NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]

| inf. prasowa 11.12.2017 6k

ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
Fot. Siemens
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
ICE 4 rozpoczął kursowanie w Niemczech [zdjęcia]
Deutsche Bahn wprowadziła pięć pociągów ICE 4 do regularnej jazdy pasażerskiej na trasach między Hamburgiem i Monachium oraz Hamburgiem i Stuttgartem. W 2018 r. flota powiększy się o kolejne 9 pociągów. Docelowo do końca 2023 po niemieckich torach będzie jeździć aż 119 superszybkich pociągów ICE 4.
Deutsche Bahn planuje osiągnąć swoje ambitne plany rozwojowe za pomocą floty ICE 4. Plany strategiczne spółki zatwierdzone w roku 2015 zakładają rozwój oferty długodystansowej o 25% do roku 2030. DB chce przyciągnąć dodatkowe 50 milionów pasażerów rocznie, a ICE 4 stanowią główny element tego planu. Nowe pociągi rozpoczęły już kursowanie w Niemczech. Składy ICE4 kursują z prędkością 250 km/h i są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem (ETCS).

- ICE 4 jest flagowym pociągiem na naszych trasach długodystansowych. Ten pojazd wyznacza nowe standardy komfortu dla naszych pasażerów. Mnóstwo miejsca na bagaż, zmodernizowana strefa rodzinna, specjalne przedziały dla matek z dziećmi, elegancka restauracja i innowacyjne oświetlenie zapewniają wygodę podróżnym. To także pierwszy pociąg ICE, w których pasażerowie będą w stanie podróżować ze swoimi rowerami - powiedziała Birgit Bohle, szefowa zarządu w spółce DB.

- ICE 4 to największe zamówienie na pociągi w niemalże całej 170-letniej historii Siemensa. Składy tworzą nową jakość w transporcie międzymiastowym dzięki swoim unikalnym rozwiązaniom technicznym. Idziemy zgodnie z harmonogramem i pierwsze pociągi rozpoczynają kursowanie w 2017 r. - tłumaczy Sabrina Soussan, prezes zarządu w branży Mobility Siemens AG.

Aż 24 konfiguracje składów

Składy ICE 4 zostały zaprojektowane tak, by można było dopasować je do spodziewanej liczby przewożonych pasażerów, maksymalnej prędkości oraz wybranego profilu trasy.

Stworzono 5 typów członów, z których można zaprojektować 24 konfiguracje. Warunkiem zasadniczym dla praktycznie dowolnie konfigurowalnych pociągów było zaprojektowanie tzw. członów silnikowych, które zawierają wszystkie niezbędne podzespoły trakcyjne w jednym segmencie, pod podłogą wagonu. Pociągi są tworzone przez złączenie (sprzęgnięcie) członów silnikowych, członu służbowego, członów pośrednich oraz dwóch członów końcowych. Przykładowo, dwunastosegmentowy pociąg ICE 4 jest napędzany przez sześć członów silnikowych i potrafi rozwinąć prędkość 250km/h.

Wiele innowacji


Zestaw dwunastoczłonowy ma 346 metrów długości i oferuje 830 miejsc siedzących wraz z półkami na bagaż przy każdym miejscu. Przedział rodzinny oferuje więcej miejsca w porównaniu z poprzednimi wersjami pociągów. Pociąg ma również dodatkową przestrzeń na wózki dziecięce w sekcji dla rodziców z małymi dziećmi, cztery miejsca na wózki inwalidzkie, oraz osiem stojaków na rowery w ostatnim wagonie.

Składy posiadają okna panoramiczne, klimatyzacja przystosowana jest do temperatur od -25 do 45 stopni. Innowacyjne oświetlenie zmienia się wraz z porą dnia i tworzy miłą atmosferę wewnątrz wagonów. System ma również tryb przygaszenia światła wczesnym rankiem, aby następnie przełączyć się na normalny tryb dzienny, a wieczorem symulować barwy zachodu słońca.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1177)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Niemcy (1177)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5