Giełdowa Trakcja-Tiltra S.A., poza budową i remontami torów kolejowych oraz tramwajowych, zajmuje się m.in. produkcją urządzeń, takich jak rozdzielnie 15 kV tradycyjne i kontenerowe, rozdzielnie prądu stałego 3 kV, 1,5 kV, 1 kV i 0,6 kV, szafy sterownicze, urządzenia sterowania lokalnego i zdalnego oraz napędy odłączników sieci, a także konstrukcje stalowe dla montażu podstacji i energetyki.
W ciągu ostatnich 2 lat Trakcja-Tiltra S.A wzbogaciła swoją ofertę o nowe rozdzielnice prądu stałego: do zasilania trakcji kolejowej 3kV DC obok produkowanej od 10 lat rozdzielnicy typu MRS-3/P oferowana jest rozdzielnica typu MRK-3; do zasilania trakcji trolejbusowej typu TROL-1 ; do zasilania trakcji tramwajowej rodzina rozdzielnic typu MRT.
Podczas targów TRAKO 2011 Trakcja-Tiltra zaprezentowała rozdzielnicę MRT-06/W.
Wspomniane urządzenie jest wnętrzową rozdzielnicą prądu stałego przeznaczoną do zasilania trakcji tramwajowej. Jej napięcie znamionowe to 660V. Wyposażona jest ona w szereg blokad mechanicznych i elektrycznych zapewniających bezpieczeństwo eksploatacji oraz wykorzystuje unikalne rozwiązanie elektrycznego napędu wózka do zasprzęglania wyłącznika w tor główny. – Wystawiana podczas targów TRAKO 2011 rozdzielnica została przygotowana przez firmę specjalnie dla Warszawy. – To pokazuje możliwości firmy, (indywidualizacja oferowanych wyrobów do potrzeb wymogów konkretnego klienta) ponieważ w stolicy mają własny standard – tłumaczy kierownik Rochalska. Rozdzielnica MRT-06 trafi na podstację tramwajową Annopol (Trakcja-Tiltra realizuje też zamówienie związane z podstacją Filtrowa).
Rozdzielnica MRT-06 charakteryzuje się wykorzystaniem nowatorskiego pomysłu jakim jest wydzielony, wysuwny przedział próby linii umiejscowiony z tyłu, umożliwiający szybki i łatwy dostęp do aparatury – mówi Bożena Rochalska, kierownik Działu Inwestycji i Rozwoju w Trakcji-Tiltrze. Urządzenie ma już za sobą rok próbnej eksploatacji w Poznaniu, a lada dzień trafi także na podstację trakcyjną Nowa Łódzka w Gdańsku.
Trakcja-Tiltra dysponuje także rozdzielnicą do zasilania trakcji trolejbusowej TROL-1.
To ostatnie urządzenie przeznaczone jest do zasilania trolejbusowej sieci trakcyjnej prądu stałego 660V. – To urządzenie proste, niedrogie, ale oferujące wszelkie niezbędne funkcje. TROL-1 jest już po próbnej eksploatacji. Mamy nadzieję już wkrótce zacząć sprzedaż tych urządzeń – informuje Bożena Rochalska.