Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

TGV M na testach w Czechach. Pasażerów zabierze podczas Igrzysk Olimpijskich 2024 [film]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
11-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Alstom rozpoczął w Czechach testowanie swojego najnowszego pociągu dużych prędkości TGV M. Testy na specjalnej linii ośrodka VUZ Velim mają potrwać pół roku.

Pojazdy są już w Czechach od kilkunastu tygodni. Jak informuje portal zdopravy.cz (który udostępnia więcej zdjęć z testów), piętrowy pojazd TGV M rozpędzany jest na czeskim torze do prędkości 200 km/h.

– Celem jest sprawdzenie systemów pociągu i wyeliminowanie wszelkich zagrożeń związanych z urządzeniami, które będą homologowane – poinformował Alstom w komunikacie prasowym. Obecnie trwają testy sprawności systemów hamowania i pantografów. Zanim pierwszy pasażer w ruchu liniowym wejdzie na pokład pociągu, łącznie nowe pojazdy przejadą milion kilometrów. Na francuskich liniach będą rozpędzać się do 320 km/h.

Alstom chce maksymalnie skrócić okres testów. Za kilka dni bliźniacza jednostka będzie testowana w tunelu klimatyczno-aerodynamicznym insytutu badawczego RTA w Wiedniu (gdzie ostatnio sprawdzana była też spalinowa jednostka Pesy dla Kolei Czeskich). Za kilka miesięcy rozpoczną się też testy na francuskich torach, z prędkością 320 km/h.



TGV M to tak naprawdę Avelia Horizon nowej generacji. To platforma szybkich pociągów, które Alstom buduje nie tylko dla Francji, ale też np. do USA. Poza nowym designem TGV M ma wyróżniać się energooszczędnością. Alstom zapewnia, że nowy skład zespolony pozwoli na 20% oszczędność energii względem poprzedniej generacji. Przyczyna? Lepszy wskaźnik aerodynamiczny pojazdu, lżejsza konstrukcja i nowoczesne systemy odzyskiwania energii z hamowania. Nowością ma być też możliwość szybkiego dołączania wagonów (maksymalna pojemność składu to 740 miejsc, choć testowany jest taki o pojemności do 600 pasażerów).

Pierwsze pociągi TGV M rozpoczną kursowanie latem 2024 roku. Łącznie będzie 115 takich pojazdów, z których 15 będzie obsługiwać linie międzynarodowe. Na początek wjadą do Niemiec i Hiszpanii, ale TGV M będzie w stanie obsługiwać a 4 systemy zasilania, teoretycznie będzie więc mógł wjechać także do Czech, czy Polski.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5