Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Tomaszów – Drzewica: Remont o miesiąc dłużej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Tomaszów – Drzewica: Remont o miesiąc dłużej
Remont torów w okolicy Tomaszowa Mazowieckiego przeciągnie się do 10 października. PKP PLK nie otworzyła szlaku we wrześniu, bo rozwiązała umowę z wykonawcą robót na CMK, skąd miały pochodzić materiały staroużyteczne do wykorzystania na linii nr 22. Pociągi dalej kierowane są trasami objazdowymi, ale znacznie zmieniła się organizacja komunikacji zastępczej.

O ponad miesiąc przedłuży się trwający od 16 czerwca remont linii nr 22 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a posterunkiem Radzice. Na 22-kilometrowym odcinku PKP PLK prowadzi naprawę bieżącą torowiska. Prace miały zakończyć się ostatniego dnia sierpnia, ale zarządca infrastruktury wciąż nie przywrócił ruchu na zamkniętym fragmencie. – Pociągi powrócą na swoje trasy od kolejnej korekty rozkładu jazdy pociągów, czyli od 11 października – zapowiada Maciej Dutkiewicz z wydziału prasowego Polskich Linii Kolejowych.

Opóźnienia na CMK przekładają się na sąsiednią linię

Prace opóźniły się z dość zaskakującego powodu: na czas nie były gotowe staroużyteczne materiały torowe. – Do prac remontowych na trasie łączącej Tomaszów Mazowiecki z Radomiem używamy materiałów dobrej jakości pochodzących z modernizowanej stacji Szeligi na Centralnej Magistrali Kolejowej – mówi Maciej Dutkiewicz. – Miał dostarczyć je wykonawca, z którym rozwiązaliśmy umowę ze względu na niezadowalające tempo prac. Nowy wykonawca, PNUIK Kraków sp. z o.o., przeprowadzi prace na stacji zgodnie z harmonogramem do 10 października – zapewnia.

Komunikacja zastępcza i długie objazdy

Jeszcze przez pięć tygodni duże utrudnienia czekają więc na pasażerów dwóch par kursujących na tej trasie pociągów regionalnych. Przewozy Regionalne utrzymały trasy autobusów zastępczych relacji Tomaszów – Drzewica i Tomaszów – Radom (po jednej parze). – Informacja o dalszych kursach kolejowej komunikacji autobusowej była umieszczona w wydawnictwach rozkładu jazdy przekazanych do publicznej wiadomości ze znacznym wyprzedzeniem – podkreśla Aleksandra Maj, naczelnik działu handlowego łódzkiego oddziału PR.

Zmienionymi trasami wciąż kursują natomiast dwie pary pociągów TLK z Krakowa do Poznania i Szczecina. Zamiast przez Tomaszów i Łódź składy kierowane są przez Koniecpol, Częstochowę i Zduńską Wolę-Karsznice, omijają więc największą na swojej drodze aglomerację łódzką. PKP Intercity znacznie zmieniło zasady funkcjonowania komunikacji zastępczej dla Łodzi. W czasie wakacji przewoźnik uruchamiał kursy łącznikowe do Karsznic obsługiwane jednostkami ED74. – Do października jeździmy autobusową komunikacją zastępczą – mówi Beata Czemerajda z biura komunikacji i public relations PKP Intercity.

Autobusem szybciej niż pociągiem

Choć pasażerowie muszą pokonać część drogi autobusem zamiast koleją, decyzja znacznie podnosi atrakcyjność przesiadkowych połączeń. Oprócz kursów uruchomionych w śladzie jeżdżących do końca sierpnia pociągów wahadłowych Łódź Kaliska – Zduńska Wola Karsznice – Łódź Kaliska w trasę wyruszyły bowiem także dodatkowe autokary nietypowej relacji Koło – Włoszczowa Północ oraz dublujące je na części trasy relacji Łódź Kaliska – Koniecpol, a także Łódź Kaliska – Koło z wjazdem do Kutna. Pozwoliło to skrócić czas przejazdu z Łodzi do Krakowa do około pięciu godzin (w wakacje – sześć), zaś do Poznania do 2 godz. 45 min. (wcześniej cztery godziny).

Dodatkowym atutem jest przywrócenie możliwości skorzystania z połączeń przez mieszkańców Tomaszowa Mazowieckiego, do którego zajeżdżają autokary. To 65-tysięczne miasto było przez dwa i pół miesiąca praktycznie odcięte od sieci kolei dalekobieżnej.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejny etap prac na kolejowej zakopiance i znów komunikacja zastępcza

Infrastruktura

Kolejny etap prac na kolejowej zakopiance i znów komunikacja zastępcza

inf. pras., oprac. ms. 30 sierpnia 2022

Do Hrubieszowa znów pociągiem

Pasażer

Do Hrubieszowa znów pociągiem

Jakub Madrjas 02 marca 2020

Autobusy pojadą za pociągi na wielu liniach w Małopolsce

Pasażer

Zobacz również:

Kolejny etap prac na kolejowej zakopiance i znów komunikacja zastępcza

Infrastruktura

Kolejny etap prac na kolejowej zakopiance i znów komunikacja zastępcza

inf. pras., oprac. ms. 30 sierpnia 2022

Do Hrubieszowa znów pociągiem

Pasażer

Do Hrubieszowa znów pociągiem

Jakub Madrjas 02 marca 2020

Autobusy pojadą za pociągi na wielu liniach w Małopolsce

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5