NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Tchórzewski: W sprawie Pendolino trzeba zmusić rząd do mobilizacji

| Paweł Rydzyński 09.06.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-06-09 12:41:31 Autor: włoss
---.116.23.66
ciekawe ile razy jeszcze będzie mowa o dotarciu do notatki. długo można jechać na jednym temacie, ale że aż tak.
2014-06-09 13:00:59 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
Dopóki nie zostaną podane realne ceny biletów (nie "będą oczywiście tanie bilety w korzystnych promocjach" - 20 na pociąg, ale w dniu wyjazdu) to nie ma o czym gadać!
2014-06-09 13:07:36 Autor: Goofy
---.30.0.84
Powtarzamy szumne hasełka, udajemy, że coś robimy, zdjęcia, uściski dłoni, ekpiy się zmieniają, a bajzel jak był, tak jest...
2014-06-09 13:17:48 Autor: mkente
---.254.45.110
"W którymkolwiek innym kraju przy takiej skali problemów pół rządu podałoby się do dymisji"

Pan poseł chyba musi udać się z wizytą do Holandii i Belgii, aby uświadomić tamtejszym rządom, że już dawno powinny podać się do dymisji po problemach z AnsaldoBredą. Wracają powinien jechać przez Berlin (trzyletnie opóźnienie w dostawach od Siemensa) i Pragę (trzyletnie wdrażanie Pendolino).
2014-06-09 13:23:49 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
dlaczego pół rządu? wiadomo że tylko Jarosław wielki zbawi Polskę więc im szybciej do zbawienia tym lepiej!!!!!
a Pani Bieńkowskiej lepiej nie zaczepiajcie bo może was "skasować" jako potencjalnych gospodarzy Polski
co będzie jeżeli pendolino pojedzie w grudniu?
będziecie przepraszać?
2014-06-09 13:25:25 Autor: Hipokryzja??
---.opera-mini.net
Czy żona/ktoś z rodziny pana posła nie jest przypadkiem dyrektorem w PKP Intercity?
2014-06-09 13:32:08 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
Tyle że Holandia, Belgia, Niemcy i Czechy mają świetne koleje i bez tych wdrożeń. Ale to tylko polityczna nawalanka, PiS nie ma pojęcia jakie zmiany powinno się wprowadzić by choć trochę zbliżyć się do tych krajów. Wsadzić swoich i udawania ciąg dalszy...
2014-06-09 13:33:46 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
a z innej beczki - nowe lotnisko w Berlinie to powinno już dawno wysłać panią Merkel na zieloną trawkę
nawet moja córka zarobiła na tej budowie poprawiając w domu w Gliwicach po godzinach koszmarne błędy Niemców w projektach
2014-06-09 13:47:17 Autor: Głos z USA
---.56.21.80
Dla rzadu ważniejsze było dofinansowanie Świątyni Bożej, jak inwestycja w urządzenia na koleji.
2014-06-09 14:11:21 Autor: elwawa
---.play-internet.pl
"(...) W którymkolwiek innym kraju przy takiej skali problemów pół rządu podałoby się do dymisji – konkluduje Krzysztof Tchórzewski" - poseł, a co PiS zrobiło dla rozwoju transportu w Polsce? Jeszcze 'wasz' Kurski rozwinął politykę transportową na trasie Warszawa-Bruksela, żeby doić więcej złotówek i euro.... Macie inne sukcesy?
2014-06-09 14:16:27 Autor: gustaw
---.120.225.195.static.bait.pl
za PO nie było i nie będzie żadnych afer i przekrętów a mnister bieńkowska zna się na klimacie jak nikt inny
2014-06-09 14:47:40 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Nie używać projektu "pendolino" jako amunicji do politycznych przepychanek. To jest duży projekt, który jest decydujący o dalszych losach kolei w Polsce, a mówiąc wprost o dalszej egzystencji przewozów dalekobieżnych. Słowne, wzajemne "plucie jadem" z mównicy sejmowej niczego konstruktywnego dla dobra sprawy nie wniesie. Nie ma żartów. Zbyt wiele w ostatnich 25 latach zmarnowano czasu na poprawę bytu kolei, jak i teraz jednak można stracić szansę na poprawę sytuacji.
2014-06-09 14:49:43 Autor: tttooo
---.play-internet.pl
Dlaczego jakiś "Głos z USA" miesza się w polskie sprawy? Rozpylaj swoje mądrości w USA... Rodzice nigdy nie zdołali wychować, wpoić podstaw kultury ogólnej?
2014-06-09 14:50:03 Autor: Kosmita z Marsa
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ hipokryzja
tak , jest taka pani w spółce IC i w nerwice wpędziła już pół załogi pracującej na ulicy "Blaszanej"
2014-06-09 14:56:44 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Nie ma żadnego problemu z pendolino ale z PLK które nie zrobiło tego co miało zrobić i nie można homologować pociągu w Polsce. Ale w sumie to też żaden problem bo z czasem wszystko będzie tymbardziej że jest kasa a pociągi kupuje sie na lat 30-40.
A co do cen pewnie będą takie jak w EIC i jeśli Warszawa- Kraków będzie sie dało pojechać 2 godziny i pare minut to będą pełne pociągi nawet z biletami za 150 zł. Trzeba sobie jasno powiedzieć że takie pociągi nie są dla biednych ci mają PB
2014-06-09 15:09:50 Autor: largo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
trzeba sobie powiedzieć jasno : projekt pendolino jest dotowany przez UE , oraz państwo , więc za pieniądze NAS wszystkich ! , więc dla czego mają korzystać z tego tylko nieliczni ? Znów typowe neoliberalne podejście . wleść w dupę "oligarchii i tzw. byznesowi " , a bieda (czyt. 85 % polskiego społeczeństwa ) niech jedzie "szkotem" albo blaszakiem arona . Minęło 25 lat wolności ...chyba nie o taką wolność chodziło ? prawda ?
2014-06-09 15:21:16 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
Ha ha ha - żeby nie było zdziwienia. 150 PLN za bilet Warszawa-Kraków to może zapełni pociągi jednowagonowe, w szczycie 3-wagonowe, ale poza tym to nie ma na to szans. Zwłaszcza gdy autobus pojedzie poniżej 4h. Oczywiście można sobie wmawiać że tłumy chętnych czekają na pseudoluxusy - ale skąd oni się wezmą, to nie wiadomo.
2014-06-09 15:27:44 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Nic nie trzeba wmawiać EIC Warszawa-Katowice jeżdzą pełne i jeszcze masa ludzi wsiada w ostatniej chwili potem chodzą i pytają czy miejsce jest wolne a bilet w 2 klasie jedyne 127 zł
Nie stac was to nie jezdzicie i nie wiecie.
Takie pociągi to z zasady jest wyższa klasa i nie ma co płakać
2014-06-09 15:38:00 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
To chyba kolejarz się dowartościowuje. EIC pełne jeżdżą w piątki (a i to nie zawsze), zdarza się frekwencja 10-20% a i to przy żenujących długościach składów. Skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak źle i są wielkie straty przy tak drogich biletach? A bredzenie o wyższej klasie jest co najmniej śmieszne, to nie są już czasy gdy biedota jechała na drewnianych ławkach a szmaciane to był lux. Może to PolskiBus jest luksusowy? Internet i gniazdka są w standardzie, no i klimatyzacja, ciągle w wyobrażeniu IC coś niewyobrażalnie rzadkiego i cennego.
2014-06-09 15:46:04 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Wozi Mnie Veolia i dobrze jest bo nie bankrutowo.
W pociągu 220V nad głową pasażera(ręką trzeba wysoko sięgać po ładowarke tel.).

Dobrze że w Polsce są gniazdka w dogodnym miejscu,mniej narzekań i większy optymizm.
2014-06-09 16:08:43 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Nie musze sie dowartościowywać poprostu jechałem w zeszły czwartek naprzykład i pisze co widzałem więc nie prubuj wmawiać czegoś jak sie nie znasz i nie kożystasz bo cie nie stać.
Co do strat to robią je TLK bez tych pociągów IC miało zawsze zysk ostatni rok bez tego badziewia zakończył się 45 milionami czystego zysku. By nie być gołosłownym jest stosownt repot NIK który to jasno i precyzyjnie pokazuje.
A bredzenie o wyższej klasie
jest co najmniej śmieszne
Tu chodzi nie o pozłacane fotele tyko głównie o towarzystwo cena skutecznie odstrasza meneli i dzieciarnie która stadami podrużuje i zament czyni nie mały.
Bedzie Pendolino będzie jeden standart a nie jest winą IC że państwo postanowiło doprowadzić firme do bankructwa i nie było kasy na zakupy i remonty.
Ostatni zlikwidowany TLK to początek sukcesu IC
2014-06-09 16:09:27 Autor: Głos z Polski
---.173.8.162.tesatnet.pl
A tam w USA piekło rozbudowują dla takich bezbożników...
2014-06-09 16:33:52 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Trako: Pamiętasz mam nadzieję, że większość kursów między Katowicami a Warszawą będzie obsługiwana składami wagonowymi? Skoro tak często podróżujesz tymi pociągami, to może powiesz: ile z tych pełnych pociągów prowadzi 8 wagonów i restauracyjny?
Jak rozumiem Twoje wywody - to ministerstwo powinno kupować komercyjnemu przewoźnikowi, który podobno bardzo dobrze zarabia na połączeniach komercyjnych tabor do ich obsługi?
2014-06-09 16:44:07 Autor: Trejdowanie fjuczersami
---.168.207.37
@g0sc123

Skąd wniosek, że aby Pendolino się opłacało musi jeździć prawie pełne (tj. 8 wagonów)?
2014-06-09 16:53:05 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Naprzykład ten o 6 z Katowic na moje oko miał sporo wagonów może nawet więcej niż 8 ale głowy nie dam bo nie liczyłem.
Jakie ministerstwo o czym ty opowiadasz??
Pociągi kupije PKP IC za pienądze z komercyjnego kredytu oraz dotacji UE i nikt nic nie daje bo o dotacje z UE może wystąpić każda firma i jesli przedstawi odpowiedni wniosek to ją dostanie. Dlatego trudno zrozumieć o co ci chodzi.
2014-06-09 16:59:37 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Trejdowanie fjuczersami: Gdzie ja napisałem cokolwiek o opłacalności? To @Trako napisał, że nawet przy obecnym poziomie cen te składy będą jeździły pełne, jako przykład podając frekwencję w EIC relacji Warszawa - Katowice. Dlatego zapytałem o to, ile tych składów EIC jest obecnie tak długie jak pojemność nonpendolino…
2014-06-09 17:03:51 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
Co więcej, kilka linii magistralnych to za mało na ponoć potężne zyski, nawet w warunkach monopolu. Nawet zakładając niezłe wypełnienie w 3 parach pociągów dziennie, w 3? 4? relacjach - no bez żartów!
2014-06-09 17:04:53 Autor: ogon
---.dynamic.chello.pl
A czy każda firma dostanie dostęp do linii kolejowych? Czy też będą wymyślane utrudnienia najróżniejszych rodzajów? A każda firma dostanie dotacje? Jest jakiś przetarg?
2014-06-09 17:09:08 Autor: Głos z USA
---.56.12.193
@Głos z Polski

W niebie bezrobocie, tam sami Polacy!!!.
2014-06-09 17:16:34 Autor: Taki Tam Sobie
---.wlan.daa.dublin.eircom.net
panie pOśle Tchórzewski - zadbaj pan o kondycję psychiczną swego prezesa, aby znowu nie zachorował na 2-dniowe przypadłości...
2014-06-09 17:18:23 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Tak już było w latach świetności IC pare 5 relacji robiło 50 mln zysku. Teraz może być więcej. A dotacjie to niech sobie ministerstwo zabiera razem z TLK i wszystko będzie w pożądku. Ta dotacja nie pokrywa kosztów dlatego jest przekleństwem a nie żadnym zbawieniem. Bez mieszania sie polityków to IC było by dawno na giełdzie i pendolino byśmy już jezdzili od jakiś 5 lat.
2014-06-09 17:39:48 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
To jest po prostu niemożliwe, po prostu straty upchnięto w firmach niesłusznych. To tak jakby osiedlowy zieleniak przyniósł milion zysku rocznie. IC na giełdzie - bardzo śmieszne :) Chyba owocowo-warzywnej?
2014-06-09 18:44:02 Autor: hahaha
---.g-net.pl
Po co wy robicie kampanię wyborczą takiemu @#$%^&*!!!

Czy pan poseł zapomniał jak to pana koledzy z PO w ramach rządu AWS-UW zmajstrowali szajs pod nazwą "Ustawa z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe".

No to sobie to przypomnij śpecu za trzy grosze. To szambo to także dorobek PiS.
2014-06-09 18:45:51 Autor: hahaha
---.g-net.pl
@ogon:
Będą utrudnienia. Bo polski beton (tym razem z LSD) o to zadbał:
http://www.rynek-kolejowy.pl/51058/parlament_europejski_przeglosowal_czwarty_pakiet_kolejowy.htm
2014-06-09 19:10:24 Autor: rysiekchaszcz
---.235.121.206

rysiekchaszcz
Następny specjalista się znalazł od brzozy. Co zrobił PiS w temacie kolejowym. Proszę o konkretne odpowiedzi a ni o trollowanie. Bardzo fajnie na fali swoją gębę promować.
Do Rynku-kolejowego dlaczego promujecie ludzi z partii która zniszczyła Polską Kolej
2014-06-09 19:41:57 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
@rysiekchaszcz
PiS może i nic nie zrobił, ale przynajmniej nie rozwalał kolei. Poza tym PiS rządził własciwie nieco ponad 1,5 roku i w dodatku w koalicji z dziwacznymi partiami. A PO ledwie co dorwało się do władzy, to już zaczęli rozwalać, zaczęli od przeniesienia pospiesznych do PIC, potem usamorządowienie PR, sprzyjanie powstawaniu społeczek samorządowych, wielokrotne próby przenoszenia środków kolejowych z UE na drogi, uwalenie projektu KDP itd. Żaden inny rząd nie zaszkodził kolei tak bardzo jak ten.
2014-06-09 21:09:38 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@ Trako

Twierdzisz, że bez TLK spółka nie miałaby strat, ale historia pokazuje, że bez TLK też można tracić. W 2004r. spółka zanotowała 50mln strat, były też straty w ilości przewiezionych pasażerów. Dopiero potem nastąpił powrót do wzrostów i zysków (od lutego 2005 prezesem był Jacek Prześluga).
2014-06-09 21:10:02 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Artykuł z tamtego okresu:
http://archiwum.polityka.pl/art/powrot-na-bocznice,371471.html
2014-06-09 21:29:10 Autor: Przemek IC
---.xdsl.centertel.pl

Przemek IC
W odpowiedzi na post soad:
"dlaczego pół rządu? wiadomo że tylko Jarosław wielki zbawi Polskę więc im szybciej do zbawienia tym lepiej!!!!!
a Pani Bieńkowskiej lepiej nie zaczepiajcie bo może was "skasować" jako potencjalnych gospodarzy Polski
co będzie jeżeli pendolino pojedzie w grudniu?
będziecie przepraszać?"
Według wielokrotnych szumnych zapowiedzi miało pojechać (odcinkowo) 200 km/h od grudnia br.
Natomiast inną sprawą jest kompromitująca wypowiedż Tchórzewskiego o odwołaniu połowy rządu.
Niby co ze sprawą Pendolino ma wspólnego np. minister zdrowia?
2014-06-09 21:29:14 Autor: Tubylec
---.181.202.58.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Nie wiem, czy juz tu bylo, ale jest informacja, ze CBA zgarnela bylego szefa Kolei Slaskich....
2014-06-09 22:32:01 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post busiarzewon:
"@rysiekchaszcz
PiS może i nic nie zrobił, ale przynajmniej nie rozwalał kolei. Poza tym PiS rządził własciwie nieco ponad 1,5 roku i w dodatku w koalicji z dziwacznymi partiami. A PO ledwie co dorwało się do władzy, to już zaczęli rozwalać, zaczęli od przeniesienia pospiesznych do PIC, potem usamorządowienie PR, sprzyjanie powstawaniu społeczek samorządowych, wielokrotne próby przenoszenia środków kolejowych z UE na drogi, uwalenie projektu KDP itd. Żaden inny rząd nie zaszkodził kolei tak bardzo jak ten."
Faktem jest że przez jakiś czas po dojściu PO do władzy, ludzie PiS na kolei sobie cicho siedzieli i rządzili, no i to właśnie nijaki Pan Czesław Warsewicz rozpisał przetarg na zakup Pendolino. On jest też ojcem innych "sukcesów" i "pomysłów" PKP IC. Sęk w tym, że PO... poszła jeszcze dalej w ślepą uliczką, z tą różnicą, że PO już wiedziała, tj. powinna wiedzieć, jaki obraz prac PLK się wyłania, klaruje.

Zauważcie, że FS na CMK 2004-2006 przebieg dość sprawnie, kto by wtedy przypuszczał, że perspektywa 2007-2013 będzie tak wielkim wyzwaniem dla PLK. No, ale lata 2008-2010 to już wyraźny sygnał, że chyba coś w PLK nie halo... No i siłą rzeczy mamy zbyt ambicjonalny, niedopracowany, no i niefortunny przetarg PiS, ale jakże fatalną i nie liczącą się z realiami PLK umowę PO.

To nie PiS czy PO najwięcej narobiły na kolei, a AWS! :D
2014-06-09 23:09:53 Autor: FS
---.168.207.37
"Zauważcie, że FS na CMK 2004-2006 przebieg dość sprawnie"
Co tam takiego wtedy wykonano?
2014-06-09 23:41:49 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post rysiekchaszcz:
"Następny specjalista się znalazł od brzozy. Co zrobił PiS w temacie kolejowym. Proszę o konkretne odpowiedzi a ni o trollowanie. Bardzo fajnie na fali swoją gębę promować.
Do Rynku-kolejowego dlaczego promujecie ludzi z partii która zniszczyła Polską Kolej"
Pamiętaj, że dopiero PO miała do dyspozycji taką kasę. Poza tym - to dzisiejsi POlitycy wespół z Solidarnością właśnie rozwalili kolej swą "genialną" ustawą o komercjalizacji PP PKP, jak poszukasz, to możesz znaleźć archiwalne wypowiedzi marszałka Tuska w tej spawie…
OIDP, po przejęciu władzy SLD chciał zmienić tę ustawę. Kto wtedy gardłował przeciw, mówiąc o zamachu i komunie?

@mathewicforum: P. Warsewicz nie zdążył za bardzo namieszać w tym przetargu. Cały jego kształt i problemy zawdzięczamy niestety następcom.
2014-06-10 08:11:53 Autor: Bylec
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Tubylec

Nic jeszcze nie było o zwinięciu byłego prezesa KŚ i prezesa wodociągów przez CBA.

Ale za bardzo nie ma o czym pisać, chyba że będzie się znów powtarzać w stylu RK informacje, które wcześniej były opublikowane. A poza tym specyfika tej instytucji polega na tym, że zwijają pełno osób, przesłuch...ją, zamykają, a potem Skarb Państwa płaci odszkodowania za bezprawne zatrzymania....
2014-06-10 08:53:49 Autor: waldek7
---.internetdsl.tpnet.pl
Pan Krzysiu Tchórzewski jak był naczelnikiem w Siedlcach to zajmował się wszystkim na poziomie XIX wieku. Teraz, po 20 latach posłowania stał się wielkim specjalistą i na wszystkim się zna najlepiej. Najbardziej byłby szczęśliwy gdyby Pendolino się nie udało. Im gorzej tym lepiej oto dewiza pana Krzysztofa.
2014-06-10 09:22:45 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
Panie poseł pis lepiej dymisjonuj pan panią Merkel za jej związki z FDJ i za aferę z lotniskiem w Berlinie: " Berlińskie lotnisko to postrach polskich portów lotniczych, które mogą stracić wielu pasażerów, kiedy zostanie otwarte. Ale na wczesne otwarcie póki co się nie zapowiada. Po skandalicznym, dwuletnim opóźnieniu uruchomienia portu przyszedł bowiem czas na aferę korupcyjną."
I prezesowi "zbawcy" się pan zasłuży - awans pewny!
2014-06-10 09:57:29 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
forumowi malkontenci się czepiają.
Wielu z nas też tu narzeka i marudzi, że cała sprawa śmierdzi, dlaczego polityk nie może tak samo ? (a może wręcz powinien??!)

Rozumiem stwierdzenie, że dziwnym dla wielu jest sugerowanie dymisji połowy rządu, ale reszta wątpliwości jest zrozumiała.
2014-06-10 18:21:02 Autor: gościunio
---.adsl.inetia.pl
"W grę wchodzić tu może o marnowanie publicznych pieniędzy i nie chodzi tu o milion czy dwa miliony stracone, ale o miliardy złotych – dodaje Krzysztof Tchórzewski."
Tak łatwo się wydaje nasze publiczne pieniądze? Panie pośle - dla tych, którym brakuje, ten milion, czy dwa, mają takie same znaczenie jak miliardy, których nie potrafią sobie wyobrazić. Ale Pan pewnie tego nie rozumie, nie ten poziom! Zaręczam, że kompromitacja za kilka milionów może być większa, niż ból związany z Pendolino. Jak się zrobi gorąco wokół projektów PLK-i, to aferom nie będzie końca, a to Panu gwarantujemy, bo widzimy to z bliska, kiedy sprzedaje się nam ten chłam pod nazwą modernizacje i rewitalizacje. Jak się Wam Komisja Europejska dobierze do skóry i zacznie redukować dofinansowanie za błędy i zaniechania w przygotowaniu projektów i przekręty podczas realizacji - to się dopiero miło zrobi! Tak duża władza w 1 ręku to tragedia! Ale o to chodzi, w końcu trzeba "wydrukować sukces". A że później będzie płacz i zgrzytanie zębów - kogo to obchodzi? Podatnik zapłaci za wszystkich nieudaczników i "kreatorów". Wystarczy spojrzeć na nieudane projekty ERTMS, E30, E59 i inne. I wyciągnąć wnioski oprócz kasy... Ale przecież to wymaga odwagi i determinacji. Ma ją Pan???
2014-09-20 06:08:53 Autor: tfanatic
---.50.135.58
Pendolino to jest nowy pociag a wy starych macie prykow wszedzie ktorzy nie chca dopuscic do swoich mysli przejazd z predkoscia 250km/h bo maja glowy jeszcze z epoki komunizmu starego w polsce ktorym tylko zalezy zeby wszystko blokowac wypieprzyc czesc z tych urzedow i zostawic tylko tego co pieczatka podbija i sie zrobi jasniej odrazu bo wystarcza nam dane z dopuszczen producenta jak wiemy ze na swiecie wszedzie te modele kursuja 250km/h i nic sie takiego nigdzie nie dzieje tylko w waszych starych komunistycznych lbach jak stara komuna byla i jest na polskich uczelniach to jak im sie leb nie rozpieprzy sam od tych obliczen to sami na emeryture nie pojda bo mlody czlowiek dzisiaj w polsce nie ma nic do gadania i nie pozwolicie mu sie nawet odezwac na tych uczelniach wiec jak wam sie leb stary wypali to sami w koncu stwierdzicie ze najwyzsza pora oddac go swiadczeniom emerytalnym i zobaczyc ile wam emerytury wypracuje to mlode zablokowane w waszych starych blokach z epoki gierka pokolenie jak sie wszystko blokowalo na kolei wszelkie inwestycje i sie tylko obliczenia robilo to mi przypomina dzialalnosc kosciola katolickiego w polsce na swiecie w UK wiekszosc kosciolow jest juz zamknietych bo to jest ciemnota i kosciol ma tą sama wiedze ktora czlowiek ma w swoim DNA zakodowana fabrycznie i za to sobie kaze dawac piniadze na tace tak samo jak te banialuki z tej firmy ktora w polsce zablokowala dopuszczenia tez jak maja napisane na ile producent dopuszcza ktory ma lepszy sprzet niz oni w polsce do tych pomiarow bo napewno sam je lepiej wykonal to polski rzad laduje w starych meneli jak im ta stara krowa zdechnie i sie okaze ze caly kraj jest plajta to dopiero bedzie dobrze bo juz sie nie bedzie oplacalo ich zatrudnic zadnym mlodym i nowym firmom tylko kazdy im da kopa na przystanek zwyklym szarym kiblem .
2014-09-20 06:11:52 Autor: tfanatic
---.50.135.58
k...w palancie jeden z tego systemu dopuszczen jak masz stary komunistyczny leb zbudowany i zabetonowany politeknicznym betonem w czasach komunizmu kiedy sie w polsce tylko beton oplaca to jak chcesz sobie zrobic dopuszczenia swojego wlasnego lba do nowej epoki inaczej jak ktos mlody gietki ci go nie skasuje z tego stolka i nie pokaze ci ze masz swoj stary ch...jowy pantograf od wuja zwanego kiblem ktory jak d...e wypinal na ruskich zeby na niego nie srali to sie nie spodziewal ze to Chinczyk jedzie tylko ma szybszy leb niz wasi towarzysze i nawet jak sra przez okno to go stac na Państwową Chusteczke z Warszawskiej syrenki EN57
2014-09-20 06:17:29 Autor: tfanatic
---.50.135.58
Jak jestes tylko ch...jem w tym krajowym systemie dopuszczen nowych pociagow ktory tylko siedzi
i sra pieniedzmi na Panstwowym stolku jakby to byly krajowe chusteczki to jak ci kiedys chiczyk
pokaze z tego bogatego dla ciebie pociagi ze stac go zeby sobie okno otworzyc w czasie jazdy
400km/h bo ma lepszy leb niz ty i wie ze nikt go nigdy z tego nie sprawdzi ani nie bedzie rozliczal
ile zuzyl tego Panstwowego Papieru z napisem Warszawskiej Syrenki to jak ci srunie na leb
to nie mow wtedy ze to byl polski pantograf z napisem EN57 bo jak swojego starego
ch...ja przez to nie posadzisz tego co jeszcze bedzie tym jezdzil to nikt z nowych
nie bedzie go przepuszczal jak w taki sposob chce sobie przejsc na wczesniejsza
emeryture razem z tymi waszymi madrymi towarzyszami co mieli wielki
leb tylko po to zeby zrobic przystanek co kawalek a chinczyk ma co kilkaset
kilometrow i stac go zeby sobie dojechac furmanką nawet bo wie ze jak wsiadnie
to zadnego barana nawet nie zobaczy od siebie z glupiej fabryki jak tylko
zerknie ze wszyscy są madrzy w tym pociagu i zaden nawet nie patrzy przez swoje okno
tylko idzie do kibla i sra na polaka ktorego na zaden nowy pociag nie stac
a jak juz go stac to idzie szyby odkrecac i patrzec czy maja homologacje
na pismie jakby ktos chcial sobie samemu okno otworzyc i nasrac
na jego glupie papiery z homologacja .
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS