Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Tak będą wyglądać składy Talgo dla Deutsche Bahn. Pojadą do Amsterdamu jako ECx

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) zaprezentowały wizualizacje zestawów wagonowych, które dostarczy hiszpańska firma Talgo. Pojadą m.in. jako pociągi ECx z Berlina do Amsterdamu, a dzięki nim czas przejazdu między stolicami skróci się o pół godziny – do 5 godzin i 50 minut. Nowe jednostki zapewnią też skomunikowanie wyspy Sylt oraz połączą Kolonię i Oberstdorf.

Deutsche Bahn poinformowało w lutym o wynikach przetargu na dostawę pociągów dużych prędkości do obsługi połączeń krajowych i międzynarodowych. Dość niespodziewanie przetarg wygrała hiszpańska firma Talgo. Warte 550 mln euro zamówienie na 23 nowe pociągi to pierwszy efekt umowy ramowej, obejmującej dostawy do 100 lokomotyw i zestawów wagonowych.

Warto dodać, że Talgo był jedynym oferentem w tym konkretnym przetargu. Nie wzięły w nim udziału ani Alstom, ani Siemens, ani Bombardier. Kwota ta pokrywa też utrzymanie pojazdów. Pierwsze z pociągów mają wyjechać na tory z pasażerami w 2023 roku. Łącznie ze składami ICE4 przewoźnik wprowadzi do ruchu 135 nowych szybkich składów.
 
Wczoraj przedstawiciele firmy i Enak Ferlemann, sekretarz parlamentarny w ministerstwie infrastruktury i cyfryzacji, przedstawili w Berlinie nowe jednostki, nazwane ECx. Cechować je będą, obok standardowego wyposażenia w sieć Wi-Fi, więcej przestrzeni na bagaże oraz nowy system informacji pasażerskiej. Ważny jest także fakt, że poziom wagonu ma odpowiadać wysokości peronu, dzięki czemu pasażerowie o ograniczonej mobilności, w tym osoby na wózkach inwalidzkich, będą mogły samodzielnie dostać się do wagonu. Skład ECx wyposażony w ramach zamówienia w lokomotywę wielosystemową będzie osiągał prędkość do 230 km/h. W 17 wagonach miejsce siedzące znajdzie 570 osób, 85 w klasie pierwszej i 485 w klasie drugiej.

Talgo to nie nowość na niemieckich torach. Od lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku kursowało tu na liniach sypialnych siedem składów, wyprodukowanych przez Talgo. Ich wycofanie następowało stopniowo z uwagi na wysokie koszty eksploatacji i niekompatybilność z resztą floty. Dwa lata temu Deutsche Bahn ostatecznie zawiesiło kursowanie własnych pociągów sypialnych, a większość połączeń przejęły Koleje Austriackie, ÖBB. Obroty hiszpańskiego producenta wyniosły w roku ubiegłym 324 mln euro, rok wcześniej 384 mln, wynik netto to 27 mln euro. Firma od 2015 notowana jest na giełdzie.

 
W 2023 składy wyjadą na trasę Berlin – Amsterdam, a dzięki nim czas przejazdu między stolicami skróci się o pół godziny, do 5 godzin i 50 minut. Nowe jednostki zapewnią też skomunikowanie wyspy Sylt oraz połączą Kolonię i Oberstdorf.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij