Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Tomaszów Maz. – Opoczno: Modernizacja poza RPO. „Środki zostaną na kolei”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Tomaszów Maz. – Opoczno: Modernizacja poza RPO. „Środki zostaną na kolei”
fot. Kasper FiszerPociąg z Łodzi do Opoczna
Jest już pewne, że wbrew pierwotnym założeniom modernizacja linii kolejowej nr 25 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Opocznem połączona z jej elektryfikacją nie będzie finansowana ze środków RPO. Województwo tłumaczy, że pieniędzy unijnych byłoby za mało, by zrealizować prace w oczekiwanym zakresie. Zapewnia też, że środki zostaną przeznaczone na inne przedsięwzięcia związane z transportem kolejowym.

Województwa świętokrzyskie i łódzkie wspólnie zawnioskowały o środki na dokumentację techniczną modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 25 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Opocznem. Na naszych łamach informowaliśmy już, że konsekwencją takiej decyzji może być odsunięcie w czasie planowanych wcześniej prac na odcinku leżącym w granicach województwa łódzkiego – z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna. Dziś potwierdził to oficjalnie Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, który wstępnie zakładał dofinansowanie robót z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Środki z RPO nie wystarczyłyby na oczekiwany zakres prac


– Nie porzuciliśmy planów modernizacji i elektryfikacji linii – zapewnił nas przy tym Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Samorząd poinformował, że wraz z PKP PLK podjął decyzję o realizacji prac w zakresie znacznie szerszym niż sama tylko elektryfikacja. – Na to nie pozwalały pierwotnie zaplanowane środki unijne z RPO Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 – oceniły służby prasowe marszałka.

Rzeczywiście zakres planowanej inwestycji został rozszerzony względem pierwotnych planów. Wcześniej UMWŁ nie informował jednak o problemach z finansowaniem, a decyzję o odsunięciu w czasie przedsięwzięcia przyniósł dopiero akces do programu Kolej Plus. Województwo przekonuje jednak o zaletach przyjętej obecnie drogi finansowania inwestycji, tłumacząc, że prace na szerszym odcinku pozwolą na eliminację zjawiska wykluczenia transportowego, co jest zgodne z polityką prowadzoną przez marszałka Grzegorza Schreibera. Przypomnijmy jednak, że linia nr 25 jest ciągle przejezdna i pociągi obsługiwane trakcją spalinową mogłyby dojeżdżać nie tylko do Opoczna, ale i do Skarżyska-Kamiennej czy Kielc, jeśli porozumiałyby się w tej sprawie władze sąsiednich regionów.

Jakie projekty zostaną wsparte z RPO 2014-2020?

Decyzja o zmianie sposobu finansowania inwestycji oznacza także zwolnienie środków z RPO w ramach kończącej się już perspektywy budżetowej, które miały zostać wydane na remont linii opoczyńskiej. – Środki RPO, które pozostały do dyspozycji na działania związane z transportem kolejowym, zostaną wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem – deklaruje UMWŁ. Decyzje w sprawie wsparcia konkretnych przedsięwzięć ma podjąć wkrótce zarząd województwa.

Ruch pasażerski na linii nr 25 pomiędzy Opocznem a Skarżyskiem-Kamienną ustał w 2009 r. Powodem likwidacji dwóch par pociągów kursujących w relacjach do i z Tomaszowa Mazowieckiego była niska frekwencja, a nie nieprzejezdność trasy. Ta ciągle jest utrzymywana, a pomiędzy regionami odbywa się ruch towarowy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5