały na tegorocznych targach TRAKO swój nowy produkt - towarową lokomotywę sześcioosiową. Została ona stworzona z myślą o polskim rynku, ale o maszynę już pytają koleje z Algierii i Maroka.

- Początek prac nad tą lokomotywą to 2006 rok - powiedział prezes ZNLE, Tomasz Fugiel. - Przy konstrukcji DRAGONA wykorzystaliśmy najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne - stwierdził.

\

- Wybraliśmy tę nazwę z kilku powodów. Jak wiadomo, legendarne smoki były silne i żywotne. Nasza lokomotywa może pociągnąć skład ważący do 4 tys. ton. Smoki budziły także respekt. A nasza lokomotywa to jedna z największych maszyn używanych w Polsce, cechująca się jednak dobrym wskaźnikiem nacisku na oś - podkreślił prezes Fugiel.

\

- Pierwszy egzemplarz będzie dostępny w czerwcu 2010 r., a pozostałe po koniec 2010 r. - dodał Bartosz Krzemiński, wiceprezes ZNLE. - Obecnie prowadzimy rozmowy z przewoźnikami prywatnymi, spośród których zostanie wybrany jeden, który poprowadzi jazdy dozorowane - poinformował.

- Wszystkie lokomotywy, z nielicznymi wyjątkami, które używane są przez prywatnych przewoźników, to maszyny o takim wieku i przebiegu, że niezbędna jest ich modernizacja lub zakup nowych - powiedział Krzemiński. ZNLE przeprowadziły specjalistyczne analizy, które odpowiedziały na pytanie, jakie pojazdy będą miały największe szanse na naszym rynku. - Chodziło o maszynę nowoczesną, ale i tańszą od zachodnich odpowiedników, a przy tym przystosowaną do polskich warunków, jak i z możliwością stworzenia wersji wielosystemowej - stwierdził wiceprezes ZNLE Gliwice.

\

- Lokomotywa sześcioosiowa jest naszym zdaniem rozwiązaniem lepszym niż czteroosiowa. E6ACT możemy zaoferować w cenie niższej nawet od rozwiązań czteroosiowych - powiedział Krzemiński.

- Oprócz pełnej funkcjonalności, chcieliśmy zapewnić E6ACT niepowtarzalny wygląd. Dochodzą do nas bardzo pozytywne głosy miłośników kolei, którym udało się sfotografować lokomotywę w drodze na targi. Wygląd DRAGONA bardzo im się podoba - stwierdził.

\

\

* Fot. Rynek Kolejowy.


Niektóre dane techniczne lokomotywy E6ACT DRAGON:

Układ osi: Co\'Co\'

Masa służbowa: 110-120 Mg

Napięcie zasilania: 3 kV DC (nominalne), 2 kV DC (minimalne), 4 kV DC (maksymalne)

Moc ciągła lokomotywy odniesiona do silników trakcyjnych: 5000 kW

Maksymalna masa pociągu: 4000 Mg

Maksymalna prędkość robocza: 120 km/h

Maksymalna prędkość konstrukcyjna: 140 km/h

Całkowita długość lokomotywy: 20 250 mm

Okres między przeglądami kontrolnymi: 10 000 km

Okres między przeglądami okresowymi: 50 000 km

Przebieg między przeglądami dużymi: 250 000 km

Przebieg między naprawami rewizyjnymi: 1 000 000 km

Przebieg między naprawami głównymi: 4 000 000 km

Czas eksploatacji lokomotywy: min. 25 lat

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Fugiel: Produkcja Griffina wyszła z fazy projektowej

Tabor i technika

Fugiel: Produkcja Griffina wyszła z fazy projektowej

wś, Rynek Kolejowy 26 października 2011

Dragon z bezterminowym Świadectwem

Biznes

Dragon z bezterminowym Świadectwem

jm, Rynek Kolejowy 05 stycznia 2012

E4MSU Griffin już wkrótce

Tabor i technika

E4MSU Griffin już wkrótce

mg, Rynek Kolejowy 15 marca 2012

Griffin oficjalnie zaprezentowany

Tabor i technika

Griffin oficjalnie zaprezentowany

Rynek Kolejowy 18 września 2012

Metro wreszcie przyspiesza

Zintegrowany transport

Metro wreszcie przyspiesza

Rynek Kolejowy 12/2012 24 listopada 2012

Zobacz również:

Fugiel: Produkcja Griffina wyszła z fazy projektowej

Tabor i technika

Fugiel: Produkcja Griffina wyszła z fazy projektowej

wś, Rynek Kolejowy 26 października 2011

Dragon z bezterminowym Świadectwem

Biznes

Dragon z bezterminowym Świadectwem

jm, Rynek Kolejowy 05 stycznia 2012

E4MSU Griffin już wkrótce

Tabor i technika

E4MSU Griffin już wkrótce

mg, Rynek Kolejowy 15 marca 2012

Griffin oficjalnie zaprezentowany

Tabor i technika

Griffin oficjalnie zaprezentowany

Rynek Kolejowy 18 września 2012

Metro wreszcie przyspiesza

Zintegrowany transport

Metro wreszcie przyspiesza

Rynek Kolejowy 12/2012 24 listopada 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5