NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Torpol zrealizuje cały objazd kolejowy na Podlasiu. Kontrakty na 400 mln zł

| Martyn Janduła 27.07.2017 5

Torpol zrealizuje cały objazd kolejowy na Podlasiu. Kontrakty na 400 mln zł
Linia 31, przystanek Policzna. Widok w kierunku Hajnówki.Fot. Marcin Żukowski, bazakolejowa.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg dotyczący trzech linii na Podlasiu z Białegostoku przez Lewki, Hajnówkę do Czeremchy. Inwestycję podzielono na trzy odrębne zadania. Jak się okazuje, wszystkie kontrakty trafią do Torpolu.
Przetarg PKP PLK dotyczy aż trzech przetargów poprawy parametrów linii kolejowych nr 31, na odcinku granica województwa – Czeremcha – Hajnówka, nr 32, na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski (Lewki) oraz nr 52, na odcinku Lewki – Hajnówka. Wszystkie linie są niezelektryfikowane i jednotorowe. Z racji obecności w przetargu aż trzech projektów zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych. Wykonawca miał więc możliwość złożenia ofert na dowolne części zamówienia.

Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły właśnie ostatnią część przetargu, dotyczącą odcinka gr. województwa – Czeremcha – Hajnówka. W postępowaniu zgłoszono trzy oferty. Najtańsza pochodziła od firmy Intop z Warszawy. Oferent zaproponował, że wykona prace za 209,9 mln zł brutto w 22 miesiące. Druga w kolejności była oferta konsorcjum Trakcji PRKiI i Unibep za 212,6 mln zł brutto i terminem realizacji 29 miesięcy. Trzecia oferta pochodziła od Torpolu – 213,3 mln zł brutto i 20 miesięcy realizacji. W przypadku poznańskiej firmy, składającej droższą ofertę, dla zdobycia większej liczby punktów kluczowy był termin realizacji inwestycji. Ostatecznie to Torpol wyremontuje linię kolejową nr 31.

Prace na linii kolejowej nr 31, na odcinku gr. województwa – Czeremcha – Hajnówka obejmą remont 37 km torów, wymianę rozjazdów oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Wszystkie perony na 10 stacjach i przystankach na odcinku Siemiatycze – Hajnówka zostaną przebudowane i dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wyższy poziom obsługi podróżnych zapewnią nowe wiaty, ławki, czytelne oznakowanie i tablice z rozkładami jazdy. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa dzięki pracom na 40 przejazdach kolejowo – drogowych. Inwestycja PLK obejmie również budowę nowych mostów i przepustów oraz remont 28 istniejących obiektów inżynieryjnych – wiaduktów, mostów, przepustów i kładek dla pieszych.


Mat. PKP Polskie Linie Kolejowe

Warto przypomnieć, że Torpol otrzyma wszystkie trzy kontrakty. Firma wygrała także w zadaniu na remont na linii kolejowej nr 52 Lewki – Hajnówka za 94,89 mln zł brutto oraz na linii nr 32 za 77,4 mln zł brutto. Wraz z obecnym wygranym postępowaniem, portfel zamówień wzbogaci się łącznie o 385,6 mln zł brutto.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5