Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Tajemniczy Dragon już na torach [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
02-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Nowosądecki Newag zakończył produkcję nowej lokomotywy sześcioosiowej Dragon i przekazał ją zamawiającemu. Według ustaleń "Rynku Kolejowego", jest nim firma producent betonu Budokrusz.

O produkcji nowej sześcioosiowej lokomotywy typu Dragon "Rynek Kolejowy" jako pierwszy poinformował w tym miejscu. Newag na życzenie klienta nie udziela żadnych informacji na temat tego kontraktu, a na burtach widnieje tylko logo producenta. - Dragon ten będzie wykorzystywany przez polskiego przewoźnika na terenie naszego kraju - taką informację podaje Newag.

Według ustaleń "RK", odbiorcą Dragona jest Budokrusz - producent betonu towarowego, kostki brukowej oraz wyrobów kanalizacyjnych. Firma chwali się na swojej stronie, że jest przedsiębiorstwem prywatnym, w 100% z polskim kapitałem, działającym w sektorze budowlanym od 1990 roku. Zatrudnia ponad 700 pracowników w 14 zakładach produkcyjnych na terenie kraju. Firma ma licencję przewoźnika kolejowego.

W tym tygodniu w internecie pojawiły się już zdjęcia nowego Dragona na torach. Jak udało nam się potwierdzić, został on już dostarczony do klienta. Pojazd ma dopuszczenie do eksploatacji, ponieważ lokomotywy tego samego typu E6ACTd zostały wcześniej wyprodukowane dla przewoźnika Freightliner PL. Można o tym przeczytać w tym miejscu.

Lokomotywa Budokruszu to zatem szósty Dragon wyposażony w spalinowy moduł dojazdowy. Jednocześnie to pierwsza lokomotywa elektryczna wyprodukowana przez zakład w Nowym Sączu - wcześniej powstawały one w Gliwicach.

Dane techniczne E6ACTd-106:
  • Rok budowy - 2017
  • Producent Newag S.A.
  • Układ osi Co’Co’
  • Szerokość toru 1 435 mm
  • Maksymalna prędkość eksploatacyjna 120 km/h
  • Napięcie zasilania 3 000 V DC
  • Moc znamionowa pojazdu 5 000 kW
  • Maksymalna siła pociągowa 410 kN
  • System hamulca KNORR 12. Typ wózka 120ECEL
  • Sposób przenoszenia napędu (przekładnia) Przekładnia nieusprężynowana
  • Długość pojazdu (ze zderzakami) 20 330 mm
  • Maksymalna wysokość pojazdu (ze złożonym pantografem) 4 330 mm
  • Masa własna pojazdu 116 t
  • Maksymalny nacisk osi na tor 20 t
  • Silniki trakcyjne - liczba silników 6
  • Rodzaj silnika asynchroniczny, trójfazowy
  • Moc silnika 842 kW
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 80 Griffinów 160. Reszta do końca roku

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 80 Griffinów 160. Reszta do końca roku

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij