NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Pociągi przejadą szybciej przez Szczecin

| Martyn Janduła 16.01.2017 0

Pociągi przejadą szybciej przez Szczecin
Pociąg towarowy wjeżdża na stację Szczecin GumieńceFot. Krzysiek Janas, SM42.pl
PKP PLK rozpoczęły poszukiwania wykonawcy w systemie „projektuj i buduj” modernizacji krótkiego odcinka torów ze Szczecina Głównego do Szczecina Gumieńców. W zakresie prac znalazło się m.in. podniesienie maksymalnej prędkości oraz przebudowa peronu. Cena jest jedynym kryterium wyboru oferty.
Całość przedmiotu zamówienia dotyczącego prac na linii kolejowej nr 408 na odcinku od km 1,046 do km 3,775 i 409 ze Szczecina Głównego do Szczecina Gumieńców oraz dalej do granicy państwa obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, projektu budowlanego oraz uzyskania dla niego wszelkich niezbędnych pozwoleń. Wszystko po to, by w kolejnym etapie, na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji, wykonawca mógł przystąpić do wykonania wszystkich wymaganych robót. Na zakończenie inwestycji zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia.

Nowe tory

Zadanie to jest częścią większego programu pod nazwą Prace na liniach kolejowych nr 408 i 409 Szczecin Główny – Granica państwa (Tantow). Zaznaczono, że wykonawca wszystkie roboty będzie wykonywał od godziny 6 do godz. 22 przez 6 dni w tygodniu – od poniedziałku do soboty włącznie – z zastrzeżeniem warunków atmosferycznych, które nie pozwalają na wykonywanie prac.

Prace obejmą wykonanie kompleksowej wymiany nawierzchni torowej na linii kolejowej nr 408 na nową, wzmocnienie podtorza, odtworzenie, udrożnienie, oczyszczenie lub wykonanie prawidłowego systemu odwodnienia na całej długości toru nr 1. Na stacji Szczecin Gumieńce do likwidacji przewidziano z kolei tor nr 3.

Z uwagi na stan techniczny sieci trakcyjnej konieczna będzie jej przebudowa. Konstrukcje wsporcze i nośne sieci trakcyjnych, takie jak słupy indywidualne stalowe i betonowe, konstrukcje stalowe przestrzenne będące w złym stanie technicznym, ze względu na korozję, ubytki konstrukcji, pęknięcia, wygięcia, wykonawca będzie zobowiązany wymienić na nowe.

Nowy peron w Gumieńcach

Wykonawca jest zobowiązany także – po likwidacji toru nr 3 oraz peronu nr 2 na stacji Szczecin Gumieńce – do wybudowania peronu na międzytorzu torów nr 1 i nr 5. Po zmianach, wyniesie on 300 metrów długości. Obecnie wynosi on 373 m. Nowy peron ma zaczynać się w miejscu początku istniejącego peronu nr 2 od strony stacji Szczecin Główny. Nawierzchnia peronu ma być wykonana ze zdejmowalnej płyty peronowej z górną powierzchnią ryflowaną, z pasem bezpieczeństwa i z wyczuwalną fakturą przez osoby niewidome i niedowidzące. Dojście do nowego peronu od ul. Cukrowej ma być zapewnione wzdłuż budynku stacyjnego, z przejściem przez tor nr 5. Ma być ono wygrodzone od strony toru.

Na całej szerokości peronu i dojścia do peronu pojawi się także wiata. Zaplanowano również zainstalowanie ławek, koszy na śmieci, stojaków rowerowych, podpórki, poczekalnię, podświetlane gabloty na rozkłady jazdy, podświetlone tablice z nazwą stacji i numerem toru oraz wymagane piktogramy. Zakres prac obejmuje także przebudowę oświetlenia zewnętrznego przejazdów i budowę urządzeń oświetlenia zewnętrznego peronu.

Prace na linii kolejowej nr 409 Szczecin Główny – Granica państwa (Tantow) obejmują w km 2,034 i km 2,837 budowę przejazdów kolejowych.

Szybciej i wygodniej

Jak podają PKP PLK, realizacja projektu pozwoli na poprawę stanu technicznego infrastruktury kolejowej, a tym samym zapobieganie wprowadzeniu obostrzeń eksploatacyjnych. Przysłużyć ma się to poprawie oferty przewozowej poprzez podniesienie prędkości i zwiększenie przepustowości linii. Efektem prac ma być podwyższenie prędkości rozkładowej z 80 km/h do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i skrócenie czasu przejazdu.

Składanie ofert w przetargu trwa do 27 stycznia 2017 roku do godz. 10. Postępowanie przetargowe prowadzi Zachodni Oddział PKP PLK w Poznaniu. Jedynym kryterium oceny ustalono cenę, która stanowi 100% wagi. Otwarcie ofert nie jest jawne. Okres realizacji zamówienia przewidziano najpóźniej do 7.12.2017 r.

Zaznaczono także, że zamawiający po złożeniu ofert może – w przypadku gdy wszystkie złożone oferty przewyższają kwotę jaką zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia – przeprowadzić dodatkowe negocjacje handlowe. Mogą one dotyczyć ceny oraz parametrów odnoszących się do przedmiotu i warunków realizacji zamówienia. Postępowanie może zostać zamknięte bez dokonania wyboru oferty.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szczecin (419)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szczecin (419)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5