NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Przystanek Tomaszów Maz. Białobrzegi po remoncie... stracił pociągi na pięć lat

| Kasper Fiszer 19.01.2021 78

Przystanek Tomaszów Maz. Białobrzegi po remoncie... stracił pociągi na pięć lat
Peron w maju 2020 r.fot. Tomasz Budzyniov, Google Maps
Remont przystanku kolejowego w tomaszowskiej dzielnicy Białobrzegi zakończył się w październiku 2015 r. Już w grudniu przestały się tam zatrzymywać pociągi pasażerskie, a po kolejnych dwóch miesiącach media donosiły o dewastacji świeżo oddanej do użytku, ale już niewykorzystywanej infrastruktury. Na powrót połączeń trzeba było czekać pięć lat – po tak długim czasie niezbędne były kolejne prace przygotowawcze.
W grudniu 2015 r. samorząd województwa łódzkiego zaprzestał finansowania dwóch ostatnich par pociągów z Koluszek przez Tomaszów Mazowiecki do Drzewicy. Tym samym z obsługi pociągami regionalnymi wyłączony został odcinek z Tomaszowa do Drzewicy. Zaledwie kilka tygodni przed wstrzymaniem ruchu otwarty został po remoncie przystanek Tomaszów Mazowiecki-Białobrzegi, a sprawa zamknięcia dopiero co oddanego do użytku peronu odbiła się szerokim echem w regionalnych mediach.

Symbol braku koordynacji działań różnych instytucji

Remont przystanku w dzielnicy Białobrzegi prowadzony był w latach 2014 – 2015. – Peron zyskał wówczas nową nawierzchnię, wiatę i oznakowanie. Prace te zostały zrealizowane w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Przypomina, że po zakończeniu robót na odcinku Tomaszów – Radzice, z którego korzystają pociągi dalekobieżne zjeżdżające na Centralną Magistralę Kolejową w kierunku Krakowa, dopuszczalna prędkość została podniesiona do 100 – 120 km/godz.

Po pięciu latach od zakończenia remontu peron wymagał jednak przygotowań do ponownego przyjęcia podróżnych związanego z inauguracją przewozów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Drzewicy. Nasz rozmówca wskazuje, że odświeżone zostały m.in. ławki i wiata. To zresztą nie dziwi, bo w okresie braku obsługi infrastruktura była niszczona. „Przystanek szybko stał się sławny na całą Polskę jako symbol braku koordynacji między spółkami kolejowymi i samorządami odpowiedzialnymi za koleje. Szybko padł też ofiarą chuliganów, którzy wybrali sobie to miejsce do imprezowania” – relacjonowała w lutym 2016 r. w „Dzienniku Łódzkim” lokalna dziennikarka Beata Dobrzyńska.

Naprawa po aktach wandalizmu

W ciągu trzech miesięcy od oddania peronu po remoncie miały zostać wybite wszystkie szyby w stojących tam elementach małej architektury. Według opisu gazety już wtedy zniszczone zostały też tablice informacyjne i kosz na śmieci. Przystanek w Tomaszowie nie był jedynym, który wymagał przygotowania przed inauguracją nowej linii ŁKA. Na pozostałych zakres prac był nieco większy.

– Przygotowaliśmy przystanki Brzustów, Antoninów, Dęba Opoczyńska i Radzice. Zamontowano i sprawdzono gabloty informacyjne oraz oznakowanie, ustawiono dodatkowe ławki – opisuje Rafał Wilgusiak z PKP PLK. Zarządca infrastruktury nie poinformował nas o koszcie wykonanych w zeszłym roku robót.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5