NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Torpol z kontraktem na drugą część objazdu na Podlasiu

| Martyn Janduła 10.07.2017 2,7k

Torpol z kontraktem na drugą część objazdu na Podlasiu
Linia kolejowa nr 32fot. Krzysztof Kundzicz CC BY-SA 3.0
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły rozstrzyganie przetargów dotyczących trzech linii na Podlasiu z Białegostoku przez Lewki, Hajnówkę do Czeremchy. Właśnie rozstrzygnięto drugą z trzech części, realizacją której również zajmie się Torpol.
Przetarg PKP PLK dotyczy aż trzech przetargów poprawy parametrów linii kolejowych nr 31, na odcinku granica województwa – Czeremcha – Hajnówka, nr 32, na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski (Lewki) oraz nr 52, na odcinku Lewki – Hajnówka. Wszystkie linie są niezelektryfikowane i jednotorowe. Z racji obecności w przetargu aż trzech projektów, zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych. Wykonawca miał więc możliwość złożenia ofert na dowolne części zamówienia.

Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji i pozwoleń, a następnie na jej podstawie wykonanie wszystkich wymaganych robót. W ostatnim etapie zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia. Zakres robót obejmie nawierzchnię kolejową, podtorze, obiekty inżynieryjne, przejazdy kolejowe, a także obiekty obsługi podróżnych i prowadzenia ruchu kolejowego oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Wcześniej PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg na prace na linii 52, gdzie kontrakt przydzielono Torpolowi. Z kolei teraz poznaliśmy zwycięzcę przetargu na prace na linii nr 32. Kontrakt ponownie trafi do Torpolu, który zaoferował prace za 77,4 mln zł brutto. Termin realizacji prac budowlanych wskazany w złożonej ofercie został określony na 21 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy.


Mat. PKP Polskie Linie Kolejowe

Prace na linii kolejowej nr 32, na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski (Lewki) obejmą wymianę torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Przebudowane zostaną perony, które zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie do pociągu. Podróżni na stacjach i przystankach osobowych: Bielsk Podlaski, Strabla, Zimnochy, Hołówki Duże, Lewickie, Białystok Stadion zyskają komfortową obsługę podróżnych – lepsze oznakowanie, nowe wiaty i ławki oraz dostępność dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Wygodny dostęp do pociągów na tej linii zapewnią nowe 3 przystanki osobowe – Orzechowicze, Hryniewicze, Nowe Miasto. Inwestycja PLK obejmie również 28 obiektów inżynieryjnych, w tym budowę 12 nowych obiektów i remont 16 istniejących. Remont 25 przejazdów kolejowo-drogowych ułatwi ruch drogowy i zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością rozkładową do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Koszt prac szacuje się na ponad 50 mln zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5