Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szef Kolei Ukraińskich: Zginęło już 45 kolejarzy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-03-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Szef Kolei Ukraińskich: Zginęło już 45 kolejarzy
Fot. ms. rynek kolejowyzdjęcie ilustracyjne
Dziennikarz Dziennika Gazety Prawnej, Zbigniew Parafianowicz, rozmawiał z Ołeksandrem Kamyszynem. Jak pracują obecnie Koleje Ukraińskie?

Parafianowicz pyta Kamyszyna o specyfikę wojennej pracy. Ten, na początku rozmowy, dość oszczędnie odpowiada na pytania, nie chcąc zdradzać najważniejszych szczegółów. Rozmowa staje się ciekawsza, gdy dziennikarz pyta np. o niebezpieczeństwo związane z bombardowaniem pociągów.

– Atak z powietrza jest ryzykiem. Między innymi dlatego prosimy naszych zachodnich partnerów, by zamknęli nasze niebo. U nas też są ofiary wojny. Nasi kolejarze giną – mówi Kamyszyn i przyznaje, że dotąd zginęło 45 kolejarzy.

– W Łymaniu była najcięższa sytuacja. Ale pracujemy. (…) To cud, że to wszystko jeszcze działa (…). Każdego wieczoru nasze dworce są bombardowane. (Nasi pracownicy – dop. red.) mogliby jechać w spokojne miejsca, ale tego nie robią. Jeśli ktoś nie radzi sobie z wojną, może pracować tam, gdzie nie ma wojny. Płacimy dwie trzecie tym, którzy pracują na terenie, na którym straciliśmy kontrolę – mówi w rozmowie Kamyszyn. Przyznaje, że przemieszcza się po kraju wagonem motorowym Pesy. Mówi także o metodach komunikowania się.

– Do pewnego czasu używaliśmy Starlinków, korzystając z Wi-Fi. Ale Starlink pozwala namierzyć pociąg. To niebezpieczne. Mamy własny archaiczny system łączności nie do złamania (…). Działamy czasem analogowo – mówi. Dziennikarz pyta też, co Koleje Ukraińskie chcą dziś osiągnąć.

– Podstawowym działaniem była ewakuacja. Tak było w pierwszych dniach wojny. Dziś robimy gospodarkę wojenną opartą na kolei. Na początku adaptowaliśmy się. Dziś jest tak, że na dworcu są jedzenie i picie. Wszystko to, co pozwala przetrwać. Nawet mamy psychologiczną pomoc. Historia obrony zmienia się w historię zarządzania państwem. To jest kolejowa gospodarka. Nie poddamy się – mówi Kamyszyn.

Całą rozmowę można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5