Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przystanek Tomaszów Maz. Białobrzegi po remoncie... stracił pociągi na pięć lat

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
19-01-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przystanek Tomaszów Maz. Białobrzegi po remoncie... stracił pociągi na pięć lat
fot. Tomasz Budzyniov, Google MapsPeron w maju 2020 r.
Remont przystanku kolejowego w tomaszowskiej dzielnicy Białobrzegi zakończył się w październiku 2015 r. Już w grudniu przestały się tam zatrzymywać pociągi pasażerskie, a po kolejnych dwóch miesiącach media donosiły o dewastacji świeżo oddanej do użytku, ale już niewykorzystywanej infrastruktury. Na powrót połączeń trzeba było czekać pięć lat – po tak długim czasie niezbędne były kolejne prace przygotowawcze.

W grudniu 2015 r. samorząd województwa łódzkiego zaprzestał finansowania dwóch ostatnich par pociągów z Koluszek przez Tomaszów Mazowiecki do Drzewicy. Tym samym z obsługi pociągami regionalnymi wyłączony został odcinek z Tomaszowa do Drzewicy. Zaledwie kilka tygodni przed wstrzymaniem ruchu otwarty został po remoncie przystanek Tomaszów Mazowiecki-Białobrzegi, a sprawa zamknięcia dopiero co oddanego do użytku peronu odbiła się szerokim echem w regionalnych mediach.

Symbol braku koordynacji działań różnych instytucji

Remont przystanku w dzielnicy Białobrzegi prowadzony był w latach 2014 – 2015. – Peron zyskał wówczas nową nawierzchnię, wiatę i oznakowanie. Prace te zostały zrealizowane w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Przypomina, że po zakończeniu robót na odcinku Tomaszów – Radzice, z którego korzystają pociągi dalekobieżne zjeżdżające na Centralną Magistralę Kolejową w kierunku Krakowa, dopuszczalna prędkość została podniesiona do 100 – 120 km/godz.

Po pięciu latach od zakończenia remontu peron wymagał jednak przygotowań do ponownego przyjęcia podróżnych związanego z inauguracją przewozów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Drzewicy. Nasz rozmówca wskazuje, że odświeżone zostały m.in. ławki i wiata. To zresztą nie dziwi, bo w okresie braku obsługi infrastruktura była niszczona. „Przystanek szybko stał się sławny na całą Polskę jako symbol braku koordynacji między spółkami kolejowymi i samorządami odpowiedzialnymi za koleje. Szybko padł też ofiarą chuliganów, którzy wybrali sobie to miejsce do imprezowania” – relacjonowała w lutym 2016 r. w „Dzienniku Łódzkim” lokalna dziennikarka Beata Dobrzyńska.

Naprawa po aktach wandalizmu

W ciągu trzech miesięcy od oddania peronu po remoncie miały zostać wybite wszystkie szyby w stojących tam elementach małej architektury. Według opisu gazety już wtedy zniszczone zostały też tablice informacyjne i kosz na śmieci. Przystanek w Tomaszowie nie był jedynym, który wymagał przygotowania przed inauguracją nowej linii ŁKA. Na pozostałych zakres prac był nieco większy.

– Przygotowaliśmy przystanki Brzustów, Antoninów, Dęba Opoczyńska i Radzice. Zamontowano i sprawdzono gabloty informacyjne oraz oznakowanie, ustawiono dodatkowe ławki – opisuje Rafał Wilgusiak z PKP PLK. Zarządca infrastruktury nie poinformował nas o koszcie wykonanych w zeszłym roku robót.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie: Czy na stację Biała Rawska pojadą autobusy ŁKA?

Zintegrowany transport

Łódzkie: Czy na stację Biała Rawska pojadą autobusy ŁKA?

Kasper Fiszer 11 sierpnia 2025

PLK odwołują część robót pomiędzy Zduńską Wolą a Sieradzem

Infrastruktura

Rekordowy weekend ŁKA

Pasażer

Rekordowy weekend ŁKA

Łódzka Kolej Aglomeracyjna 01 sierpnia 2025

ŁKA wspiera Industrialne Łódzkie

Pasażer

ŁKA wspiera Industrialne Łódzkie

Łódzka Kolej Aglomeracyjna 03 sierpnia 2025

Zobacz również:

Łódzkie: Czy na stację Biała Rawska pojadą autobusy ŁKA?

Zintegrowany transport

Łódzkie: Czy na stację Biała Rawska pojadą autobusy ŁKA?

Kasper Fiszer 11 sierpnia 2025

PLK odwołują część robót pomiędzy Zduńską Wolą a Sieradzem

Infrastruktura

Rekordowy weekend ŁKA

Pasażer

Rekordowy weekend ŁKA

Łódzka Kolej Aglomeracyjna 01 sierpnia 2025

ŁKA wspiera Industrialne Łódzkie

Pasażer

ŁKA wspiera Industrialne Łódzkie

Łódzka Kolej Aglomeracyjna 03 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij