Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szwedzi chcą uruchomić nocne pociągi z Malmö do Kolonii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-01-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Szwedzi chcą uruchomić nocne pociągi z Malmö do Kolonii
Fot. Skistar, wikipedia
Szwedzi na poważnie biorą plany zastąpienia komunikacji lotniczej nocnymi pociągami, tam gdzie jest to uzasadnione. Wytypowali właśnie odcinek, który chcą „aktywować” w ten sposób w najbliższych latach.

Szwedzka agencja transportowa Trafikverket zasugerowała trasę Malmö – Kolonia do reaktywacji pociągów nocnych. Zadania wyznaczenia pierwszej trasy nocnej do codziennej obsługi wyznaczył agencji szwedzki rząd. Zdaniem Trafikverket codzienne pociągi mogłyby ruszyć od grudnia 2022 roku. Agencja musiała wziąć pod uwagę czas przejazdu pociągu, możliwości prawne ich uruchomienia, stan infrastruktury oraz, oczywiście, tak wyznaczyć trasę, aby była ona popularna. Anna Fällbom, dyrektor wydziału ruchu i transportu agencji, uznała, że przejazd pociągu Kolonia – Malmö odbędzie się w akceptowalnym czasie, który przekona potencjalnych pasażerów chętnych do nocnej podróży w kuszetce lub wagonie sypialnym. Fällbom uznała również, że spore możliwości leżą przed odcinkiem Sztokholm – Hamburg.

Autorzy raportu zwracają uwagę, że w Szwecji na chwilę obecną w zasadzie tylko jeden operator jest w stanie zapewnić wagony do obsługi międzynarodowego połączenia. Chodzi o prywatną spółkę Snälltågget, która posiada wszelkie zezwolenia na wjazd do Niemiec i w sezonie letnim 2020 po raz pierwszy od lat zapewni możliwość pokonania nocą odcinka z Berlina do Malmö
codziennie (w sezonie 2019 pociągi na tej trasie kursowały tylko latem, 3 razy w tygodniu). Tabor, którym dysponuje spółka nie odpowiada jednak temu, czego oczekują pasażerowie w XXI wieku. Na to również zwracają uwagę szwedzcy urzędnicy.

Pociągi z Malmö mogą dojechać do Kolonii na trzy sposoby. Mogą skorzystać, tak jak letnie pociągi Snälltågget, z promu łączącego Trelleborg w Szwecji i Sassnitz w Niemczech, przez Morze Bałtyckie. Mogą też pojechać przez Danię, korzystając z lądowej linii przez Odense, lub korzystając z promu łączącego Danię z Niemcami (Rodby – Puttgarden). Z punktu widzenia posiadanego doświadczenia i logistyki (przejazd przez dwa kraje, a nie trzy), prawdopodobna jest ta pierwsza trasa, z wykorzystanie promu, a później przejazd przez Berlin, będący dużym generatorem ruchu. Obecnie przejazd pociągu między Berlinem a Malmö trwa 12 godzin. Klasyczny skład pokona odcinek między Berlinem a Kolonią w około 5 godzin.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5