Zarząd spółki Trakcja poinformował, że 30 stycznia 2013 roku zawarł ze swoim podmiotem zależnym, Przedsiębiorstwem Robót Kolejowych i Inżynieryjnych umowę na wykonanie prac związanych z nawierzchnią torową w ramach modernizacji linii nr 9.
Zawarcie umowy między Trakcją a PRKiI związane jest z odstąpieniem od umowy wykonawczej, jaką Trakcja zawarła 22 września 2011 roku z Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury. Przyczyną zerwania umowy było zaprzestanie wykonywania przez PNI robót przewidzianych umową oraz przekroczenie terminu, który Trakcja wyznaczyła partnerowi na wykonanie wskazanych prac.
Na podstawie zawartej w środę umowy, PRKiI wykona prace związane z nawierzchnią torową dotyczące modernizacji linii nr 9 na odcinku od km 236,920 do m 287,700, który jest objęty obszarem Lokalnego Centrum Sterowania z siedzibą w Malborku.
Łączna wstępna wartość umowy stanowiąca wynagrodzenie Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych i Inżynieryjnych wynosi 118,365 mln zł. Zadanie objęte umową jest realizowana w ramach projektu modernizacji linii kolejowej E65/CE65 na odcinku Warszawa-Gdynia-Obszar LCS Iława, LCS Malbork.