Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Tak PKP Cargo maluje pociągi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-12-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Sekcja Utrzymania i Napraw PKP Cargo w Bydgoszczy działa od lat 60. ubiegłego wieku. W ostatnim czasie wzbogaciła się o hartownię obrzeży kół, w tym roku o nowoczesną malarnię. Udało się nam do niej zajrzeć.

Pierwsze warsztaty naprawcze powstały na terenie sekcji jeszcze w okresie międzywojennym. Do lat 60. ubiegłego wieku naprawiano i utrzymywano tu głównie parowozy. Pierwszymi lokomotywami trakcji elektrycznej były ET21, następnie EU07 i ET40. W 2012 roku Sekcja poszerzyła swoją ofertę o naprawy okresowe lokomotyw elektrycznych serii ET22 na poziomie P4/1 i P4/2 oraz EU07 na poziomie P4. W roku 2015 uruchomiono hartownię obrzeży kół, a w tym roku zakończono pracę nad nowoczesną malarnią.

Budowę nowej malarni rozpoczęto w połowie roku 2017 i a w drugim kwartale tego roku zaczęła funkcjonować. Całość kosztowała ok. 2,2 mln złotych. Pracownicy PKP Cargo na pomalowanie jednej lokomotywy potrzebują niewiele ponad 100 roboczogodzin, co w praktyce przekłada się na 2-3 dni pracy. Jak dotąd pomalowane zostało już 20 pojazdów.

Samo malowanie odbywa się w temperaturze 21-24 stopni. Po zakończeniu prac w pomieszczeniu temperaturę można jednak podnieść do 50 stopni, co wspomaga wysychanie farb. Następnie pojazdy są, jeśli zachodzi taka potrzeba, oklejane i lakierowane. Pomieszczenie jest wentylowane przez specjalne filtry zamontowane w kanale i posadzce. Poza samą malarnią zlokalizowana została sprężarkownia, węzeł cieplny i pomieszczenie pracowników. Budynek jest połączony z wybudowanymi wiele lat wcześniej halami, w których prowadzone są prace utrzymaniowe.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

Biznes

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Wizerunek Lecha Kaczyńskiego na lokomotywie PKP Cargo

Prawo i polityka

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

Biznes

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Wizerunek Lecha Kaczyńskiego na lokomotywie PKP Cargo

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5